het zelf verbouwen van mijn micra k10

Gestart door MRnoob, 10 februari 2008, 19:55:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MRnoob

Oke ik heb alles aan de kant geschoven.
ik heb het geaccepteerd dat er bijna niks te vinden is voor mijn auto dus doe ik alles zelf wel.
dit is mijn meisie zoals ze der nu nog uit ziet.

[verwijderd door de beheerder]

MRnoob

#1
het ergste stuk (de voorkant de grill dus)

[verwijderd door de beheerder]

MRnoob

en dan natuurlijk de zijkant

[verwijderd door de beheerder]

MRnoob

#3
oke we gaan beginnen bij het begin de voorkant dus.
de grill daar moet echt wat aan gebeuren de lak begint los te laten dus dat ziet er echt niet meer uit.
ik en mijn maat gaan hem dus helemaal opschuren, het middelste eruit snijden, de gaten dichtmaken (denk aan polystereen matjes  als iemand een ander idee heeft meld het aub) primeren, en overspuiten.
weet niet niet of ik het in het geheel de zelfde kleur ga spuiten of de zijkanten de zelfde kleur spuit en dan overlopend in een andere kleur.
voor de zelfde kleur gaat het er zo ongeveer uit zien (alles geknipt en geplakt met paint dus ziet er neit super uit)
voor andere kleur iemand een idee??
en het lelijke sail stickertje weg halen.
iemand een idee hoe ik dat kan doen?


[verwijderd door de beheerder]

MRnoob

oke de zijkant wil ik die lelijke sail sticker die over de hele lengte van mijn auto gaat weg halen.
wil er zijskirts op hebben en een andere tankcover.
en zekerweten die wieldoppen er af halen (waren nog van mijn oma)
maar weet niet of ik andere doppen wil of dat ik ze ga spuiten en gewoon chiny bouten er op doe.

op de foto heb ik alleen de sticker weg gehaald.

[verwijderd door de beheerder]

Richard

Hey

Alleen een ding, als jij die gaten helemaal dicht gaat maken krijgt jouw motor geen koelings lucht meer via die roosters naar binnen daar moet je wel mee oppassen ;)
Micra ombouw begonnen!!

MRnoob

hier bij de achterkant ben ik eigenlijk al te ver gegaan.
heb er nou ja is wel duidelijk ook al een bumper ondergeplakt.
maar wil een bumper in die richting.
maar eerst die klote stickers weg (weet iemand of dat eu blauwe stickertje ergens voor is?)


[verwijderd door de beheerder]

MRnoob

#7
ik bedoel ook eigenlijk alleen aan de zijkanten waar ik die middelste hummmm stang weg snij
dat ik daar de gaten dicht maak.
achter het gaas laat ik het natuurlijk open.

MicraMuts

Je kunt ook gewoon de stangetjes laten zitten.. en dan gaas erachter.. maar dat moet je zelf weten..

Die stickers krijg je weg met een fohn en dan maar peuteren.. vaak zit het goed vast omdat het er al zolang op zit en is het geen leuk werkje moet ik zeggen ::)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

MRnoob

oke volgende zaterdag.
ik gooi mijn auto in de loods stereo op 20.
fohn van mamskebams jatten.
6 vrienden optrommelen zodat we omstebeurt kunnen peuteren.
2 kratten pils en paar goed gerolde stickys.
en pulken maar.

(1 bier en 1 sticky voor mij mag niet meer want moet dan nog rijden :)

MicraMuts

Oke dan ben benieuwd naar het resultaat..

Tip: Ik zag dat je je ramen geblindeerd hebt? Als je dat zelf hebt gedaan, heb je als het goed is zo'n spateltje erbij gekregen, waar je alle bobbels en water mee onder het folie vandaan veegt.. als je dan een beginnentje hebt kun je die gebruiken..

Tenminste dat hielp bij mij wel een beetje..

Als je de stickers eraf hebt.. ff wassen en poetsen erna..  :)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismo

Zowieso goed opletten tijdens het fohnen vooral als je met drank bezig gaat. Zorg dat het een beetje warm wordt en niet steeds op 1 punt fixeren, dit omdat anders je lak er zo af is.

Daarnaast is die grill aanpassen niet zo heel moeilijk, maar voor bumpers, grill etc. kan je eens hier op het forum aan marco (forum naam zal ik nog aanvullen )vragen of die nog wat heeft, die heeft namelijk heel erg veel voor de micra K10.

Maar leuke auto! en een keer goed poetsen en hij ziet er weer perfect uit!

Anti autostyle!!

MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismo


Anti autostyle!!

MRnoob

bedankt voor de tips.
ik denk dat ik er zaterdag of zondag aan ga beginnen ik post wel wat fotos dan.