Roadrunner's Cuore. Meep Meep.

Gestart door Roadrunner, 23 mei 2016, 19:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadrunner

Zoals de meeste inmiddels al weten, heb ik de Cuore van Riesh overgenomen.
Afgelopen zondag de Volvo volgetankt en via een omweggetje nog even een paar leuke velgjes voor de Gran Move opgepikt. Anderhalf uur later een welkom bakje koffie, in combinatie met het onvermijdelijke, al dan niet auto gerelateerde, geouwehoer.
Daarna maar eens gekeken wat er zoal in de garage te vinden was aan leuks.
Auto overgeschreven, ruilhandel afgerond (waar heb je tenslotte een Volvo station voor...) nog meer koffie, nog meer geouwehoer :P
Auto volgetankt en terwijl de hemel naar beneden kwam de kleine 2 uur richting huis weer voltooit.

Ik heb een L70 Cuore gehad (het type hiervoor) die is qua techniek nagenoeg hetzelfde als deze. Dus het rijden was als vanouds, alhoewel de 5-bak welkom is, zeker op de snelweg.

Nog even snel een paar fotootjes na thuiskomst tussen de regendruppels door.




In Duitsland een tellerbak met toerenteller gevonden. Toch wel een zeldzaamheid. Hopelijk plug en play.


Een NOS dashpod. Een bekende 'JDM' optie bij verschillende auto's. In de verkeerde kleur, maar dat komt wel goed.


Een Charade g11 turbo sportstuur.


Piet heeft de roest aangepakt, vandaar de zwarte plekken. Alsook de booskijkers en natuurlijk de side-pipe. Ondanks het ontbreken van de einddemper, maakt hij helemaal niet zo'n lawaai. Dus wellicht moet er nog een dempertje af (A)

Plannen zijn er natuurlijk altijd. We zullen zien hoe soepel en snel deze verwezenlijkt kunnen worden. Of niet :P
- Auto rollen. Kleur; nog geen idee.
- Audio. Ik heb nog het een en ander uit mijn Micra liggen.
- Iets van een interieur. De huidige deurpanelen, vloerkleed en stoelen hebben betere dagen gezien. De achterbank schittert door complete afwezigheid.
- Verlagen. Uiteraard is er bijna niets te krijgen qua schroefsets e.d. Of moet ik zoals de Micra €800,- voor een setje neerleggen. Maar goed, da's nog even uitvogelen dus.
- Misschien nog eens andere velgjes. Uiteraard is hier ook bijna niets voor te vinden vanwege de steekmaat. Maar de huidige velgjes staan 'm zeker niet verkeerd.
- Het later Cuore blok past er zonder veel moeite (wat heet) in. En dan hebben we het over een 12 klepper, dubbele nokkenas. Of misschien gelijk door naar een 100pk Sirion 4-cilinder...maar da's voorlopig vooral dromen :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

He Marc. Voor niet al te veel geld zijn er verlagingsveren te krijgen die kun je evt nog laten napersen.
Maar volgens mij passen corsa dempers ook nog op de voorzijde.
Micra Addict

Leo

veel plezier ermee mark :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Cuore voor de APK naar de garage gebracht. Blijkt dat het subframe (te) rot is :-\
Dus...morgen de Hatsu schorsen, op zoek naar een net subframe en hopelijk binnen een paar weken beschikking over een garage. Gaat nog wel even een klusje worden.
Riesh heeft bij Piet destijds een hoop kleine plekjes laten lassen, waaronder de booskijkers aan de motorkap.
En technisch is ie goed. Dus zeker de moeite waard.
To be continued.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

Ik baal er eigenlijk net zo hard van als jij.
Vooral ook omdat we het subframe niet gezien hebbdn 😣
Micra Addict

Paapz0r

Veel succes met het subframe 😫

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gang is alles, remmen is angst

jop

Citaat van: Roadrunner op 17 maart 2017, 22:07:30
Cuore voor de APK naar de garage gebracht. Blijkt dat het subframe (te) rot is :-\
Dus...morgen de Hatsu schorsen, op zoek naar een net subframe en hopelijk binnen een paar weken beschikking over een garage. Gaat nog wel even een klusje worden.
Riesh heeft bij Piet destijds een hoop kleine plekjes laten lassen, waaronder de booskijkers aan de motorkap.
En technisch is ie goed. Dus zeker de moeite waard.
To be continued.

ah das kak, dus hij ister niet bij 2 april?

Roadrunner

Citaat van: jop op 20 maart 2017, 17:08:07
ah das kak, dus hij ister niet bij 2 april?

Denk het niet, ik heb hem gelukkig kunnen stallen. Ik heb alleen nog geen toegang tot een garage, dus daar hangt het een beetje vanaf qua tijd.
Denk dat ik dan met de k13 kom.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Roadrunner

#8
Zo, vandaag ondanks de kreupele waffel nog even wat kunnen doen aan de Daihatsu.





Front er nu af. Radiator heeft een gaatje, alhoewel die niet lekt dus dat heeft niet perse haast.
Frontbalkje is wel rot aan de beide uiteinden. En de plastic ophangpunten van beide koplampen hebben betere dagen gezien. Niets spectaculairs tot nu toe. Hopelijk binnenkort toegang tot de garage. BOTS zal 'm nog niet worden maar we gaan gestaag verder.

[EDIT] Fijn van die enorme foto's. Kan ik die eenvoudig 'rescalen' in Tapatalk toevallig?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

Ik weet dat de forumsoftware normaal gesproken de foto's rescaled. Blijkbaar met tapatalk niet.

Je geeft de oude dame iig genoeg liefde
Micra Addict