Nissan Micra 1997 1.3

Gestart door Russian Destroyer, 01 november 2015, 14:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Russian Destroyer

Voorstellen,

Hallo Micra liefhebbers.

Ik ben Paul uit Landsmeer net boven Amsterdam.
Zoektocht gehad voor mijn vrouw voor ene klein autootje erbij. Voor naar haar werk en in het weekend. Wat is er allemaal voorbij gekomen: Polo, Fiat, Citroen en velen meer.
MOEST natuurlijk een Polo worden, maar alles wat we tegenkomen is totaal verrot.
Het budget was dan ook beperkt, moet ik wel toegeven.
Uiteindelijk is ze op marktplaats een Micra tegen gekomen, met weinig km, NAP en een zeer leuke prijs. Ik had geen tijd dus heeft ze zelf gekeken en gereden. Die man vond haar best wel leuk  :-* dus voor 750€ zelfs 3 maanden garantie gekregen. Tja soms moeten wij mannen juist niet mee.

Ik heb dus meteen naar velgen gezocht, want de standaard bandjes zijn natuurlijk een drama. Gevonden 16" 205 / 45  O0. met 2 banden 100€ wel wat werk maar zeker nu al rijdbaar dus een leuk klusje voor in het voorjaar.
Ze passen er zelfs onder en dat was wel een beetje mijn angst.




(ps probeer foto's toe te voegen, maar lukt niet heeft iemand link naar "how to")

Nu echter komen de eerste problemen:

-Rijdt 1:12? dus ga volgende week nieuwe bougies en lucht filter kopen. Trekt ook niet    echt super lekker op dus dat ga ik eerst proberen.

-Vering en schokbrekers zijn aan gort. Vooral rechts achter als ik mijn dochter achterin heb zitten loopt de band tegen de bumper. Rechts nooit. Ook als je over een bultje heen rijdt "schommelt" de auto veelte veel. Zeker op snelweg een heel onveilig gevoel. Dus voorlopig oude velgen eronder tot ik schokbreker en vering probleem heb opgelost.


Wellicht dat jullie tips kunnen geven gezien er zoveel ervaring is op dit forum.
Zijn er andere problemen bekend waarom de auto teveel brandstof verbruikt?
Heeft iemand een goed adres voor schokbrekers tweedehands die ik eronder kan zetten.
(Budget is dus beperkt) Kunnen dus originele schokbrekers zijn.
Verlagen kan ik vergeten want de wielen zijn te breed  ;D. Zag net ook dat iemand zijn spatborden heeft uitgerold. Is die apparatuur te huur en wat doe je met de bumper, want die sluit niet meer aan.

Afijn alvast bedankt en ik ben nog wel even lekker bezig met sleutelen. Uiteraard wil ik VEEEL meer aan de auto veranderen dan wat mijn vrouw wil, dus daar zijn we nog wel even over aan het vechten. Wellicht koop ik er later ook nog 1 alleen voor mij waarmee ik mijn gang kan gaan puur als hobby, vind het echt een leuk bakkie !

Groetjes Paul

Leo

#1
Welkom paul.
Uhm die bandjes zijn niet de juiste maat voor 16"  heb je 195/40/16 nodig :(

How to fotos. Ik gebruik photobucket
http://www.micrafanclub.nl/index.php?topic=11540.0

Als er niks bekend is over onderhoud dan zou ik maar eens beginnen met een grote beurt

Ik denk dat je schokdempers opzijn.

Ik heb nog wel een set te koop staan maar die achter dempers hebben ook hun beste tijd gehad :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Russian Destroyer

He Leo,

Niet de juiste maat?
Dat waren de banden die erom heen zaten toen ik de volgen kocht.

Groet Paul

Riesh

Wat Leo bedoelt , is dat het niet de juiste maat is voor de Micra.
Ze zijn te breed en te hoog, geen wonder dat alles aanloopt
Micra Addict

Leo

Citaat van: Russian Destroyer op 01 november 2015, 16:39:18
He Leo,

Niet de juiste maat?
Dat waren de banden die erom heen zaten toen ik de volgen kocht.

Groet Paul
Azo omdat je schreef met 2 banden.

Maar kans op aanlopen blijft groot met deze maat.

Wielkasten rollen is zeker een must.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Russian Destroyer

OK ik snap het.

Hij is dus niet verlaagd, en in de andere kasten heb ik nergens last van, ook niet met 4 personen in de auto.
Bij verkoop werd verteld dat ze onder een Micra kwamen vandaar mijn aankoop.
Juist omdat de rest echt niet aanloopt  en hij zo "waggelt" na elk heuveltje leek het mij dat de vering en wellicht schokbrekers vervangen moeten worden.

uiteraard luister ik graag naar jullie experts  O0

Zou balen zijn, want staan erg mooi onder de auto. Plus mijn vrouw baalt er al weer van dus als ze echt niet passen krijg je weer "zie je nou wel dat het onzin is....."

Hahahahahaha

Paul

Leo

Onder de nieuwe micra's past 16" wat makkelijker.

Bij de k11 is de bandenmaat erg belangrijk omdat die orgineel op 13/14" staan

Heb je ook fotos van de velgen ?

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Russian Destroyer

Hoe kan ik foto's plaatsen, het is mij nog niet gelukt.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Russian Destroyer


OK gelukt, hier alvast de auto met velgen zal even een foto van alleen de velg maken met banden.



Leo

Zijn wel leuke velgen.

Micra staat alleen beetje in 4x4 modus ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Welkom!

16" is eigenlijk sowieso niet echt een aan te raden maat.
Het kan wel, maar zoals al gezegd is moet je een beetje passen en meten met de juiste bandenmaat etc.

Ben benieuwd naar de foto's, nu zie ik momenteel niets.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330

Fotos zijn helaas niet te zien..

Idd andere banden nemen want anders loopt de boel sowieso aan..

Wat betreft het verbruik en slecht accelereren: eerst motorisch onderhoud plegen en als dat niet het gewenste resultaat heeft dan de auto uitlezen en goed afstellen..

Een motor die zijn verbranding optimaal heeft haalt zijn maximale vermogen en daarmee ook het beste rendement wat jou weer een zuiniger verbruik oplevert

Leo

en die grote brede banden helpen natuurlijk ook niet mee met het verbruik ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: Leo op 02 november 2015, 09:35:51
en die grote brede banden helpen natuurlijk ook niet mee met het verbruik ;)

Word!

Bij mij:
195 breed --> 1 op 13/14
185 breed --> 1 op 14/15
165 breed --> 1 op 16/17

Dus ja, te brede banden zorgen voor een flink hoger verbruik, kan niet anders.