Show your Micra en ook even voorstellen?

Gestart door K11_Micra1.3, 05 april 2020, 22:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11_Micra1.3

Beste mensen van het MicraFanCub,

Ik ben al een tijdje hier aan het rondkijken hier, maar ik had nog niet de tijd gehad om mezelf hier voor te stellen dus hierbij.

Ik ben Mertcan en 18 jaar oud, wonend in Venlo in de province Limburg.
Dit is mijn Micra K11 uit 1999 met op dit moment rond de 123 duizend kilometer als mijn eerste autotje, ik plaats dit via Tapatalk dus de foto's komen niet echt overeen met wat ik typ.

We hebben de auto in Noord Holland gekocht in januari 2018 in volledig originele staat als goedkoop autotje van A naar B en sinds juli 2019 ben ik de eigenaar.

In al die tijd zijn er wat kleine dingen gedaan die ik niet echt vind vallen onder de term modificaties dus zal ik ze niet hier opsommen, het meest noemenswaardige is een GA16DE luchtfilterhuis en sunny N14 remmen voor, dus plaats ik even een foto van de auto in 2018 en een aantal maanden geleden.

Ik heb een aantal dagen geleden een afgekeurde Groene Micra K11 uit 1999 overgenomen die een stuk luxer is uitgevoerd is dan mijn K11 dus ga ik veel dingen overzetten en de rest zal ik hier ook te koop zetten.

Maar zit ik nu met de vraag, heeft iemand deze Groene K11 eerder gezien? Deze auto was vroeger in de regio van Rotterdam, ik heb vernomen dat die tussen 2009 en 2013 wel eens bij Micra meetings is geweest met andere velgen en dergelijk, heeft iemand foto's van toen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

jop

welkom die rooie is netjes hoor  O0

groene komt bij mij niet bekend voor..

K11_Micra1.3

Citaat van: jop op 06 april 2020, 08:48:20
welkom die rooie is netjes hoor  O0

groene komt bij mij niet bekend voor..
Dankje!

Ik hoop dat andere leden hier misschien die auto herkennen, die zit/zat al 11 jaar in de familie dus lijkt me leuk om dat dan te zien wat ermee is gebeurd vroeger qua wielen en dergelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

richardwbb

Welkom Mertcan, wat een bijzonder naam heb je. Van je Micra is het al gezegd. Ik ben wel benieuwd wat jij onder niet modificaties verstaat. Ik zou hier nog gaan verkondigen dat een massa geschuurd tot aan het metaal direct na de accu een upgrade is ten aanzien van af fabriek..

K11_Micra1.3

#4
Citaat van: richardwbb op 07 april 2020, 22:07:20
Welkom Mertcan, wat een bijzonder naam heb je. Van je Micra is het al gezegd. Ik ben wel benieuwd wat jij niet onder modificaties verstaat. Ik zou hier nog gaan verkondigen dat een massa geschuurd tot aan het metaal direct na de accu een upgrade is ten aanzien van af fabriek..

klopt haha, bijzonder is soms wel leuk  ;).
uhm... waar moet ik dan maar eens beginnen;

zwarte grill en koplampeninleg
GA16DE luchtfilterdoos
Sunny N14 voorremmen (geventileerd)
Velgen wit gespoten met te grote banden :-\
toerenteller oem ingebouwd
Duman V1.5 Amerikaanse verlichting us-module voor
led knipperlichten rondom en rood achter
mistlampen oem ingebouwd
voorruitenwisser met afstelbare interval tijd, hendel van een almera N15
luxe kentekenplaten

Edit 07-04-2020 22:36:
Oem hoedenplank met speakers
Oem a lijsten met tweeter
Oem kofferbak en tankdop ontgrendelhendel langs bestuurdersstoel

vast nog wat vergeten

binnenkort;
verlagen
klapramen achter
elektrische ramen voor
andere deurpanelen voor
ramen tinten
remus einddemper
airco heel misschien als ik zin heb om het dashboard te verwijderen...
Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

richardwbb

Dat is heel vermeldingswaardig, goed bezig. Je weet dat er Nismo einddempers rouleren in het tweedehands circuit? Die is wel ongeveer drie keer zo duur als een tweedehands Remus.

K11_Micra1.3

Citaat van: richardwbb op 07 april 2020, 22:18:15
Dat is heel vermeldingswaardig, goed bezig. Je weet dat er Nismo einddempers rouleren in het tweedehands circuit? Die is wel ongeveer drie keer zo duur als een tweedehands Remus.

