VW Lupo 1.0

Gestart door nielsk10, 08 februari 2016, 13:18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patjeeee

Mijn micra is uit 93 en die kan ook uitgelezen worden? Heb je dan niet obd1 ipv obd2?

Riesh

Micra Addict

nielsk10

nope, heb de elm327 wifi interface obd2.. of bedoel je dat ik de obd1 moet hebben?  :-\
:mfc:

.maarten

Een 93er heeft geen odb2.

Patjeeee

Citaat van: .maarten op 04 maart 2016, 21:45:15
Een 93er heeft geen odb2.
Nee dat gaat om mijn micra die heeft obd1 maar aangezien die obd2 bij zijn lupo niet werkt heeft die misschien ook obd1
@niels jah idd zou even uitzoeken of je obd1 of 2 heb.

.maarten

Lupo werkt niet met een elm327.

Was iets met een protocol wat een elm niet doet. Iets met kkl of zo.

nielsk10

:mfc:

nielsk10

Even een vraagje :

Wie van jullie heeft ervaring met nankang banden?

Lees er namelijk goede en hele slechte dingen over..

En duraturn banden?
:mfc:

Patjeeee

Nankang waren toch de zelfmoord banden?

Riesh

Van NanKang zijn allleen de NS2 en de NS20  redelijk. De rest is vooral met nat weer erg link.
Je zou eens met Sjaaks Audoservice contact kunnen opnemen als je echt zekerheid wilt.

duraturn niet doen
Micra Addict

ReSp4wN

Ik geef zelf ook liever niet veel geld uit aan banden, maar bedenk je wel dat het ook je veiligheid is, het kan net die 5 meter schelen met remmen voor een boom, auto of iets dergelijks. (Just to put it out there)  ;D






nielsk10

bedankt voor de reacties mannen.

ja las al over nankang dat ze met regen heel slecht waren ed.

probleem is echter dat het me niet om het geld gaat maar om de bandenmaat, nankang heeft vrijwel alle maatjes om mooie getrokken banden te krijgen.

zoek iets van 165-45/50 r14, dan kom je alleen bij nankang en duraturn..
:mfc:

Roadrunner

Dat en het feit dat ze erg goedkoop zijn, daarom zie ze zoveel. Zeker bij de VAG fans.
Je zou het kunnen proberen, je kunt ze altijd weet verkopen. Dan verlies je er wel wat op natuurlijk maar ja. Ik vind banden toch erg belangrijk, zo niet het belangrijkste. Het is die paar centimeter rubber die je op de weg houdt.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Milo

Citaat van: Roadrunner op 10 juni 2016, 00:25:47
Dat en het feit dat ze erg goedkoop zijn, daarom zie ze zoveel. Zeker bij de VAG fans.
Je zou het kunnen proberen, je kunt ze altijd weet verkopen. Dan verlies je er wel wat op natuurlijk maar ja. Ik vind banden toch erg belangrijk, zo niet het belangrijkste. Het is die paar centimeter rubber die je op de weg houdt.

Dit dus. Ik zit met mijn velgen voren ook met een lastig ET- en J-waarde.
Daar heb ik nu 165/55/14 banden, staan mooi getrokken, maar eigenlijk te hoog. Het liefst zou ik 50 of 45 willen, maar daar is niets in te krijgen behalve Nankang e.d.

Toch neem ik het risico niet en ga voor een veiligere band.
Dan staat het maar wat minder mooi op de auto in zijn geheel. Ik vind de veiligheid belangrijker...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

nielsk10

Citaat van: Milo op 10 juni 2016, 07:57:46
Citaat van: Roadrunner op 10 juni 2016, 00:25:47
Dat en het feit dat ze erg goedkoop zijn, daarom zie ze zoveel. Zeker bij de VAG fans.
Je zou het kunnen proberen, je kunt ze altijd weet verkopen. Dan verlies je er wel wat op natuurlijk maar ja. Ik vind banden toch erg belangrijk, zo niet het belangrijkste. Het is die paar centimeter rubber die je op de weg houdt.

Dit dus. Ik zit met mijn velgen voren ook met een lastig ET- en J-waarde.
Daar heb ik nu 165/55/14 banden, staan mooi getrokken, maar eigenlijk te hoog. Het liefst zou ik 50 of 45 willen, maar daar is niets in te krijgen behalve Nankang e.d.

Toch neem ik het risico niet en ga voor een veiligere band.
Dan staat het maar wat minder mooi op de auto in zijn geheel. Ik vind de veiligheid belangrijker...

Helemaal mee eens Milo!
Moet toch zeggen he, heb me een tijd geleden, toen ik er nog geen verstand van had, Linglong banden aan laten smeren, echt maar 30,- eu per band, dan ga je even op internet speuren en kom je er al gauw achter dat je daar ook de meest nare verhalen over hoort, maar ik rijd daar nu een half jaar op, en ze rijden gewoon prima, en met regen nergens last van, dus het is ook maar net hoe iedereen het zelf ervaart denk ik, en wat je rijgedrag / stijl is..
:mfc: