Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linea Sol

Goed bezig maar ehhh tis hier droog  ^-^

Challenge

Goed bezig,hoe lang ga je er ongeveer over doen om hem helemaal af te hebben?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Zo, toch net nog even verder gegaan:

- Eerste deel van downpipe gemonteerd
- Waterkoeling uitlaat van turbo gemonteerd
- Ander waterkoeling inlaat gevonden, deze allleen nog doorsnijden en t-stuk ertussen :)

Het gaat voorspoedig eigenlijk tot zo ver.

mark_82

Citaat van: Michiel op 01 oktober 2006, 19:40:08


Het gaat voorspoedig eigenlijk tot zo ver.

Dat moet je niet zeggen, ssssttttt. Dan krijg je meestal pech  :P


the legend

Goed bezig Michiel ;D
Idd probleem met dynamo had ik ook. Hoop dat jij geen problemen krijgt met radiateurventilator. Ik heb een electrische moeten kopen anders ging aanzuigbuis er niet in :(  Maar jij hebt nieuwer model dus ik hoop dat het bij jouw wel past...

grtzzz
har

Michiel

Zoals ik het had gezien past hij waarschijnlijk er gewoon in.

Net nog even wat siliconen buizen besteld en een boostcontroller :D

the legend

Welke boostcontroller heb je genomen? Met hoeveel druk wil je gaan rijden?

grtzzz
har

Michiel

Citaat van: the legend op 02 oktober 2006, 06:14:08
Welke boostcontroller heb je genomen? Met hoeveel druk wil je gaan rijden?

grtzzz
har


Ik een boostcontroller van Forge Motorsport besteld. Ik wil op zo'n 7 a 8 psi gaan rijden, en dat komt neer op zo'n 120 pk en 0,5 / 0,6 bar.

Heel veel meer kan ik dan toch meer hebben zonder dikkere koppakking en grotere intercooler.

Aangezien jij toch ook al op 0,5 bar rijdt kan het ook best zijn dat je zo rond dat vermogen zit.

Michiel

Net nog even de 2e waterkoelingsslang aangesloten en olie uit de motor laten lopen.


Todo:

Morgen: de olie aanvoer aansluiten
Woensdag: carterpan eraf, olie afvoer in maken, carterpan er weer op, turbo erop incl pakkingen, downpipe verder aansluiten en vloeistoffen bijvullen (en misschien nog wel wat :) )

aztec micra


Erwin

Waarom geen IC erop monteren en op 0.8 bar gaan rijden?
:) Micra k12 1,2 80 pk :)

the legend

Hey Michiel.
Als je op 0,5 bar wilt gaan rijden hoef je geen boostcontroller te installeren want die T20 van je staat al op 0,5 bar afgesteld, daarom ook mijn vraag dacht dat je met nog meer druk wilde gaan rijden :o
Als ik dikkere koppakking eronder heb ga ik mezelf ook ja je raad het al de Forge boostcontroller kopen en kijken wat ie doet op 0,7 of 0,8 bar ;D
Hopelijk houdt het spul een beetje ::)

grtzzz
Har

Challenge

En wat zou je dan aan pk er uit halen ,als je op 0,7 0,8 gaat rijden?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

the legend

weet niet wat mijn huidige vermogen is daar ik ook net de ruwe opbouw klaar heb en het nog wel voor verbetering vatbaar is. Met name de positie van de luchtfilter bevalt me helemaal niet...
Maar als het beetje meezit dan koop ik op het einde van dit jaar mezelf een leuke vermogensmeter.



Mijn doel is zo'n 120 a 130 pk eruit te halen.
Lijkt me voldoende om de een of andere GTI en TDI de stuipen op het lijf te jagen ^-^

grtzzz
har

Michiel

Ik heb ook eigenlijk een boostcontroller gekocht om op minder vermogen te kunnen rijden, stel:
- ik ga op vakantie en wil niet om de 300 kilometer tanken :D
- ik moet op APK, de uitstoot is denk ik niet echt goed op vol vermogen, dan kan ik het een beetje terug schroeven :)

Maar ik wil opzich wel kijken wat ik ermee kan doen, ik denk zelf dat ik rond zo'n 130 a 135 pk stop met er geld in te steken, dan worden de mod's wel erg duur denk ik.