micra van de vrouw

Gestart door zwolly, 30 mei 2019, 15:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwolly

De micra K11 van de vrouw, volgens kenteken bij verzekeringsmaatschappij moet het een Nissan Micra Aztec 1.3I zijn kleur zwart...na enig onderzoek schijnt dit niet te kunnen oid, maar vind het wel best, voor zo een micra van bj 2000 is die aardig vol uitgevoerd imo, de bedoeling is dat ik zelf al het onderhoud en dergelijke hieraan zal doen, wat evt niet lukt oid zal ik moeten uit besteden.

Rotterij en roest is deze micra vreemd, heb een net exemplaar kunnen vinden. ;D

Ze rijdt er nu enige tijd in, zo nu en dan stuur ik er ook wel even in, en eerlijk gezegd doe ik dit met plezier. 8)

Vind het een leuk karretje en fijn sturend karretje, heeft leuke velgjes eronder met bandenmaat 195/50/15 , wel bemerkte ik wanneer ik bv een beetje bruusk de koppeling op heb laten komen, dus motor volledig gekoppeld aan bak, een soort van klonk geluid hoor na wat stevig gas geven, dit gebeurd dan met vooruit of achteruit gaan..op snelheid nimmer dit ge-klonk, echter gebeurd dit niet altijd met het optrekken of achteruit rijden, heb het idee dat het rechtsvoor wegkomt, zou misschien id draagarm gezocht moeten worden...

De micra heeft zowat al de opties die destijds te krijgen waren denk ik, behalve een open dakje maar die missen we niet. Alles werkt prima ad micra, een heerlijke ijskoude airco als het nodig is, elec raampjes, etc..



Ben 1.92M en bemerk dat wanneer de 1e en 2e versnelling in gelegd moet worden dit elke x weer wat tegen mijn dijbeen aan komt. Misschien de pook een eindje inkorten ....







Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

#2
[ur
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

#3
[u
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

Is de versnellingspook stang simpel in te korten dmv een slijptol en daarna de knop er weer op te plaatsen? Zit die erop gedrukt of wat?

Graag een kundig advies aub😁
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Pookknop zit erop geschroefd.

De stang waar de pook op zit kun je wel afslijpen en wat nieuw schroefdraad op tappen of gewoon een stuk ertussenuit slijpen en het schroefdraad er weer op lassen.

Een "echte" shortshifter heeft trouwens een andere verdeling tussen stuk boven en onder het scharnierpunt.

zwolly

#6
Dank voor de info Maarten.  :)

Wil uitsluitend de stang inkorten dat daardoor dan de pookknop niet meer bij het inleggen van de 1e en 2e versnelling elke x tegen mijn dijbeen drukt, dat die dan zeg maar net onder mijn dijbeen bediend kan worden.
Ben zelf nogal grove zeg maar en ook nog eens 1.92m lang, voor de rest wil het prima in de micra alleen komt de pookknop nu elke x weer tegen me aan, dat irriteert. 

Tapsetje heb ik wel liggen.

Nog zo wat, is het nu zo dat als je enkel een gasklephuis van een almera 1.5 monteert je dan rond de 90pk uit de 1.3i kan 'persen'? Beetje extra vermogen is altijd wel fijn..
Wordt het verbruik dan hoger of is dit minimaal? De motor hoeft dan minder hard te werken zeg maar.

De cv werkt niet dmv de knoppen op de sleutels, wel wanneer deze in de deursloten gestoken wordt. De mevrouw waar de micra van gekocht is vertelde dat ze de batterijen vervangen had maar dat dit niets hielp, waar moet ik dit zoeken?
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Heb je een foto van de sleutels/afstandsbediening?

Alleen een ga15 gasklep doet haast niks. Een beter uitlaatspruitstuk geeft wel ee. Leuke winst zo ongeveer 10 pk. Verbruik scheelt amper. Ligt meer aan je rechtervoet en staat van de lambda sensor.

zwolly

#8
Foto van de sleutel/afstandsbediening.
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

zwolly

#9
Een lambdasensor is toch goed of defect?  Motormanagment lampje gaat bij defect branden imo.

Advies is bij sommige merken: vervangen na 150000km of na 160000km, maar dan nog? Mijn ervaring is dat dergelijke adviezen veelal wat voorbarig zijn, vele dingen kunnen vele malen langer mee dan aangegeven wordt.
Neem als voorbeeld bougie's ...

Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

#10
Dat dacht ik al. Die afstandsbedieningen gaan altijd kapot. De microswitches in de afstandsbediening op de printplaat gaan kapot. Zijn simpel te vervangen als je kunt solderen. Heb er inmiddels genoeg vervangen.

Een oude lambda meet niet zo precies en reageert trager.
Hier staat veel informatie: https://www.hella.com/techworld/nl/Techniek/Sensoren-en-actuatoren/Lambdasonde-werking-foutopsporing-4379/

zwolly

#11
Ok dank je, weet je zo toeallig welk type microswitch er vervangen moet worden id afstandsbediening?
Kan anders denk wel met de open afstandsbediening hier zo een electroniuca zaak instappen voor de juiste.

W.b.t Lambdasonde's heb ik me iets meer verdiept, is me duidelijker geworden iig.

Vooralsnog loopt het blokje mooi en imo zuinig.

Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Ik weet het type zo niet. Heb ooit een zak vol besteld en ben daar nog niet doorheen. Spul kost amper wat bij een fatsoenlijke electronica zaak.

zwolly

#13
Met dit?:
https://nl.aliexpress.com/item/32958348378.html?aff_platform=dynamic-window&cpt=1559409171840&sk=AMnm2vF&aff_trace_key=1bbf31ea3ef24930a255a0dc03ecf4c5-1559409171840-05759-AMnm2vF&terminal_id=12f503fab3944de6878a1227bf6c201e

die 2 knopjes zijn het toch?


als het enkel die 2 knopjes zijn dan zal het wel lukken.

Ga wel even naar Fakkert electronica in Zwolle, hebben dit vast en zeker wel. Fix ik beide sleutels/afstandsbedieningen, zijn beide defect. Wanneer deze gemaakt zijn knipperen dan ook de knipperlichten met sluiten en openen?

Ook al is het een oude auto, ga voor perfectie liefst naar nieuwstaat toe. Alles moet werken zoals het bedoeld is.
Nissan Micra 1.3I - BJ2000 - Zwart. Volgens de verzekeringsgegevens en de verkoper een Aztec uitvoering, iig voor een K11 lekker vol.. :p

.maarten

Ja met zo'n setje kan het.
Het zijn inderdaad die 2 knopjes.

Yep dat is een orginele optie geweest en dan knipperen de knipperlichten bij openen en sluiten.

Ik kan het eventueel wel voor je doen ja.