1.3 turbo of 1.6 inbouwen?

Gestart door Tryant, 06 januari 2015, 18:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

#15
de standaard 1.3 kun je makkelijk naar de 100 pk is al vaker gedaan en daar zijn dyno resultaten van

je hebt dan nodig andere luchtfilter, ga15 gasklep, janspeed 4-2-1 decat en andere einddemper

luuk heeft een ga15 te koop, deze is plug n play met de 1.3 ook kwa electronica :)
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17140.0.html

wil je meer dan 100 pk dan moet je gaan zoeken naar snellere nokken, 1.6 injectoren, 1.0 zuigers, grotere uitlaat 1.75'' of 2'', nismo stalen koppakking etc
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

1.6 injectoren an sich heeft weinig nut zonder aanpassen van de ecu.
de acu regelt namelijk de duty cycle terug omdat hij denkt dat anders de motor te rijk loopt.
Sterker nog, uit de ervaringen die ik lees en zie op andere micra fora denk ik zelfs dat zomaar 1.6 injectoren monteren het recept is om je motor te ARM te laten lopen met alle gevolgen van dien.
Micra Addict

Leo

luuk was de eerste die ze echt nodig had
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy

Je kunt vrij simpel meer pk's uit een 1.3 Micra halen als je er geld voor over hebt. Ik gok dat die van mij richting de 110 pk gaat, jammer genoeg nog niet gemeten.
Mij setup bestaat uit.
Janspeed 4-2-1 spruitstuk.
2" uitlaat systeem
Decat
1.6 injectoren
1.5 gashuisklep GA15
Snellere nokkenassen
Chip tuning.
K11 '95
K11 Aztek '00

ParaChris

Wat riesh zegt! En 170pk in je micra is ook snel te langzaam;)

thom-micra

als je ze nieuw koopt zijn ze rond de 1000 en meer, maar heb al wel setjes gezien voor euro of 100 oid.
zoals deze bv
http://link.marktplaats.nl/m874572155



Tryant

Wat nou als ik de motorfiets carbs gebruik als throttlebodies?
Dus gewoon alles afdoppen eigenlijk .

thom-micra

#22
dan kun je net zo goed direct motorfiets throttle bodies gebruiken
+ motorfiets carbs werken op een vacuum, dus als je t gas intrapt gaat een klep open, en door t vacuum gaat er een schuif open achter de klep.
tenzij je flatslide's neem, maar die zijn minstens zo duur als itb.
ik heb een tijdje gekeken naar keihin fcr, maar is het niet waard  voor een micra blokje vind ik zelf



Leo

Heel leuk TB enzo maar zuigen die niet warme lucht aan ? Zitten immers aan de achterkant van het motorblok of zaag je n gat in je motorkap ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thom-micra

uhm, airbox met filter zo ver mogenlijk naar voren misschien?



Tryant

Citaat van: thom-micra op 07 januari 2015, 12:42:51
dan kun je net zo goed direct motorfiets throttle bodies gebruiken
+ motorfiets carbs werken op een vacuum, dus als je t gas intrapt gaat een klep open, en door t vacuum gaat er een schuif open achter de klep.
tenzij je flatslide's neem, maar die zijn minstens zo duur als itb.
ik heb een tijdje gekeken naar keihin fcr, maar is het niet waard  voor een micra blokje vind ik zelf

Ah ja dus dan heb je nog niet de gas response die je juist krijgt bij itb's.

Maar stel ik zet er itb's op hoe zit dat dan met de tps ?
De map sensor sluit je geloof ik aan op een tankje die weer verbonden is naar alle runners van je spruitstuk.
Maar hoe dat met te tps zit weet ik dan weer niet.

Citaat van: thom-micra op 07 januari 2015, 14:55:37
uhm, airbox met filter zo ver mogenlijk naar voren misschien?

Ik zou dan inderdaad een box maken en daaraan een cold air intake als het ware.

Tryant

Ik heb even verder gegoogled en kom tot het volgende.

Throttle bodies geven bij vol gas bijna geen MAF signaal meer.
En met nistune kun je de injectie niet laten reageren op het tps signaal.

Dus voor zover ik het begrijp is het alleen goed af te stellen met een standalone ecu ala megasquirt of iets dergelijks.

Of zou het op te lossen zijn door een luchtbox te bouwen en daar de maf op aan te sluiten?
Zoiets dus:
http://www.micra.org.uk/attachments/imageuploadedbytapatalk1370531868-529887-jpg.23283/

smeck

Gewoon een 1.0 turbo bouwen, kan je alles origineel Nissan bestellen incl ecu en turbo spruitstuk.

Maar ik kan uit ervaring vertellen dat iets inbouwen puur omdat je de spullen heb liggen ipv een ombouw op maat 9/10 gedoemd is om te falen.
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Jeroen330

Een Nog belangrijkere vraag: wat is je budget?

Bunny

Citaat van: smeck op 08 januari 2015, 01:25:34
Gewoon een 1.0 turbo bouwen, kan je alles origineel Nissan bestellen incl ecu en turbo spruitstuk.

Maar ik kan uit ervaring vertellen dat iets inbouwen puur omdat je de spullen heb liggen ipv een ombouw op maat 9/10 gedoemd is om te falen.
Weer je zeker dat dit voor de k11 is en niet voor de k10? je zou de nummers toch ook nog posten en schema's? ;D

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic