Shadow

Gestart door Black_Shadow, 27 maart 2017, 12:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Netjes gedaan zeg :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

heel gaaf gedaan inderdaad
Micra Addict

Bramk11

Netjes!!

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk


Black_Shadow

Thanks allemaal!

Afgelopen weekend hebben mijn vader en ik dr nog even een schakelaartje in gezet. Nu kunnen de lampen dus ook aan als de sleutel niet in het contact zit.

Simpelweg de constante plus van de radio afgetapt. ;)

Hieronder nog een paar foto's van het soldeerwerk van 2 weekenden geleden.

Ben toen helaas vergeten een foto te maken van t dashboard, deze heb ik grotendeels uit elkaar moeten halen om de kabels mooi weg te werken.

Black_Shadow

Afgelopen weekend de wagentjes maar eens opgepoetst. Was wel nodig met al het stuifmeel en (Sahara) zand. Tevens druk geweest met de Astra, welke op een ander topic te vinden is. ;)

Behalve plannen zitten bedenken voor de zomer, geen gebeurtenissen met Shadow. Ik zal binnenkort een lijstje samen stellen van plannen. :)

Black_Shadow

Het wenslijstje:

-Uitdeuken van het dak, de spatborden en de deuren.
-Overspuiten, maar dan volledig zwart (metallic). Tevens sommige plastic onderdelen (deurklinken, hoekjes van de bumper, etc.) Chrome spuiten.
-Vervangen van de voorruit door een luxere variant.
-Vervangen van de zijruit aan de bestuurderskant, deze piept bij het openmaken. Ik vermoed dus dat er iets van metaal of vuil tegenaan schraapt. Tevens zitten hier de nodige (diepe) krassen in.
-15" alloys van de K12/K13 er onder leggen.
-Een CGA3DE op de plaats van de CG10 leggen.
-Achterlichten anders inrichten, het liefst Amerikaanse stijl.
-Knipperlichten voor laten branden als stadslicht, hier komt binnenkort nog een schakelaartje voor binnen.
-Mistlichten vervangen door schone/heldere, momenteel hebben die van mij een melkwitte laag aan de binnenkant, helaas niet tot moeilijk te verwijderen.

Op deze manier dus proberen om Shadow show-waardig te maken. Tussendoor zullen er vast en zeker nieuwe ideeën bij komen.

Black_Shadow

Toch maar weer een update over Shadow, waar ik de laatste tijd toch te weinig aandacht voor heb gehad. :/

2 weken geleden nieuwe schokbrekers er onder gezet, de oude waren dusdanig versleten dat er weinig schokken gedempt werden... Helaas kwamen hierna weer andere klachten.

Helaas ben ik door de eigenaar van de garage gevraagd deze foto's niet online te zetten. Dit zal ik daarom ook niet doen.

Een van de koplampen begint een wit knipperlicht te krijgen, dus daar zal nog wat aan gedaan moeten worden... Gelukkig heb ik een reserve koplamp met een oranje kapje voor het knipperlicht.

Vandaag met Shadow naar Profile geweest om hem uit te laten lijnen.
Klachten waren:
-hobbelen op lage snelheid.
-stuur niet recht.

Dit was dus het gevolg van de vervangende schokbrekers.

Op de foto de waardes van de uitlijning.


Wel een heel klein vraagje, meneer vertelde mij dat het niet zo veel uitmaakte dat hij aan het uitlijnen was met de waardes van een k12. Echter betwijfel ik dit enigzins. Wellicht is hier iemand die zijn verhaal kan bevestigen/ontkrachten?



Sent from my SM-G965F using Tapatalk


MaStErTuNeR Q

K12 compleet andere wagen met een ander onderstel. Maakt wel degelijk uit dus.
Eigenlijk is het enigste wat je bij een micra kunt stellen dr sporing. Tenzij je wat modifcaties hebt uitgevoerd.

Black_Shadow

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 14 juli 2018, 14:29:02
K12 compleet andere wagen met een ander onderstel. Maakt wel degelijk uit dus.
Eigenlijk is het enigste wat je bij een micra kunt stellen dr sporing. Tenzij je wat modifcaties hebt uitgevoerd.
Ik heb er verder geen modificaties aan uitgevoerd. Niet aan de ophanging.

Hij rijd verder prima, dus het zal ook wel goed zijn.

Verder heb ik de specificaties van garage boekjes erbij gepakt en die vergeleken met de waardes op het papiertje.
Die staan allemaal goed. :)

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Black_Shadow

Zo... (Eindelijk) Weer een update over Shadow.

Afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met een swap voor mijn trouwe (ex-)1.0.

Na de nodige jaren te hebben gereden met de CG10DE werd het voor mij toch echt tijd iets meer vermogen toe te voegen. Hierdoor kwam het plan er een 1.4 in te gaan leggen.

Voor dit project had ik een 2e Micra nodig, deze heb ik Daisy genoemd, want niet alleen de 1.4 moest ingebouwd worden, maar ook stuurbekrachtiging en airco. Als je gaat verbouwen, doe het goed.  :P

Nadat er een Micra bij is gekomen, kwam er een achteras bij. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Een achteras met schijven. Hiervoor een lekker stukje mogen tuffen naar Osnabrück en daarna richting groningen om klauwen op te halen.

