Michel's K11 -> schroefset enz. te koop

Gestart door Michelp, 18 oktober 2015, 12:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelp

Goedemiddag allemaal!
Sinds een maandje ongeveer rijd ik een Nissan Micra K11 uit 1996 nadat mijn vorige auto niet meer door de apk kwam (kostte me te veel om te repareren).
Foto's moet ik nog maken, plannen zijn al wel zo goed als klaar  ;D
Wat de bedoeling is:

-Flink verlagen
Ik had gelezen dat er een schroefset van een Corsa onder past met een kleine aanpassing. Hier ga ik nog wat meer over opzoeken, maar ik denk dat dat de beste optie is

-Andere wielen
Liggen al thuis! Opnieuw laten poedercoaten, en nieuwe bandjes. Eigenlijk voor de vorige auto gedaan, maar ze passen met een kleine aanpassing aan het naafgat ook op de micra gelukkig

-Audio
Hier gaat ook een hoop werk in zitten. Bijna alles hiervoor ligt ook al thuis. En een heel klein begin is al gemaakt.
Deze week een Alpine CDE-178BT radio gekocht en gelijk de oude radio eruit gehaald. Wat ik toen zag bij de bekabeling werd ik niet blij van... Dus dit weekend even wat nieuws gemaakt, foto's komen zo.
De oude auto had verbouwde deuren en gepolyesterde a-stijlen voor de tweeters, maar dat ga ik nu niet meer doen. Er komen gewoon een paar simpele coax speakers in de deur.
Achterin zal het wat beter aangepakt worden. Ik heb 2x JL12W7 thuis liggen die in een gesloten behuizing gaan spelen. Als versterker een Steg K2.03. De voeding zal ook flink aangepakt moeten worden, omdat de Steg volgens het boekje niet op 1,5 ohm kan spelen (wat de woofers samen zijn), maar volgens de oude importeur moet het wel kunnen :)

-Verder niet zo veel denk ik  :P
Misschien dat ik binnenkort mijn originele demper kan ruilen met iemand voor een andere, staat net wat beter

Dino

Welkom ben benieuwd naar de foto's  O0

Michelp




Ik denk dat ik er niet bij hoef te zeggen welke de oude situatie is en welke die nieuwe  :)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

Welkom hier. Leuke plannen... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Welkom! Mooie plannen, we wachten met spanning de foto's af :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Conodihno


RubinvdLinde


Riesh

Welkom.

En Dave heeft gelijk over die Steg amp.
Je hebt door de kist (zeker als deze wat kleiner is) ook nog een wat hogere impedantie (boxrise) dus ik ben er niet bang voor.
Micra Addict

Michelp

Klein word ie niet hoor. Ik wil hem wel ietsje groter maken van opgegeven, vind ik vaak wat lekkerder klinken. Zal zo rond de 50 liter per stuk worden.
En volgens winisd zit ik tussen onderin de 20 tot 70hz nog boven 4 ohm per stuk, dus het zal ook wel meevallen

SimplySimon

Welkom op het forum en veel plezier met je Micra!

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.