i-Micra's Aztek 96/180

Gestart door i-micra, 12 oktober 2017, 13:04:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i-micra

Beste dames en heren,

Bij deze wil ik mijzelf even laten zien als een nieuwe eigenaar van een geweldige Nissan Micra Aztek die volgens mij zelf weinig introductie hier op het forum nodig heeft:


Aangezien mijn huidige/andere auto helaas de nodige roest heeft en ik in het volgend jaar wil gaan kijken naar een motor rijbewijs met er een kleine auto naast, ben ik gaan rondkijken. Mijn eisen waren simpel: Het moest een face-lift Nissan Micra k11 zijn met 1.3 motor. Daarnaast voorkeur voor elektrische ramen, bekende historie, bij voorkeur 1 van het forum en het liefst geen airco. Na even zoeken kwam ik al gauw deze tegen. Naar wat getwijfeld toch maar besloten om vorige week donderdagavond te gaan kijken en eigenlijk bijna gelijk verkocht. Na een paar andere slechtere gereden te hebben was het vrij makkelijk. Zondag nog een afspraakje gemaakt om hem met daglicht te zien en besloten dat ik hier eigenaar van moest worden.
Aangezien bijna iedere boom het duidelijk laat merken dat ik een goede keus heb gemaakt door alle (herfst)kleuren van de Aztek aan te nemen, hoop ik dat ik hier nog lang op het forum te vinden ben.

Ik zal in het 'show your face' topic nog even een verhaaltje schrijven over mezelf en beetje van mijn auto verleden zodra ik wat tijd over heb.
Nissan Micra Aztek 96/180

Luuukske

Nette aankoop! Wees er maar trots en zuinig op! Pareltje




nismo

Blijft een mooie wagen! Heel veel plezier ermee!

Anti autostyle!!

micraSR


Paapz0r

Ziet er goed uit, welkom

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gang is alles, remmen is angst

i-micra

Gisteren tegen het probleem aangelopen dat mijn rechter ruitenwisser niet meer wilde werken. Ziet er op zich geinig uit maar is niet heel handig voor het zicht. Net even op het forum gezocht en een how to gevonden hoe bij de ruitenwisser as te kunnen komen. Aangezien onze lieftallige Photosuckit besloten heeft alle plaatjes te wissen omdat ze verwachten arm te worden is het iets lastiger maar de tekst is vrij duidelijk! Van het weekend maar eens kijken wat er mis gaat...
Nissan Micra Aztek 96/180

nismo

Vreemd. Hoop dat het makkelijk op te lossen is.


Anti autostyle!!

i-micra

Moertje van de ruitenwisser was los, aandraaien en weer door!!! Helaas wel een flinke partij roest bij het gedeelte onder de voorruit gevonden (als je die afdekplaat voor de ruitenwisser stangen/as weghaalt). Zijn er meer die dat hebben?
Nissan Micra Aztek 96/180

i-micra

Even niks gepost, maar hierbij een update: Helaas bleken de assen(?) (wat in het witte driehoekje zit) compleet los te zitten terwijl dit juist niet hoort te bewegen. Andere erin gezet en alles werkt weer als een zonnetje.

Daarnaast heb ik gelijk wat foto's van de roest kunnen maken, als iemand, met voorkeur (midden) Brabant een goede en liefste niet te dure lasser weet te vinden hoor ik het graag:










Nissan Micra Aztek 96/180

Jeroen330

Dat wordt de voorruit eruit halen denk ik zo?

i-micra

Zover ik het kan zien moet dat sowieso... anders kan je er nooit bij
Nissan Micra Aztek 96/180

.maarten


nismo

Zo dan, ik had al het vermoeden dat die ruit niet echt goed vervangen is geweest in het verleden, maar dit had ik niet verwacht!

Anti autostyle!!

i-micra

@nismo, daar kan jij ook niks aan doen. Het is niet alsof je iedere dag het plastic daar optilt  ;). Ik ga het gewoon laten lassen en spuiten. Ik vraag me alleen af of meerdere Micra's hier last van hebben... Het ziet er zo uit als een kwaaltje namelijk.  :-\
Nissan Micra Aztek 96/180

i-micra

Na even stil te zijn geweest (heb ook niet veel aan de auto gedaan ivm een vrij vervelende blessure...) is de auto bijna perfect door de APK gekomen. Hij gaat makkelijk nog een paar jaar mee zo!!!  ;D ;D ;D
Nissan Micra Aztek 96/180