Deze is er vooraf onder gezet, hier waren 2 pogingen voor nodig. Er moesten nieuwe bouten besteld worden aangezien de originele vastgerot zaten in het rubber. :(

Bij de 2e poging is alles wel gelukt en zijn er direct verlagingsveren en andere velgen onder gekomen.

Hierna zijn we aan de gang gegaan met het uit elkaar halen van Daisy. Dit bleek meer werk te zijn dan verwacht, de gehele kabelboom en interieur is uit de auto gehaald. Dit alles om de juiste stekkers en kabels in de auto te hebben. Gelukkig moest het dashboard er toch al uit, deze is nu terug te vinden in Shadow.

Uiteraard heb ik hier foto's van.

-Shadow origineel. Standaard verhoging, geen schijven achter en geen luxe velgen.


-Het slijpwerkje, 2 van deze bouten zijn overleden aan gevolgen van het niet meewerken. Nu zijn ze vervangen en hebben de nieuwe bouten een laagje kopervet.



-De oude achteras, zo er onder uit.


-Naast de nieuwe as.


-Best veel ruimte zo, zonder as.


-Handrem kabeltjes op hun plaats zetten.


-As zit er onder, nieuwe velgen aan de achterkant ook.


-Shadow met verlaging en nieuwe velgen voor Daisy.


-Versnellingspook alvast vervangen.


-Shadow zijn motorruimte voor de verbouwing.


-Daisy haar motor bijna klaar voor het takelen.


-Dashboard moet er uit, zodat het verwarmingshuis aan de kant kan. Dit is nodig om de stekker van de ECU door de firewall heen te halen.




-Stekker van de ECU is er uit.


-Bakolie aftappen.


-Aandrijfassen los halen, hier is 1 aandrijfas bij gesneuveld. Deze zat dusdanig vast dat we het schroefdraad beschadigd hebben.


-Dakhemel enigszins los gehaald om de bedrading naar het plafondlampje weg te kunnen halen. Je ziet hier de kabelboom ook een stukje los liggen.


-Sh*t Sh*t... Die boutjes braken dus af... Dit hebben we later opgelost en vervangen door nieuwe.


-Kabelboom uit de motorruimte gehaald.


-Klaar voor het takelen!


-Omdat ik de motor er niet in mijn eentje uit kon halen, maar even verder gewerkt tot mijn vader thuis was. Met als resultaat, de rest van de kabelboom er uit.


-Daar is ie dan!




-En dan maar snel bedekken om te voorkomen dat er troep in valt.


-Vanuit de koplamp gezien.


-Stuurhuis loshalen en olie hiervan aftappen.


-Lagers opsluiten, zodat ze kan rollen.


-Na het rollen van daisy, kwam shadow op de bokjes. Allereerst begonnen met ruimte maken.


-Het interieur er uit halen, zodat de kabelboom alvast los gehaald kan worden.


-Als de bumper er toch af ligt... Direct de mistlampen maar vervangen. Ik hoef denk ik niet te verklappen welke nieuw is...  :P



-Dashboard is er uit. Nu de kabelboom nog.


-Koppeling van de 1.4 vervangen, zodat het blok er snel in kan.




-Dakhemel van Shadow omlaag gehaald om de draadboom en antenne los te kunnen halen. Antenne is vervangen door een nieuwe.


-Deurhendeltjes vervangen door mooie chrome.



-Nieuwe kabelboom zit weer enigszins op de plek.


-Omdat de kabelboom naar de kofferbak al op de plek zit, direct de nieuwe achterbank er in gebouwd. En direct het plastic rondom de handrem op de plaats gezet.


-Motorruimte schoon maken. (We kunnen er nu toch bij.)


-Stuurbekrachtiging en stuurhuis op de plaats monteren.



-Shadow officieel een 1.4!


-Olie voor de stuurbekrachtiging vullen.


-Hierna kregen we helaas de Micra niet lopen, doordat NATS geen van de sleutels meer herkende. Ook niet de sleutels die bij de 1.4 hoorden. Dit was later opgelost door de sleutels opnieuw in te programmeren.

-De motorruimte met de 1.4 op zijn plaats.


-Deurpanelen aanpassen voor elektrische ramen. Hier een voor- en na-foto.


-Moertjes op de kapotte boutjes lassen. (Vaders aan het lassen.)


-Nieuwe pakking, boutjes en veertjes op hun plek.


-Radiateur op de plek.


-Koelwater komt goed op temperatuur.


-Nieuwe condensor op de plek.


-Dashboard op de plek, nu met extra airbag en een verwarmingspaneel met airco knop.


-Vacuum trekken van de airco. Helaas bleek deze bij het vullen lek te zijn. (Reparatie moet nog gedaan worden.)


-Front in elkaar gezet, klaar voor de bumper.


-Bumper zit ook op de plek.


-Koplamp 1 zit op de plaats. Het begint weer op een micra te lijken.


-Alle lampen zitten weer op hun plek. Alleen de angel eyes werken hier nog niet, dit hebben we uiteraard alweer geregeld.


-Alles weer op de plek, voor de foto.



-Opruimlicht... Bij gebrek aan daglicht.


Hierna is het verhaal verder gegaan bij Daisy. Hier ga ik morgen een topic voor aanmaken.

Foto van Shadow zal ik morgen even maken.

jop

goed bezig kerel, netjes gedaan zo  O0

richardwbb

Mooi hoor, leuk om zoveel foto's te kunnen zien van het project.