Mijn micra k11 1.4 2002 :)

Gestart door K11-1.4, 23 november 2015, 17:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Het is alleen met wegrijden

Bramk11

Welkom leuke en nette micra!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk


K11-1.4

Micra uitgelijnd. Vond m al een tijdje zweven, met name op de snelweg en het stuur stond een tikkie scheef. Was wel een klein beetje nodig :p

Met name de sporing voor klopte geen hol van (ook het enige wat te verstellen is)



De wielvlucht rechtsachter is lichtelijk sportief en linksvoor is ook net niet oke, maar verder wel een aardig verschil qua rijden en stuur weer recht :D Ze hebben gelijk alle rubbers even nagelopen en die zijn nog perfect, nogmaals complimenten dat hij er van onderen zo goed uit ziet :D

Dat probleem met wegrijden valt niet heel erg meer op, gewoon klein beetje meer gas geven met wegrijden.
De olie zit er nu ongeveer 12-13000 kilometer in. Wat doen jullie qua interval? Ik dacht dat nissan 12.500km interval opgaf?

Conclusie : Nog steeds happy met de Micra :D

Leo

uitlijnen was dus wel nodig.
ze kunnen niet zoveel afstellen bij een micra. voor achter heb je dan een verstelbare panhard etc voor nodig.

olie elke 15.000 km vervangen incl. filter en bougies

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Bougies na 15.000 al? Die laat ik wel even wat langer zitten 😁
Zal de olie over een tijdje gaan doen dan.

Leo

ze kosten maar zn 4 euro per stuk van NGK

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

K11-1.4

Ja maar bougietjes gaan makkelijk 30000 mee. Of je moet van die speciale alfa romeo bougies hebben, die gaan 100000 kilometer mee maar daar betaal je ook naar 😁

Leo

herkenbaar die vd 160sr kosten €20 per stuk ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Wielvlucht kan je zelf nog wel iets verbeteren.
Ff de 2 moeren bovenop losdraaien en met een dikke schroevedraaier de topmount iets naar binnen drukken scheelt al een paar tienden.

Zelfde kun je doen met de ondeeste bevestiging van de schokbreker. En als het echt moet zijn hier speciale bouten voor
Micra Addict

K11-1.4

Nou hij rijdt nu veel beter, dus ik laat het lekker zo. Het zweverige is compleet weg.

Ik was geïnteresseerd in de motorkapisolatie van Maarten, maar opsturen werd nogal een probleem ivm. breken. Het is inderdaad nogal fragiel en even langsrijden vanuit beverwijk is toch een stukkie. Bleek nou plots dat ik met mn werk door hoogeveen heen kwam! Dus Maarten een berichtje gestuurd en gelukkig reageerde hij snel. En zo geschiedde het dat ik toch de motorkapisolatie kon overnemen :)

Voor :


Na :


Heb daadwerkelijk het idee dat het iets scheelt qua geluid, dus toch weer een leuke toevoeging.
Nou heeft mijn micra werkelijk geen optie op mistlampen en stuurbekrachtiging na, maar bij veel Micra's liggen de kabels er wel voor de accessoires. Dus van Maarten 2 kastjes voor centrale deurvergrendeling meegekregen, maar helaas, geen stekkers bij mij achter het dashboard :( Maar zoals maarten zei : Ach, scheelt ook weer gewicht en das waar ook, net als dat het niet stuk kan gaan. Gelijk het kapotte lampje bij de temperatuurmeter vervangen.

Maarten, hartelijk dank en heb heerlijk staan lullen :D Echt onwijs veel kennis die gozer. Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de centrale deurvergrendelingskastjes, ik heb er 2 liggen.

Nog ff een kiekje van Maartens Micra.



Herkieeee

Wat moet ik me voorstellen bij 2 kastjes voor centrale deurvergrendeling? Ik wil dat graag in mijn 1e facelift inbouwen, maar is het zo dat er in bepaalde modellen dus al voorbereiding zit om dit aan te sluiten?

K11-1.4

Maarten, kom dr maar in. Hij weet t. Dacht dat er bij een 1st facelift een ander kastje in gaat

.maarten

#162
Centrale vergrendeling zonder afstandsbediening is een module onder het dashboard en motoren in de deuren. En natuurlijk een geschikte kabelboom.
Dat is dan ook weer uit te breiden met een module voor de afstandsbediening. Glassie heeft een 1ste fl met dezelfde module als de 2de fl.

Bij de 2de facelift ligt de bekabeling er 9 vd 10x al in. Van de eerste weet ik het niet maar vaak ligt het voor de vergrendeling zonder afstandsbediening er wel in.

Dat zijn 2 stekkers ergens onder / naast het stuur.

Hier staat een foto van de stekkers enzo:
https://www.micra.org.uk/threads/remote-locking-kit.49264/

Eventjes in het kort:
Centrale vergrendeling bestaat uit een kastje onder het stuur, motoren in de deuren en een geschikte kabelboom.
Centrale vergrendeling met afstandsbediening bestaat uit 2 kastjes onder het stuur, motoren in de deuren, een geschikte kabelboom en een afstandsbediening.

Als je naar de meeting in Zwolle gaat is het zo te checken of je de voorbereiding al hebt of niet.


K11-1.4

#163
Vandaag met de stoomreiniger in de weer geweest in de motorruimte van de Micra.

Er zat heel erg veel doorzichtige tectyl of coating in de gehele motorruimte (en 134000km en 14 jaar aan vuil). Nou zullen sommigen mij voor gek verklaren maar bij mij moet het gewoon netjes zijn :p hier zie je duidelijk het verschil met waar ik wel en niet geweest was.





Dit was het grootste verschil (helaas beetje wazig) :



Heb nu eindelijk het oliedopje van Leo er in zitten. Was eerst bordeaurood-achtig, nu matzwart met een nismo stickertje :)



Het resultaat mag er wezen :)



Gisteren de uitlaat gefixt. Die zat tegen de bumper aan. Heb het achterste rubber van de demper losgehaald en die hangt nu aan tie-wraps zodat ie wat lager hangt. Zonder dit rubber deed ie t ook maar heb het voor de zekerheid maar met de tie-wraps gedaan. Misschien toch een ander rubber voor halen. Dan heb je het rubber rechtsachter bij de bumper. die beugel zit met 2 bouten vast. Heb er 2 grote moeren als opvulling onder gedaan waardoor het geheel ongeveer een centimeter omlaag komt. Het resultaat, geen uitlaat meer tegen de bumper en stiller op hobbels en klinkerwegen :D


chiba_kun

Heel netjes onder de kap! Daar hou ik van. :)