Nieuwe grijze muis, K11 1.4 (=

Gestart door martijnp, 29 augustus 2016, 20:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijnp

Hallo allemaal  :),

Ik zal me nog eens voorstellen, deze keer met foto's van m'n micra =P. Ik ben Martijn 21 jaartjes jong en woon in Emmen. De grijze Micra is m'n tweede auto, hiervoor had ik een fiat cinquecento 0,9  ::) . Toen de fiat eigenlijk helemaal af was heb ik hem in kunnen ruilen voor deze Micra (hier heb ik wel een beetje geluk bij gehad) :



Na het vervangen van de standaard dingen: olie, filters ed heb ik bovenstaande velgen gekocht (:
Het volgende waar ik aan zit te denken is verlagen en de achterkant iets te verbreden. De auto staat voor ook iets hoger dan achter waarschijnlijk zijn de veren of schokbrekers iets minder geworden. Ik vraag me af of het voldoende is om er dan alleen verlagingsveren onder te zetten. Kan iemand me adviseren in de hoogte van de auto? ik wil nog wel gewoon drempels kunnen nemen  :P.

Voor de rest heb ik wel al een paar ideetjes voor de rest van de auto:

*Blanke knipperlichten.
*Bumperts gedeeltelijk spuiten (zwart) na het wassen wordt het donker grijze snel weer lelijk.
*miss een andere grill en achter lampen.

Er zitten ook wat vreemde plekken aan de auto waar ik iets aan moet doen.
De achterklep moet vervangen worden, er komen heel veel blaasjes op.
Links en rechts van de voor ruit zitten vreemde plekken in de lak.
En op het dak zit aardig wat roest bij de zwarte (sier) lijsten.







Cheers ^^.

.maarten

He een 2de facelift. Kom je ook naar de meeting in Zwolle aanstaande zondag? Daar kun je meteen zien wat een verlaging doet.

De lak van de 2de facelift in het silver is helaas niet al te stevig. Maar dat heb je dus al gemerkt.

K11-1.4

Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde :) je kan ook mijn topic checken, k11 1.4 2002 grijs.
Die bumpers spuiten gaat inderdaad heel veel schelen, is veeeel netter. Ik denk inderdaad ook iets omlaag in combinatie met deze velgen dat dat netjes is. Wat de lak betreft, de grijze 2nd facelift staat het meest bekend om de slechte hechting van de lak op de primer. Dus happy me, happy you :D verder ervaar ik het als een heel prettig autotje en zal vooral veel volwassener rijden dan de cinquecento. Heb voor de micra ook gekeken naar een seicento maar dat is in vergelijking met de micra echt een dinkytoy en zwaar underpowered. Veel plezier ermee en op dit forum houden we van foto's :) keep us on the altitude!

Groeten,
Kjeld

Leo

welkom martijn.

ik heb ook een zilvere 1.4 gehad.
verlagen met 35/35 veren en nieuwe dempers is zeker een aanrader. ta technix verkoopt ze als set.

die grijze delen verkleuren snel. je kunt ze het beste zwart spuiten.

die zilvere lak laat heel snel los. motip verkoopt je lak in spuitbus dan kun je het bijwerken

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kwarkieboy

Welkom !
Als je wil kun achter mij aan rijden naar Zwolle voor de meeting :D
Ik vertrek vanuit Schoonebeek :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

RubinvdLinde

Welkom leuke plannen met de micra! 35mm verlaging gaat al goed staan met deze velgen.

Voor de problemen met de lak zou ik je kunnen helpen om het grondig aan te pakken mocht je dat willen, onder het onderwerp "dienst aangeboden" op het forum staat meer tekst en uitleg O0

Riesh

micra's zijn  al schraal gespoten op het dak (bij achterklep en de dakrubbers) maar het lijkt af en toe wel of ze bij de zilvergrijze k11' jes een fatsoenlijke grondlaag zijn vergeten.

suc6
Micra Addict

martijnp

Bedankt voor de reacties! =D

hmm, dat de lak van dit type niet al te best is wist ik niet. Het verklaard een hoop iig =P.
De meeting in Zwolle ga ik waarschijnlijk niet redden.
is er misschien iemand op het forum die nog een verlagings-setje te koop heeft? op t moment vind ik het nog best veel geld om het nieuw te kopen. Of misschien moet ik gewoon ff sparen.
Hey Kjeld, tot nog toe bevalt de micra super. Het rijden is ook niet te vergelijken met een cinquecento  :D.
Thanks RubinvdLinde, ik zal het ff opzoeken.

Cheers!

Bramk11

Setje H&R verlagingsveren zijn erg prettig, micra is lager als origineel maar is wel redelijk comfort afgesteld! OT erg leuke auto en de velgen staan er zeker goed onder

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk