Ghetto turbo draait maar een paar vragen ??

Gestart door wimsrules, 09 augustus 2015, 13:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimsrules

beste,

Na plannen voor de sr20 ben ik toch maar voor turbo gegaan aangezien ik nog een gt5 turbo had liggen spruitstuk en downpipe gemaakt erop geschroefd en gaan.

Ik rij met een standaard ecu maar wel met een brandstofdruk regelaar om de druk te manipuleren heb de meter nu op 2.8 staan stationair omdat ik de standaard druk niet kan vinden vraag ik me af wat is een beetje de gemiddelde brandstofdruk bij 0.4 0.5 druk ?

En heb een 1.6 Tb maar hoe kan ik het probleem oplossen mbt de lm die komt tegen de injectoren aan als ik hem plaats kan er ren blindplaat op zetten evt maar wat dan ??

Ik hoeverre kan ik de ecu bijsturen met een daughterboard ??


Alvast bedant voor het meedenken !!!
Ride it like you stole it !!

Jeroen330

Hallo Wim..

Het beste is een GA15DE gasklephuis te pakken.. Dit levert je meer op dan een 1.3 en de sensoren zitten allemaal goed.. wellicht handig daarmee iets te doen?

Brandstofdruk is erg afhankelijk van de turbo en zijn specificaties. 2.8 bar lijkt mij nog wat weinig.. ik zou eens beginnen met 3.3..

Heb je een wideband lambdasonde?

wimsrules

#2
Jeroen,

Ja dat had ik idd gelezen van de Tb maar ik heb er een liggen van de 1.6 en die is hagelnieuw,Ik heb geen wb heb nu een afr meter over me lambda daarop loop ik rijk tot de boost komt dan trek ik hem helemaal op lean maar wat is de maximale werkdruk van de originele pomp ?

Binnenkort wil ik wel een daughterboard plaatsen een vriend van me heb een wideband en software op de laptop dan kunnen we in ieder geval alles een beetje redelijk afstellen maar wat zijn hier de opties voor en hoe makkelijk kan ik dit bijstellen ?

Het is een model van 98 de facelift met nats.

Gr Wim
Ride it like you stole it !!