Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Met net de micras de deur uit krijg je een telefoontje van een K11 uit 1997 met ruim 3 ton op de teller in de buurt van je huis. Auto is een SLX, kleur is dezelfde kleur groen als de andere slx die nog in bezit is. Enkel heeft deze wagen een plus en een minpunt..

Pluspunt: LPG!
Minpunt: Kleppen cilinder 1 verbrand..

Dit betekent dat ik vandaag de auto gekocht heb!  :cheer: :cheer:

Wat hebben we nu weer:

- Micra SLX 1.3 groen 1997
- APK ergens oktober
- KMstand ruim 3 ton


Wat gaat ermee gebeuren:
- Vervangende motor (heb er gelukkig nog wat staan met een ton erop)
- Dorpel en bodem behandeling bij PW natuurlijk
- Nieuw front
- Grote beurt motorisch en LPG

Daarna kan ik lekker tijdelijk met deze goedkope auto rondrijden tot ik de nieuwe daily gevonden heb die 100% naar mijn smaak is!!


Dus.. het bloed kruipt waar het niet gaan kan, er is weer een LPG Micra in de familie

Foto's:







Morgen meer over de auto

Jeroen330

Zojuist de auto in Zwolle voor de deur gezet..

Ik snap nog niet wat er motorisch kapot is want behalve een onregelmatig stationair bespeur ik nog geen gekke motor schades.. sterker nog: het beestje komt goed vooruit!

Wellicht is alle ophef alleen maar afstelwerk, is er een bougiekabel rot of is de verdelerkap gescheurd ofzo.. zijn hele goede opties..

Het eerste oog op de voorbalk liet mij verbazen.. ik kan nog geen roest vinden?! Misschien maar wat beter kijken

Uiterlijk is hij lelijk.. met voldoende krassen en deukjes.. ons rest maar een oplossing: rollen of plastidippen die hap!!

Nu eerst Ff lol maken met het hok.. het is immers een van de goedkoopste micras die ik ooit gekocht heb..

Leo

Wellicht kun je hem met een grote onderhouds beurt + afstellen weer opweg helpen. En zolang dit blok het uithoud er gewoon mee doorrijden.

Als je iemand kent met een dipspuit dan is dan een mooie optie anders lekker aan de slag met de roller
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

gewoon mat rollen. dippen vind ik niet echt duurzaam
Micra Addict

Jeroen330

Achja.. het moet gewoon niet de wereld kosten..

Kijk er zit wat roest aan de dorpels, lpg tank aansluiting en de bevestiging van de tank in de kofferbak.. dat gaat piet gewoon weer netjes maken zodat ik geen apk verassingen krijg en verder is het wat spullen monteren die ik nog heb (en dat is een hoop!) om het gewoon een leuk wagentje te maken..

Als ik dan een goede daily heb dan gaat deze weer lekker weg!

Riesh

wellicht heb ik tegen die tijd wel interesse. is het G3 ?  dan is het helemaal lekker goedkoop rijden
Micra Addict

Jeroen330

Uiteraard is het G3.. 30 euro wegenbelasting per maand hahaha

Leo

Citaat van: Riesh op 01 augustus 2015, 12:46:56
wellicht heb ik tegen die tijd wel interesse. is het G3 ?  dan is het helemaal lekker goedkoop rijden

club spirit :mfc:

monteer je gelijk dat mooie uitlaatspruitstuk :D

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 01 augustus 2015, 13:23:49
Citaat van: Riesh op 01 augustus 2015, 12:46:56
wellicht heb ik tegen die tijd wel interesse. is het G3 ?  dan is het helemaal lekker goedkoop rijden

club spirit :mfc:

monteer je gelijk dat mooie uitlaatspruitstuk :D



Ik denk dat er tegen die tijd best wat mensen interesse hebben..

Gezien de km stand lijkt het mij toch het beste de motor geheel te wisselen.. lijkt een grote klus, is het ook maar ik heb nog een motor met een mooie 120.000 erop.. die zal het super doen in dit wagentje! En met een revisie van de lpg verdamper kan er weer een 150.000km bij op!

Jeroen330

Vanmorgen even wat verder geïnspecteerd.. De auto loopt bij starten en op benzine erg slecht.. mijn vermoeden is dat de injectoren vast zitten.

Ook op LPG wil de auto niet strak lopen.. De motor bokt redelijk wat in de motorsteunen. Datascan kon niets uitwijzen .. geen sensoren die slecht zijn, niets

Kennelijk dus toch wat in de motor. Dat bevestigd mijn eerdere conclusie: de motor gaat eruit!

Tevens de lpg installatie bekeken.. ziet er best redelijk uit nog. Betreft inderdaad een koltec  vg392 installatie. Heb direct een complete revisie set voor deze installatie gekocht.. zodat ook de LPG weer als nieuw werkt! Alle O ringen en membramen zitten in deze set!!

Tevens voorbalk goed geïnspecteerd.. 0% roest!!?

Bij demontage van de neus maar eens kijken of er al niet een nieuwe voor is gezet. Als dat zo is dan is het op het oog super netjes gedaan!!

Krijg steeds meer zin deze auto een flinke boost te gaan geven.. Hij verdient het eigenlijk wel!

Leo

Na 3 ton zijn die blokjes wel n beetje op.

Fijn dat de voorbalk nog/ al in orde is :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 02 augustus 2015, 12:08:02
Na 3 ton zijn die blokjes wel n beetje op.

Fijn dat de voorbalk nog/ al in orde is :)

Ik heb een lpg Micra in onderhoud met ruim 480.000km.. originele distributie, originele kop en kleppen.. Dus kmstand zegt weinig..

Jeroen330

Foto tijd...

Achterklep greep niet zo netjes.. kwestie van wisselen




LPG tank (ophangpunten moeten even ontroest worden etc)




LPG systeem (Koltec VG392)



LPG verdeler (even goed nalopen en revisseren):




Motorruimte





Voorbalk zonder roest




Dak (heeft een kind over gelopen)




Algeheel:





En dan de roest punten waarvoor de auto naar PW-Performance gaat:


Bodem en dorpel bestuurderskant:





Bodem en dorpel bijrijderskant





LPG vuldop aansluiting is niet netjes, moet wel netjes.. (foto's van binnen en buiten)





Ophangpunten tank





Wielkast randje roestvrij maken (is heel oppervlakkig)




Met de roest aangepakt door Piet zat het al een hele andere auto zijn!
Jammergenoeg heeft Piet het momenteel druk en zal het pas september ergens worden dat de auto naar PW-Performance kan, maar ik wacht er met smart op!

Tot zover..

Leo

Ai dat zijn de minder leuke puntjes. Voor nu eerst maar eens goed poetsen dan :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 02 augustus 2015, 15:20:35
Ai dat zijn de minder leuke puntjes. Voor nu eerst maar eens goed poetsen dan :)

Ik maak me er niet druk om Leo..
Ik ken de kunsten van Piet en de auto gaat voor de winter nog een andere kleur krijgen (geen professionele spuit klus hoor, rollen of wrappen)

Samen met een gebouwde motor en gereviseerde LPG is de kilometerstand straks nergens meer terug te vinden ;)