Mijn nieuwe liefde:) Micra K11

Gestart door VSGMICRA, 18 november 2015, 14:10:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VSGMICRA

Sindskort ben ik de eigenaar van een Micra k11 facelift Lima 1.3, ben er blij mee alleen zijn er wel wat zaakjes die ik aangepast wil hebben. Nu ben ik zelf wel technisch aangelegd echter nog geen ervaring met autotechniek, wel globaal maar nooit echt actie ondernemen. Met deze auto wil ik daar verandering in brengen:). Volgende zaken staan op de planning en hopelijk kunnen jullie ervaren micra-fans mij de goede richting in helpen:

1. De auto heeft NATS, in de sleutels zie ik ook een rood blokje echter gaat de auto gewoon met de sleutel open en heb ik geen afstandsbediening. Klopt dit of moet ik gewoon een uniform setje kopen?

2. Elektrische ramen, momenteel gaan mijn ramen gewoon open met een hendel echter wil ik dit graag elektrisch, is er een set die jullie aanbevelen?

3. Remmen werken wel goed echter met een soort stotter. Zodra ik rem lijkt het alsof ik continu over steentjes ga en dat voel ik terug op het pedaal. Zou er iets met de remblokken zijn? Het liefst kijk ik direct het volledige remsysteem na en eventueel zwaardere schijven en blokken.

4. Ruitenwisser gaan niet terug naar beginpositie
Nu denk ik dat de wissenmotor en/of relais vervangen/schoongemaakt moet worden, echter kan ik deze dus nergens vinden, hebben jullie enig idee waar deze moet zitten?

5. Deuken en roest
Er zitten aardig wat deuken en roestplekken. De deuken zal ik denk moeten uitbesteden, hebben jullie plekken waar dit goed en voor een mooie prijs kan? Hoe kan ik het beste roest verwijderen en ervoor zorgen dat deze niet terugkomen?

6. Hoe kom ik achter de kleurcode van de auto?

7. Momenteel is de auto erg vochtig, vooral bij het dakraam druppelt er water naar binnen. Nu heeft de vorige eigenaar dit dichtgekit, waar ik wel van baal want echt een mooie oplossing is dit niet. Nu wil ik het liefst het volledig opnieuw herstellen en ervoor zorgen dat ik weer een nette mooie dakraam heb. Ik denk wel dat dit een aardig karwei is omdat de kit verwijderd moet worden, schuren, opnieuw verven en opnieuw dakraam plaatsen.

Op langere termijn wil ik ook de auto gaan verlagen en zorgen voor een betere wegligging, momenteel is het alsof ik continu in de lucht zweef en heb ik in bochten het gevoel dat ie ieder moment kan omvallen:)...maar tzt kom ik daarop terug.







Ik hoor graag jullie tips en heb er zin in!!:)

.maarten

Kleurcode staat op dat type plaatje bij de motorkap.
Voor de centrale vergrendeling op afstandsbediening moet je even bij de how to sectie kijken. Daar heb ik een how to geplaatst.

Voor de electrische ramen zou ik gewoon de sloop afgaan en daar een setje deuren met elec ramen incl alle modules ed halen. Dan heb je het het netste.

Zit er ook veel roest op de remschrijven?

Psydan

Welkom.


Denk dat je remschijven krom zijn.

Uitdeuken hebben we soms een meeting van.

Roest verwijderen word het beste gedaan door PW performance of anders frontbalkje bij Jeroen330.

Bij het dakraam moeten gootjes zitten, die kunnen verstopt zijn (even doorprikken).
Do not underestimate what you will never understand.

RubinvdLinde

Welkom!

Als je het over je ruitenwisser achter hebt die rechtop blijf staan is er niks aan de hand, dat hoort zo bij de micra die jij hebt.

Zou zo snel mogelijk het dakraam aanpakken, water dat zich ophoopt en niet weg kan daar wordt je micra heel snel krokant van.

Voor het verlagen is de meest gangbare optie verlagingsveren van circa 35mm, ik heb zelf goede ervaring gehad (en vele met mij) met TA setje. Daarvoor kan je Riesh contacten. Je kan ook nog extremer gaan met schroefsets in verschillende prijs categoriën

Voor een betere wegligging zit je helemaal goed bij Piet (PW-performance). Kijk maar eens een beetje op het forum rond wat hij allemaal maakt.

Voor onderhoud en motorische zaken zijn er de diensten van Jeroen330, ook deze zijn op het forum te vinden.

Veel plezier met je micra en op het forum O0

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Herkieeee


Conodihno

Welkom. Een lek dakraam heb ik bij m'n blauwe Lima ook gehad. Bij mij waren de gootjes goed, afwatering goed, rubber niet slecht maar liet toch water binnen. Vreemde was echter dat dit dan door de afwatering weer weg zou moeten lopen. Helaas liep het m'n hemel op/in. Ik heb het toen dik in de vaseline gezet en toen was het wel over...  Suc6 met de zoektocht.

Jeroen330

Welkom hier!

Het rem gevoel wat je beschrijft gaat duidelijk de kant op van versleten remmen. Spoedig even laten inspecteren!

Afvoergootjes even nalopen en doorprikken wat Danny zegt.

Betreft verlaging: ik heb binnenkort nog een mooi setje over..

Groet, Jeroen

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

VSGMICRA

Top, dank voor de reactie!! Ik ga denk ik toch eerst focussen op de remmen en het dakraam.

Is het afdoende om te voorzien in nieuwe remblokken en schijven? Het liefst dat ik alles naloop inclusief leidingen en remvloeistof. Is dit goed zelf te doen? Voor de remschijven wil ik Brembo aanschaffen:

http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-vooras/brembo-08-5691-10_g900007_a06508.5691.10.html

Zijn dit goede?? Waarmee hebben jullie goede ervaring? Het is ook verstandig om direct blokken te doen?

Het dakraam wordt nog een lastig verhaal, dit is helemaal dichtgekit, alleen waarschijnlijk niet goed. Wat is jullie advies hierin? Alle kit verwijderen en goed schoonmaken en dan een nieuw dakraam erin (van de sloop)?

Voor de elektrische ramen ga ik dan 2 deuren zoeken inclusief alle benodigdheden, hoe weet ik dat de auto wel de voorzieningen heeft om dit ook aan te sluiten?

De ruitenwissers bij de voorkant gaan niet terug naar hun beginstand, ook in de eerste stand gaat ie niet verder dan het midden en blijft dan daar staan, pas als ik hem hoger zet gaat de wisser heen en weer.

Hoe herken ik afvoergootjes? :), zitten deze in de deur aan de bovenkant? @Jeroen, bevordert een verlagingsset ook de wegligging? Ik ben zeker geïnteresseerd.




glassie

#10
In mijn vorige Micra had ik zelf elektrisch ramen setje van het merk Spy Europe gemonteerd. Dat heeft jaren goed gewerkt. Het was ook gecombineerd met de centrale vergrendeling van  Spy en bij het sluiten van de auto gingen de ramen van de auto automatisch dicht als deze open stonden. Dit is wel handig.

Beter is natuurlijk originele set zoeken uit een andere Micra.
Glassie

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.