Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Igor

Wat ik me afvraag Michiel,

Volgens jou verpakking heb je een T20.

Maar volgens SFX heb je een T15.
En volgens SFX heb je alles al compleet, behalve de IC.

http://www.sfxperformance.com/parts/TUSNM2001S.htm


Michiel

Heel toevallig heb ik net een mailtje gekregen van die gasten van SFX:

Citeer
I have found out through the manufacturer that the kit was redesigned. This kit is made to be a straight "Blow Through" system. There is minimal piping. The only pipes included in the kit is from the turbo straight to they throttle/intake. Once again the that is without the blow off valve.

Igor

Beetje nep weer. Maar hoe kom je dan aan de T20?

Michiel

Blijkbaar hoort de T20 ook bij het opnieuw samengestelde pakket :)

Igor

Snap er geen ruk van. Hoe weet je dan wat je besteld?

Michiel

Geen idee, ik heb gewoon de gok genomen :)

Igor


Michiel

Ik wil een AFC gaan bestellen, ik zit alleen erg te twijfelen tussen 2 verschillende:

De eerste:
Apexi S-AFCII (+/- 225 euro)
http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=202&pageNum=1



of deze:
Apexi SAFC Neo (+/- 295 euro)
http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=260&pageNum=1




De grote verschillen zijn:

De Neo heeft een groter en kleuren scherm.
De Neo heeft 16 verschillende standen om de benzine toevoer te wijzigen en de S-AFCII heeft er 12.
De Neo kan je per 100 rpm wijzigingen aanbrengen en de S-AFCII kan je per 200 rpm wijzigingen doorvoeren.

Maar is het verschil in eigenschappen nou het verschil in prijs waard en heb je aan dat verschil echt iets voor een Micra met toch een kleine motor?

Wie helpt me uit de brand?  ::)

Igor

Op de NCN kan je beter deze vraag stellen. Hier zitten mensen met ervaring van de SAFC2


ex streetlegal micra

tja ik zou om 70 euro niet moeilijk doen
stel dat je de goedkopere neemt en je komt 1 functie te kort die die andere wel heeft  ::)
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

aztec micra

Citaat van: ex streetlegal mic op 11 oktober 2006, 17:31:38
tja ik zou om 70 euro niet moeilijk doen
stel dat je de goedkopere neemt en je komt 1 functie te kort die die andere wel heeft  ::)

zit wat in

Skunk

Citaat van: ex streetlegal mic op 11 oktober 2006, 17:31:38
tja ik zou om 70 euro niet moeilijk doen
stel dat je de goedkopere neemt en je komt 1 functie te kort die die andere wel heeft  ::)

yep wat is 70 euro nog op z'n project waar al een hoop geld in zit.

Michiel

Om die 70 euro twijfel ik niet, maar het schijnt dus dat de Neo geen "knock sensor" heeft en de AFCII wel. Ik denk toch dat ik die maar bestel, verder zijn de functies van de Neo toch meer voor Honda rijders geschikt.

Vandaag trouwens ook nog wat buizen binnen gekregen.
Even kijken of ik het weekend m'n intercooler kan monteren, maar momenteel staat hij er zo bij.
Wat ik heb veranderd nu is het flexibele deel naar het luchtfilter vervangen door buizen.



[verwijderd door de beheerder]