RHD Nissan Primera p11 1.6 Si

Gestart door micra-hvt, 01 maart 2016, 19:49:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micra-hvt

Zal me even opnieuw voorstellen
ik ben michael eigenaar van de hvr-racing micra

en sinds kort een nissan erbij gehaald

Nissan primera  p11 1998
1.6 16v 100 pk

Rechts gestuurd !!!!!







vandaag wat dingen van de micra over gezet zoals takata stuur en naaf staat ook wel dik met het mp/h tellerbak
me luchtfilterbuis en filter

accu gaat in de primera ook naar achter met de spullen die ik heb van de micra





zitten leuke 17"inch velgen onder merk weet ik even zo snel niet

215/40/17




en om af te sluiten nog een foto met me micra erbij





de onderdelen van de micra die ik nog heb liggen gaan de verkoop in

nog bij interesse 1.6 injectoren en rail 1.5 gasklephuis

cabrio achterlichten 

set staal velgen 14"inch goede banden 5 stuks

voorbumper

enzo als je iets ziet wat je zou willen stuur me een pm dan kunnen we iets regelen
wat niet de verkoop van de micra zelf in de weg staat

de micra gaat ook pas weg als ik de primera klaar en gefixt heb en der is genoeg te doen voordat er uberhoud een apk op kan want die heeft hij niet dus leuk hobby project die ik in de zomer klaar wil hebben

dus voorlopig is de micra niet weg maar er is nu wel een ein in zicht   :nocheer: :cheer:

micra-hvt

de dingen die het meest aan vervanging toe zijn zijn dus de 2 voorpanelen maar hier in de buurt op de sloop staan der een stuk of 4 a 5 dus komt wel goed jammer genoeg is deze kleur wel moeilijk te vinden op de sloop ... :nocheer:

maar der staat een zwarte primera gt op de sloop dus daar heb ik gister al het nodige afgehaald alles behalve de panelen  ;D

orginele veerpootbrug van een gt
mistlichten
midden console
pook knop
armsteun klepje
kouki achterlichten
leren hoofdsteunen



alles wat er onder ligt komt uit de motorruimte en word of weg gegooid of verkocht

de leren hoofdsteunen



volgende x neem ik de complete achterbank mee van de zwarte primera want deze zit vol schimmel



en het schakel paneeltje met sigaretten aansteker erin omgewisseld van rvs naar zwart vind ik persoonlijk toch wat mooier in het geheel

K11-1.4

Leuke wagen :) ziet er al goed uit! Zo rechtsgestuurd met mp/h teller een beetje dat Japanse idee zoals skyline/supra. Vind ik echt kicken

micra-hvt

ja zag hem staan en moest hem hebben zit genoeg werk aan paar voor panelen denk dat de complete voortrein aan vervanging toe is maar dat moet ik nog uit gaan zoeken de wagen staat nu geschorst

en twijfel om er gelijk een sr20 in te hangen als het niet te veel werk is

K11-1.4

Als het voor een schappelijke prijs is dan is dat misschien wel het overwegen waard. Een micra met een sr20 lijkt mij wel heel erg bruut :D misschien iets voor over een tijdje :p

Leo

Citaat van: micra-hvt op 01 maart 2016, 20:02:20
en twijfel om er gelijk een sr20 in te hangen als het niet te veel werk is

ik zeg doen O0

Citaat van: K11-1.4 op 01 maart 2016, 20:09:30
Als het voor een schappelijke prijs is dan is dat misschien wel het overwegen waard.
Een micra met een sr20 lijkt mij wel heel erg bruut :D
misschien iets voor over een tijdje :p

pak dan wel een pre-facelift micra want voor de 1.4 is dat veel gedoe omdat ie van na 2000 is

zie net dat de P11 van 1998 is,vanaf 1997 is de keuring wel wat zwaarder
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Waarom is dat dan moeilijker? Zijn die blokken niet juist gelijker aan elkaar?

Leo

Citaat van: K11-1.4 op 01 maart 2016, 20:16:21
Waarom is dat dan moeilijker? Zijn die blokken niet juist gelijker aan elkaar?

nee dat is puur voor de rdw keurig.
1997 is het eerste omslag jaar, autos van daarvoor hebben een makkelijkere keuring.
na 2000 word de keuring een heel stuk duurder en moeilijker

exacte regels heb ik zo niet staat wel allemaal op de site van de rdw
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micra-hvt

#8

je kan een blok swappen als de rest van de wagen er maar op aangepast word waaronder de remmen zodat je aan de remvertraging komt van het nieuwe blok, brandstofsysteem, co waardens moeten goed zijn enz enz eigenlijk moet ik hem dan ombouwen met het onderstel van een 2l draagarmen fusee's de hele rattenplan

en anders is het gewoon elk jaar zwart keuren  ::) gezien je het dan niet hoef oor te geven bij rdw en is ook wel makkelijk als je mee doet aan straat race ... ::) als ze je kenteken checken staat er nog steeds 1.6 terwijl der een 2l in hangt  ;D

heeft iemand toevallig nog een sr20 blok liggen  ::) ??

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: micra-hvt op 02 maart 2016, 17:21:16

en anders is het gewoon elk jaar zwart keuren  ::) gezien je het dan niet hoef oor te geven bij rdw en is ook wel makkelijk als je mee doet aan straat race ... ::) als ze je kenteken checken staat er nog steeds 1.6 terwijl der een 2l in hangt  ;D

Totdat er onverhoopt wat zou gebeuren (ongeluk) en de verzekering erachter komt dat je een 2.0 erin had liggen...

Leo

hoeft geen ongeluk voor te gebeuren.

als er een politiecontrole is en om wat voor reden dan ook moet je motorkap open.
dan zien ze zo dat daar een andere motor in ligt (motorcode)

en dan mag je als nog binnen x dagen naar de rdw
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Erg verantwoord dus als je geen rdw keuring laat doen... :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

micra-hvt

vandaag weer wat aan de primera gedaan alle vacuum slangetjes vervangen met blauw silicone  was wel nodig de oude waren helemaal uitgedroogd en overal scheurtjes







en beetje zitten kijken waar ik wat extra meters kan/ga plaatsen



verder ook nog alle middenconsole en dashboard stukken los gehaald tellerbak eruit alles schoonmaken ventilaror vennetje fixen zitten paar vinnetjes los

micra-hvt

vandaag de tellerbak uit elkaar gemaakt en schoon gemaakt en het hele irritante airbag lampje afgedekt