Naarmate ik bleef typen is er best wel veel gedaan opzich, kom ik nu achter.
Dat zou kunnen, heb er niet helemaal in verdiept eerlijk gezegd, maar die groene onderdelen micra heeft een Remus eronder, ik hoop dat de flens niet is doorgeroest, als die nog goed is, is het mooi meegenomen van die auto net zoals de verlagingsveren en vele andere details en onderdelen.
Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

K11_Micra1.3

#7
Maar voordat ik verder kan gaan met wat aanpassen aan de auto, moet ik wat belangrijke dingen wel aanpakken.

Als ik de dimlichten aan doe, brandt alleen de bestuurderszijde, als ik grootlicht bedien brandt alleen het grootlicht aan de rechterzijde.
Als de lichten ut zijn en ik doe de hendel naar achteren doe om grootlicht aan te doen gaat ook raar genoeg het grootlicht aan de rechterzijde aan terwijl de lichten gewoon uitstaan?  :-[

Kabelboom van de kofferklep laatst vervangen om in de kofferruimte verlichting te hebben, blijkbaar toen de achterruitverwarming kabel kapot getrokken  :furious3:


En de kofferbak laatst moeilijk dichtgemaakt en gaat nu niet meer open, dus moet dan even achterin kruipen :furious3:... ik hou mezelf bezig in deze tijd, dat scheelt dan wel   O0
Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

richardwbb

Ik heb geen weet van bekende oorzaken bij dit soort storingen maar ik zou zelf meer uit interesse en dhz willen doen zekeringen trekken om te bekijken of dit een aanwijzing oplevert en verder kan je ik je de elektrische storing zoeken uit de 9000 pagina's Qashqai J10 wph aanraden (enkele pagina's lang) die heel generiek uitlegt hoe je dit soort storingen uit kan vlooien en jawel het is echt generiek en dus heel handig

K11_Micra1.3

Citaat van: richardwbb op 07 april 2020, 23:00:31
Ik heb geen weet van bekende oorzaken bij dit soort storingen maar ik zou zelf meer uit interesse en dhz willen doen zekeringen trekken om te bekijken of dit een aanwijzing oplevert en verder kan je ik je de elektrische storing zoeken uit de 9000 pagina's Qashqai J10 wph aanraden (enkele pagina's lang) die heel generiek uitlegt hoe je dit soort storingen uit kan vlooien en jawel het is echt generiek en dus heel handig

Ik heb ook nog niet zo heel veel verstand van deze auto's, maar voor de rest opzich wel qua auto's, maar dankjewel voor het aanraden van die qashqai j10 wph topic, zal eens gaan zoeken ernaar en zien hoelang het duurt om.het door te lezen  O0
Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood

richardwbb

Nou je moet het zo zien met Nissan wph's dat ze niet telkens het wiel proberen uit te vinden. Sommige afbeeldingen (de luisterrijke, niet de technische) zijn nog 1990. Het is geen topic. Wph's vind je met de zoekterm field service manual (fsm) bij de wat schimmige uithoeken des internet.

.maarten

Check de stekkers van de koplampen eens. Vooral de bijrijderskant wil wel eens smelten. Je kunt ze dan het beste vervangen door keramische stekkers.
Verder kan het ook zijn dat de schakelaar in is gebrand. Dan moet je hem even loshalen en de contactjes opschuren.

Trouwens als je airco in bouwt en toch je dash eruit hebt kan het ook een leuke upgrade zijn om meteen de module voor de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling te plaatsen. Dan kom je er makkelijk bij en dat spul kost ook geen drol. En is plug en play.

K11_Micra1.3

Citaat van: .maarten op 07 april 2020, 23:51:01
Check de stekkers van de koplampen eens. Vooral de bijrijderskant wil wel eens smelten. Je kunt ze dan het beste vervangen door keramische stekkers.
Verder kan het ook zijn dat de schakelaar in is gebrand. Dan moet je hem even loshalen en de contactjes opschuren.

Trouwens als je airco in bouwt en toch je dash eruit hebt kan het ook een leuke upgrade zijn om meteen de module voor de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling te plaatsen. Dan kom je er makkelijk bij en dat spul kost ook geen drol. En is plug en play.

Dank voor de tip, de stekkers zijnn nog goed, ben dus bang dat die schakelaar is ingebrand, ik had die via de sloop laatst vervangen en niet eens echt goed getest, maar heb er gelukkig nog 2 als reserve ^-^
En zal eens kijken naar de afstandsbediening module, want heb ook geen oem centraal deurvergrendeling helaas, mijn micra was het kaalste van het kaalste model van de micra...
Nissan Micra K11 1999 CG13DE Bordeaux Rood