De Micra van Marco(uit)Renkum

Gestart door MarcoRenkum, 12 augustus 2017, 18:15:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoRenkum

Vorige week donderdag (12-08-2017) moest mijn vorige auto, een VW Polo uit 1994, voor de APK. Nou, dat was geen leuk bezoek aan de garage. Hij moest op 3 plaatsen gelast worden. Nu vertelde mijn moeder dat ze via via te horen had gekregen dat er een Micra te koop stond met slechts 60.000 op de teller. Na wat heen en weer bellen zijn we gaan kijken. Voor 200,- meer dan het laswerk mij ging kosten kon ik de micra kopen en kon de Polo naar de sloop.

Ik ben nu de trotse eigenaar van een Nissan Micra K11 1.0 Automaat uit 04-1994 met 60.000 op de teller. En hij rijdt verschrikkelijk lekker. Ook vooral door de automaat.

Natuurlijk zijn er wel wat kleine dingetjes die moeten gebeuren. Zo heb ik de ventilator weerstand moeten vervangen, Heb ik de hoedenplank vervangen door de hoedenplank van .maarten mét speakers, en heb ik de kabeltjes van de radio, telefoon e.d. netjes weggewerkt.
Het enige wat er nu nog aan moet gebeuren is het repareren van de achter ruitensproeier, het rechter spatbord (door garage van de vorige eigenaar verkeerd gespoten) en misschien de motor wat beter laten afstellen.

O ja. En hij wil wat moeilijk in de R en de D komen. Hoop dat dit niet te erg gaat worden  ??? en via aliexpress komt er nog folie op de achterramen.

Hier komen een aantal fotootjes van de Micra:

De hoedenplank. Gekocht van .maarten


Het spatbord rechts voor heeft een doffe plek


Voor de rest is hij in uitstekende staat :)








En de kabeltjes netjes weggewerkt :)

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

Arjan


Black_Shadow

Mooi wagentje hoor!!!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Welkom!

Het stroef schakelen bij de automaatbakken tussen de D en N is een bekend dingetje.. ik heb al meerdere Micra's gehad voor afstellen die dezelfde stroeve handeling hadden..

Kan zitten in de poederomvormer (koppeling) waarvan het poeder gaat verklonteren.. of het zit in de koolborstels.. ik kan het niet met zekerheid zeggen. Je bent iig niet de enige.

Laatst na het vervangen van de CVT olie bij een automaat is het schakelen wel langzaam wat soepeler gegaan. Misschien kun je daarmee beginnen ofzo?

Ik kan er evt bij helpen als dat nodig is..

Dino

Welkom hij ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd!

MarcoRenkum

Bedankt voor de reacties  :D

En Jeroen, ja ik zal eens kijken of ik de olie kan vervangen. Hoop wel dat dat het is. Hij heeft ook pas 60.000 gelopen en is echt van een oud vrouwtje geweest.

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

Arjan

Kunnen oude vrouwtjes dan zo goed rijden?

MarcoRenkum

Hihihi, nee de laatste 7 jaar heeft haar buurman er boodschappen mee gedaan. En dat was zeker 500 meter heen en ook weer terug  ;D

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

Arjan


Bramk11

Mooi rood!! Veel plezier van deze, ik heb nog een sproeier liggen die ik even zal testen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk


MarcoRenkum

Hoi Bram,

Bedankt voor het aanbod maar,..
Ik weet nog niet precies wat er kapot is, of verstopt/los zit. Ik moet er nog eens goed naar kijken. De motor(pomp) hoor ik in ieder geval wel. Kan ook maar zo zijn dat het slangetje ergens los zit of zo.

Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

Jeroen330

Citaat van: MarcoRenkum op 15 augustus 2017, 10:56:51
Hoi Bram,

Bedankt voor het aanbod maar,..
Ik weet nog niet precies wat er kapot is, of verstopt/los zit. Ik moet er nog eens goed naar kijken. De motor(pomp) hoor ik in ieder geval wel. Kan ook maar zo zijn dat het slangetje ergens los zit of zo.

Zulke probleempjes zijn altijd peanuts.. leuk om lekker zelf uit te zoeken. Het sproeiertje zelf kun je schoonmaken door er voorzichtig met een naaldje in te prikken. Daar.zou ik beginnen.

Succes ermee!

En als je wil komen om de auto uit te lezen, af te stellen etc dan hoor ik het wel! Na zo'n sessie weet je een heleboel meer over hoe je auto werkt!

MarcoRenkum

Nou, eindelijk weer een rede om een update te geven.
Vandaag heeft de Micra nieuwe schoentjes gekregen. De banden die ik van MikeyK11 had overgenomen zitten nu om een opnieuw gespoten setje 15" velgen.

Via Marktplaats kwam ik een leuk setje tegen bij "Wheelcentre Apeldoorn". Ik daar naar toe, maar de velgen die ik gezien had pasten niet goed op de Micra. De velgen die er nu onder zitten had hij ook nog liggen maar hadden behoorlijke stoeprandschade. Deze hebben ze heel netjes weggewerkt en de velgen zwart gespoten. De banden hebben ze er ook op gelegd en onder de auto gemonteerd. Voor €175,00 mag ik geloof ik niet klagen.

Wheelcentre Apeldoorn is voor mij echt een aanrader. Heeft wel een weekje geduurd voordat de velgen klaar waren, maar dat was in goed overleg.


Nog te doen: Ramen (goed) blinderen - Verlagen - En vast nog meer.

Riesh

denk idd dat dat geen verkeerde deal is
Micra Addict