m45 supercharged micra ideeen/brainstorm topic

Gestart door passiemicra, 28 februari 2016, 12:39:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

passiemicra

eej mede leden

heb 2 weken geleden op de sloop
een supercharger voor een mooi prijsje op de kop getikt. >:D
van een mercedes kompressor

ga nu rustig sparen
en onderdelen bij elkaar zoeken

had al een klein lijsje gemaakt

supercharger     V

poulie supercharger (eerst kijken wat de originele doet)

bypas/blow of valve

uitlaat spruitstuk         V

katback +dempert

ecu
emu van ecumaster of nistune (of andere sugestie)

http://www.ecumaster.nl/nl/alle-producten/ecumaster-emu-pakket.html#/pnp_module-geen/bluetooth-ja/boost_solenoid-ja/iat_sensor-ja/wideband_sensor-ja


open lucht filter

lucht leidingen

intercooler
air to air  of  air to water

grotere injectoren

en natuurlijk een dyno bank huren


heb ook al veel gelezen

maar sugesties zijn altijd welkom

weinig micra's gevonden met superchargers
solarice van MSC
en white knight van micra.com.au waar bijna niks over te vinden is

ik hoor jullie ideeen en sugesties wel

PS en ja ik kijk mighty car mods  ;)

.maarten

Wat is je doel?

Ik weet niet of je nog een extra olie koeler nodig bent maar wat meters om de temperaturen en druk in de gaten te houden is altijd handig.

passiemicra

mijn doel is meer power uit me 1.3tje krijgen

eerst maar lopend krijgen
en dan kijken hoever de druk kan dat hij nog betrouwbaar blijft

olie koeler is wel een goeie

druk meter zit al bij de emu ecu

temp zit al in je tellerbak toch?

bedenk me net moet ook nog iets verzinnen om de compressie omlaag te krijgen

kortere drijfstangen
of andere zuigers
decompressie plaat of zo iets

Leo

Het is al eens gedaan op msc maar verwacht niet de vermogens die ze er bij mcm mee halen
(Die gebruiken alleen het beste van het beste voor dit soort projecten)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

passiemicra

Klopt staat in me eerste post

Nee dat snap ik
Als ik rond de 130 pk kom ben ik al zeer tevreden

Vind het ook gewoon leuk om een projectje te hebben
Maatje van me is automonteur
Ik help hem met zijn project en hij met die van mij

Kort om bezigheidstherapie

Leo

Nou ik meen op msc gelezen te hebben dan n 1.3 van 75 naar 100 pk ging maar dat was nogal mager.

Ik kan alleen maar zeggen doe het in 1x goed anders houd je blok er zo mee op :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

passiemicra

#6
Daarom dit topic

Kan zo maar wezen dat ik volgend jaar er pas aan begin

Eerst Rustig spullen en info bij elkaar zoeken

Als het goed is is hij met een standaard ecu bezig in het begin

Roadrunner

#7
De Eaton m45 is de standaard compressor van o.a. de MINI Cooper S. Dus daar zou je eens op kunnen zoeken. Overigens wordt deze ook gebruikt op de classic Mini. Zoals je zelf al zei; die van mcm bijvoorbeeld.
De m45 is trouwens goed voor zo'n 200pk. En een goed uitgangspunt voor de 1.3.

Kijk trouwens wel een beetje uit met een oliekoeler. Je zou je niet de eerste zijn die met de goede intentie zijn blok in de soep draait omdat de olie dus niet goed op temperatuur komt/blijft.

Aangezien je sowieso nog een poelie nodig hebt, zou je ook een grotere poelie kunnen gebruiken om 'm op lagere druk te laten draaien. Ik meen dat ze standaard 0.8 bar leveren.
Ik dacht dat een 'veilige' druk voor een standaard micra blok zo'n 0.5 is, maar ik kan het zo snel niet vinden :P

En zoals met elke tuning, zeker als je met drukvulling gaat spelen. Zorg voor goede afstelling. Dan kan een gezond blok met een mooie compressor als de jouwe voor een hoop plezier zorgen.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

passiemicra

Eerst zonder olie koeler proberen
Kan er altijd nog een plaatsen

En zal er ook wel mee te maken hebben hoe groot de poelie is van je krukas
En als het goed is ken je dat berekenen.
Moet me er nog in gaan verdiepen

thom-micra

kunt ook een koeler met thermostaat plaatsen, als hij te heet wordt gooit hij hem open via de koeler, en anders gewoon in het blok circuleren ;)



K11-1.4

Is het niet zo dat je alleen met een turbo de compressie moet verlagen? Dacht dat het met een supercharger niet zo noodzakelijk is omdat de druk wat lager is dan met een turbo maar kan het mis hebben

thom-micra

Citaat van: K11-1.4 op 29 februari 2016, 12:23:34
Is het niet zo dat je alleen met een turbo de compressie moet verlagen? Dacht dat het met een supercharger niet zo noodzakelijk is omdat de druk wat lager is dan met een turbo maar kan het mis hebben
is bij zowel turbo als compressor en charger ;)



passiemicra

Als iemand een interessante site/topic weet of tegen komt
Hoor ik het ook graag

passiemicra

Weet iemand hoeveel een set forge pistons kost ongeveer
En waar ik het kan laten maken
Liefst in nl

thom-micra

In nl weet ik het zo niet, geef dat ook een kleine kans.
maar heb eens contact gehad met Fusion Motorsport in engeland ( http://www.fusion-motorsport.co.uk/ )voor forged zuigers.
ik dacht 600 pond per set.
maar houd er rekening mee dat je standaard drijfstangen ook niet te veel aankunnen.
als je serieus bezig wil, en ook dit soort zuigers al wil nemen, zou ik toch zeker ge-upgrade drijfstangen in overweging nemen. iets als die van PAR.
maar dan kun je wel serieuzere vermogens aan.
denk dat je met standaard zuigers en drijfstangen max een 130 kan doen semi veilig.