Black&Blue K11

Gestart door coolblue, 10 juli 2016, 21:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coolblue


Goedendag mede Micra eigenaren en liefhebbers!
Mijn naam is Joost, ik ben 22 jaar oud en woon op een half uurtje rijden van Amsterdam en Utrecht.
Sinds begin 2012 in het bezit van een rijbewijs, maar ik kon vaak de auto van thuis pakken, dus ik had eigenlijk niet echt een auto nodig.
Later ging ik wat verder weg van huis aan het werk en begon het idee van een eigen auto wel te jeuken.
In januari 2014 ging ik maar eens actief op zoek naar een autotje en toevallig stuitte ik op een metallic blauwe Lima 1.0 16v uit '99.
Vooral dankzij de mooie blauwe kleur en het feit dat hij net uitgebreid gepoetst was, was ik meteen verkocht.
Met de 14' LM velgen, origineel zonnedakje en 107dkm op de teller was de deal snel gesloten!
Dit is de oudste foto die ik zo snel kan vinden van mijn Micra, samen met nog 3 K11's die toevallig bij elkaar stonden

Die grijze is trouwens echt een hele mooie, van de 2e facelift, had ik er maar zo 1 gekocht..
Vrij snel al enkele dingen gedaan aan de auto, ik ben vrij technisch en vooral enthousiast, dan kom je al een heel eind!

Het eerste deel van de aanpassingen:
- 14' LM velgen met 185/50R14 sportbanden (zat er al op bij aankoop)
- Pioneer Radio
- 2x 400w Pioneer speaker in de hoedenplank
- 700w Crunch boombox in de achterbak
- Laatste 2 zijn aangesloten op een 4x250w Cruch versterker
- Vlag over de hoedenplank gespannen zodat de speakers uit het zicht zijn (ivm inbraak, leuke wijk woon ik in..)
- Logo's achterklep weggehaald & kentekenplaathouder verwijderd.
- Grill voorkant zwart gespoten

Door de bredere banden icm met een gewicht van +-900kg kon je een aardig potje sturen.
Maar helaas, het moet altijd een keer misgaan voordat je rustiger aan doet..
Met 2 vrienden in de auto reed ik richting de A'dam, te snel en te wild stuurde ik een bocht in met een stoep aan beide zijden.
De achterkant begon te glijden en het achterwiel klapte op de stoep, bijna over de kop en een grote slip later stond ik stil half in het gras, met hetvolgende eindresultaat;



Bij een kleine garage na wat overleg en getwijfel toch maar laten repareren, ik was te gehecht aan mijn lieve blauwe bolide.
Een kleine 2 weken later weer op kunnen halen, aangezien 1 vd velgen stuk was had ik tijdelijk een setje 14' staal:

Met smalle bandjes om staal gewikkeld ga ik natuurlijk niet rondrijden, dus al gauw had ik via een oude collega een leuk setje in nieuwstaat kunnen bemachtigen voor slechts €150 (incl montage!)
De banden van de oude velgen had ik nog, en op een paar platte stukken na konden deze nog wel even mee, dus die gingen er op.

Samen met de oude Micra van mijn buurman, die trouwens ook een fan is, zal eens een fotootje maken van zijn huidige Micra.
De witte velgen stonden super icm met de blauwe lak, maar wat een krengen waren dat om schoon te houden!

Geen zin meer om nu verder te gaan, wordt vervolgd!

coolblue

#1
Ik zie dat ik per ongeluk links heb toegevoegd ipv afbeeldingen, ga ik fixen binnenkort!
Edit: zou nu allemaal moeten werken

Milo

Welkom bij de club, ziet er goed uit. O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

glowpowner


Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Conodihno

Welkom op het forum. Coolblue als in de webshop?

nismic

Welkom op het forum.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

coolblue

#7
Bedankt allemaal voor het welkom, kijk al een tijdje rond en besloot mijn bolide ook maar eens te delen.
Wordt vervolgd!

Citaat van: Conodihno op 10 juli 2016, 23:36:38
Welkom op het forum. Coolblue als in de webshop?
Je moet altijd opeens een inlognaam verzinnen, probeerde wat leuks met blauw/blie te bedenken en dit schoot me ineens te binnen, niet van de webshop dus  O0

Roadrunner

Welkom hier Joost.
Overigens is het het makkelijkst, vind ik, om photobucket of iets dergelijks te gebruiken om foto's op het forum te plakken.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

coolblue

#9
Citaat van: Roadrunner op 13 juli 2016, 21:17:59
Welkom hier Joost.
Overigens is het het makkelijkst, vind ik, om photobucket of iets dergelijks te gebruiken om foto's op het forum te plakken.

Dankjewel!
Photobucket ben ik mee bezig inderdaad, aangezien ik op google drive de foto's niet in een lekker formaat krijg.

Edit:
Photobucket aangemaakt en volgeknalt, helaas staan ze voor nu nog wel in de verkeerde volgorde..
Hier de link voor een album met bijna alle foto's die ik heb gemaakt de afgelopen 2,5 jaar
http://s44.photobucket.com/user/Joost_Lanser/library/Auto
En ook een linkje met een samenvatting, de leukste, mooiste en meest memorabele momenten:
http://s44.photobucket.com/user/Joost_Lanser/library/Auto/Highlights
Dit weekend ben ik van plan om verder te gaan met mijn verhaal wat ik bovenaan ben begonnen, heb nog veel meegemaakt, veel vragen en ook vooral veel plannen/ideeën voor mijn Micra'tje
Suggesties zijn zeer welkom, ben benieuwd wat jullie er van vinden O0

Dino

Leuke kleur! Die rode heeft hier geloof ik vorig te koop gestaan  ???