Rubin's K11 1.4 Sport

Gestart door RubinvdLinde, 04 juli 2015, 18:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RubinvdLinde

Citaat van: Herkieeee op 11 februari 2016, 23:04:49
Duur? Ik moet er binnenkort ook aan geloven

Nee ik was in totaal 60 euro kwijt ( was wel actie van bosch)

Je schijven wel even goed ontvetten voor en nadat je ze er op zet zodat je de coating en het vet van je vingers eraf haalt. En je blokken heel licht opschuren, op deze manier heb je de maximale remdruk.

En je blokken insmeren met kopersmering  om te voorkomen dat ze gaan trillen. Dat is alles in feite.

Herkieeee


Citaat van: RubinvdLinde op 12 februari 2016, 06:40:17
Citaat van: Herkieeee op 11 februari 2016, 23:04:49
Duur? Ik moet er binnenkort ook aan geloven

Nee ik was in totaal 60 euro kwijt ( was wel actie van bosch)

Je schijven wel even goed ontvetten voor en nadat je ze er op zet zodat je de coating en het vet van je vingers eraf haalt. En je blokken heel licht opschuren, op deze manier heb je de maximale remdruk.

En je blokken insmeren met kopersmering  om te voorkomen dat ze gaan trillen. Dat is alles in feite.

Ik heb een collegaatje die ze er ff onder gooit, nog makkelijker;)

RubinvdLinde

Vandaag bezig geweest met het weghalen van de middendemper. Wilde eerst de volledige uitlaat vanaf de middenpijp demonteren om zo netjes te kunnen werken, maar aangezien middenpijp en voorpijp met geen mogelijkheid afscheid van elkaar wilden nemen werden mr. Slijptol en mr. Gumgum mn grote vrienden. Met dit als resultaat:



Nog een klein lekje bij de flens van de einddemper. Hier komt een beetje water doorheen gedrupt, ondanks het monteren van een nieuwe pakking, waardoor ook gumgum niet hechten wil. En als je dan onder je auto ligt en je denkt bij jezelf "watvoor auto is dit eigenlijk?" Kijk je bij je rechter achterwiel en zie je:


"Ojaaa een micra k11!" Hier was dus bij de total respray afgelopen najaar nauwelijks iets van te zien. Gevalletje van:


Anyway binnenkort dus dorpel en klein gaatje bij de flens lassen. Klinkt best aardig zo een middendemper ervan tussen, zeker in combinatie met een sportex en openlucht filter.

Leo

Fijn  dat het nog gelukt is. Bij mij ging het ook opeens zo rap :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Conodihno

De tering, das een best gat... Als ik langs Piet ga zal ik ook eens checken hoever m'n rotte plek is. Kan snel gaan zo te zien.

Dino


Kwarkieboy

Goed bezig !
Dat wordt ff bakken en braden ! :D
K11 '95
K11 Aztek '00

PW-performance

Jammer van de roest. Wel een lastige plek als je het roestvrij wilt maken zonder de buitendorpel te verwijderen. Deze roest komt van binnenuit.
Snel repareren en weer genieten van je mooie micra... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

RubinvdLinde

#338
Weer eens een update:

Dorpel is ondertussen gelast en meteen maar ook de gehele bodem getectyleerd



Verder vandaag nog het nodige aangepakt:
- Lamdasone vervangen
- Lekke thermostaathuispakking vervangen
- Bougies
- Koelvloeistof
- Multiriemen
- Kleppendeksel ander kleurtje



Verder vond ik de micra al een tijdje niet lekker lopen en klinken, toen zag ik dat uit de nieuwe katalysator aan de zijkant en voorkant lucht ontsnapte. Hier miste 2 boutjes, deze erin gedraaid en de micra klinkt en loopt weer heerlijk



Bij het vervangen van de multiriemen brak 1 van de bouten van de dynamo af


Aan de linkerkant afgebroken dus, zit nog in het blok maar ondersreunt de dynamo niet meer. Iemand een idee hoe eruit te krijgen..?

Verder schieten de super s stoelen lekker op, daarover later meer O0 en is thom pillowball topmounts aan het maken voor mn nieuwe schroefset.

Voor zover!

Dino


Milo

Goed bezig kerel, it's looking good under the hood O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kwarkieboy

Goed bezig !
Mooie kleur blauw :D
K11 '95
K11 Aztek '00

RubinvdLinde

Vandaag de Super s stoelen afkregen. Meeste werk door opa en oma van begin 80 gedaan, leuk projectje geweest met zn 3en en ziet er goed uit  8)


Leo

Gaaf volgens mij zitten die ook een stuk beter dan de 2nd facelift stoelen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Super die stoelen! Mijn oma gaat hetzelfde doen.. Hoe grappig