Gulf Challenger benzine

Gestart door Patjeeee, 15 november 2015, 13:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patjeeee

hey mede fans,

ik kwam er laatst achter dat ze hier bij de gulf in almere gulf challenger benzine verkopen met een octaan gehalte van 100. ik zat er aan te denken om dit een keer te tanken alleen vroeg ik mij af of dit kwaad kan? en of het uberhaupt wat nut heeft om dit te doen? gaat om een k11 1.3.

Riesh

kan geen kwaad, of het nut heeft betwijfel ik maar een schonere verbranding krijg je wel
Micra Addict

Patjeeee

literprijs is 1.70 tegen over een prijs van 1.52. Is 18 cent meer dus op een volle tank zou het zon 7 a 8 euro duurder zijn. volgende keer daar even tanken en kijken of ik wat verschil merk.

Leo

Ik heb wel eens 98 getanked bij de shell in belgie maar heel veel verschil merkt je er niet mee. Motor loopt er wel soepeler op
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

ach jah voor die kleine meer prijs is het wel een keer het proberen waard

Leo

Wat ik zelf heb gedaan was steeds 95 tanken bij shell dat heeft zeker een meerwaarde
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Patjeeee

Citaat van: Leo op 15 november 2015, 14:34:51
Wat ik zelf heb gedaan was steeds 95 tanken bij shell dat heeft zeker een meerwaarde
ik tank gewoonlijk altijd 95 bij shell.. wat is er speciaal aan de 95 van shell tegenover andere tankstations dan?

Leo

De shell benzine is wel degelijk zuiverder (beter voor het verbruik) dan andere tankstations
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Joery-Joery

Tja, hoe weet je dat dan, ik merk totaal geen verschil tussen de Shell en de BP waar ik meestal tank.

Leo

De k11 liep er veel beter stationair op
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Het daadwerkelijke octaan getal kan ook aardig variƫren tussen verschillende tankstations.
Ze hebben op een Engels forum wel eens bijgehouden of het aantal liters dat je tankt ook daadwerkelijk het aantal liters is die je krijgt.
Dan zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

RubinvdLinde

Ik weet toevallig vanuit mn werk dat bp en shell letterlijk dezelfde benzine is die vanuit de rafinaderij meteen naar de pomp wordt gereden :P de onbemande witte pompen halen wel degelijk de iets mindere kwaliteit op. Maar een bp onbemande tank is exact dezelfde benzine als van de shell

thom-micra

zul je niks van merken. heb het ook een tijdje in de sunny gehad, maar scheelt niks + is gewoon duurder.
denk t enige voordeel aan 98bv is het tegengaan van pingelen bij vervroegen ontsteking.



MartinAir

Haha dat BP en Shell hetzelfde is qua gebruik kan ik me voorstellen. Die verbruikten altijd even veel op 95. Echter was Texaco iets minder zuinig en de Q8, total en die goedkope pompen veel onzuiniger.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Riesh

Vraag ik me toch af wat jij veel noemt ? Ik kan met de beste wil van de wereld namelijk nog geen tiende procent verschil ontdekken tussen een tank met shell of een goedkope pomp.
Micra Addict