Mijn micra k11 1.4 2002 :)

Gestart door K11-1.4, 23 november 2015, 17:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Nee dat is wel goed gegaan, met de zachte staalborstel op de boormachine, dus alleen de lak is er af en het oppervlak een beetje gepolijst. Het is niet perfect geworden maar op zich vind ik dat niet erg. Het ziet er nu uit alsof het af-fabriek is :)

jop

oke bedankt jongens. maar eens een busje 600 graden lak halen. :mfc:

K11-1.4

Ik heb het niet met hittebestendig gedaan, blijft keurig zitten.
Wordt niet zo heet hoor.

Kwarkieboy

Citaat van: K11-1.4 op 24 juni 2016, 15:02:32
Ik heb het niet met hittebestendig gedaan, blijft keurig zitten.
Wordt niet zo heet hoor.


Inderdaad. Dat kan prima met gewone lak :D
Deze letters zijn geschuurd en daarna blanke lak er over ;-)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
K11 '95
K11 Aztek '00

jop

oh in dat geval inderdaad lekker met die action rommel in de weer  O0

K11-1.4

Zo, de PVC-aanzuigbuis bevestigd.
Zoals vermeld paste de originele primera aanzuigbuis van geen kant. 75mm pvc met 2x 45 graden bochten waren de oplossing. Ik heb aan de binnenkant van het pvc bij de aansluiting op het luchtfilterhuis zelfklevend rubber geplakt. Hij schuift er stroef op, sluit mooi aan en komt er niet van af. Er is verder ook geen bevestiging nodig, hij blijft goed op zijn plek zitten.
Hij steekt net voorbij de accu dus het is niet helemaal optimaal, maar wel veel beter dan helemaal geen aanzuigbuis waarbij hij lekker alle warme lucht pakt.


Riesh

Ziet er nog best netjes uit zo
Micra Addict

K11-1.4

Jeuj! Micra goedgekeurd voor de apk! Kreeg complimenten over hoe netjes de motorruimte is (je moet wat in je vrije tijd he :p) en dat er nog totaal geen roest op de bekende plekken zit. Bandjes werden wat minder dus even naar de bandenboer geweest. Ze waren wel wat verdroogd. Logisch, voor kwamen uit 2009 en achter uit 2002...... Die zijn morgen binnen. Verder alle deurrubbers en dergelijke met vaseline gedaan dus die zijn ook weer soepel.

Leo

Gefeliciteerd met de apk.

Banden uit 2002 zijn wel aan vervanging toe ja :o
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

K11-1.4

Na goed nieuws komt gelijk minder leuk nieuws.
Gisteren voelde ik het al maar het is erger geworden en mn meid voelt het ook.
Met wegrijden en dan vooral met lagere toeren trilt/klopt er iets.
Het is dan op het ritme van de motor en je voelt het echt in je koppelingspedaal.
Je hoort het ook. Het is een soort prrrrr.
Het lijkt van ergens linksvoor te komen.
Iemand een idee? :'(

ReSp4wN

Gaat het weg zodra je de koppeling in trapt?

K11-1.4

Het is alleen bij het op laten komen van de koppeling bij wegrijden. Zodra je met wat meer toeren wegrijdt heeft hij het niet, maar als je wegtrekt met weinig toeren en de koppeling vlot laat opkomen (dus weinig laat slippen zegmaar). Dus als je enkel wegrijdt op de koppeling zonder gas heeft ie het niet, bij wegrijden met meer gas en dus wat hogere toeren (gok rond de 1500-2000 toeren want heb geen toerenteller) dan heeft ie het ook niet, bij achteruit rijden heeft ie het ook niet. Je voelt echt pok pok pok in je koppelingspedaal en je hoort het ook. Je voelt het ook in iets mindere mate door de rest van de auto heen.

K11-1.4

Dus zodra de koppeling gepakt heeft is het weg en het komt in de tijd dat je dus koppelt ongeveer 6 keer voor gok ik. Het is op het ritme van de motor (de verbrandingen denk ik)
Dus je geeft licht gas om weg te rijden, je laat de koppeling opkomen, dan prrrr en zodra de koppeling gepakt heeft is t weg.

ReSp4wN

Maar elke keer bij het koppelen dus niet alleen bij het wegrijden?