Kjiratsiekoedel's K11: Kermit 'It's not easy being green'

Gestart door kjiratsiekoedel, 05 oktober 2015, 23:28:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kjiratsiekoedel


K11 1.3 1998 LPG

Laat ik ook eens mijn micra hier posten. Gekocht in 2010 als mijn eerste auto met een km stand van 269.000km. Bedoeld om een 'paar jaar mee te gaan', maar inmiddels ben ik ruim 90.000km verder en blijft 't gewoon een leuke auto om te hebben, te rijden en aan te knutselen. Daarnaast is hij erg goedkoop doordat hij op LPG rijdt en alleen daarom al de moeite waard om rijdend te houden. Mijn doel is nu om de 500.000km te halen :).

't Sleutelen dat ik doe/laat doen is functioneel. Ik pimp 'm niet, gewoon rijdend houden is al leuk genoeg (daarnaast heb ik al genoeg te doen samen met mijn Kia Rio erbij).

Zo over de jaren heen is de kluslijst redelijk groot geworden. In chronologische volgorde:
-80% gasvulling bijgesteld (hij tankte in 't begin te weinig)
-centrale deurvergrendeling op afstandsbediening, alarm en achterklepopener (inmiddels weer overleden)
-antenne startonderbreker vervangen (sleutel werd niet meer herkend en startonderbreker deed zijn werk...)
-accu
-doorgezakte veren vervangen (niet verlaagd) en hulpveren achter bijgeplaats + nieuwe schokbrekers (als je dan toch bezig bent)
-einddemper vervangen (was opgeroest)
-achterdorpels laten lassen (voorbalk roest niet!)
-remblokken, remschijven, remschoenen
-remslangetjes vervangen
-verdelerkap, rotor vervangen
-gereviseerde luchtmassameter
-lambdasonde vervangen
-injectoren vervangen (zaten verstopt, ik rijd natuurlijk zelden op benzine)
-LPG verdeelhuis gereinigd (was verstopt geraakt na al die jaren)
-gereviseerde LPG verdamper
-koppeling
-lichtschakelaar
-homokineten
-riemen

Bijzonder:
-Te zien in 'zwarte tulp' als de auto van 'Kat'.  De auto komt 3x in beeld in de paar laatste afleveringen.

chiba_kun

Op naar de 500.000km zou ik zeggen!! Je ziet de kmstand er niet aan af.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2