1.3 Tuning

Gestart door Zjoewie, 24 november 2014, 16:04:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zjoewie

Hallo mede micra fans,

Ik ben sinds kort 19 jaar en heb nou al een half jaartje mijn Micra k11 1.3 uit '95.
Natuurlijk wil ik zoals alle jonge gasten zoveel mogelijk uit je auto halen. ik heb er al een powerfilter op zitten en een andere einddemper.
Mijn vraag is nu: hoeveel pk's heb ik nu ong. al gewonnen en wat kan ik er nog uit halen. Ook zou ik graag willen weten in welke prijsklasse ik dan ong zal gaan zitten.
Ik hoop jullie ook spoedig bij een meeting te kunnen vergezellen! :)


Met vriendelijke groeten,

Joey de Laat

Jeroen330

Hallo Joey,

Welkom, misschien een show your Micra topic aanmaken?
Tuning is niet heel simpel.

Tunen doe je op een soort vaste volgorde:
- Basis onderhoud (wanneer heeft hij voor het laatst een beurt gehad, lopen de remmen aan, etc etc)
- Herstel van origineel vermogen en check up van de motor (uitlezen en afstellen.. Dit levert je de eerste echte pk's op) het geeft je ook een goede start van waaruit je kunt beginnen.
- Flow in de inlaat en uitlaat lijn opoptimaliseren doormiddel van open lucht inlaat/andere uitlaat die gassen eenvoudiger de motor in en uit laten gaan. Hierbij kun je ook denken aan een Janspeed uitlaat spruitstuk.
- Nokassen/programmeerbare EC/turbo kit (voor grotere toenames in vermogen. Kost ook aanzienlijk veel)
- Andere motor (dure ingreep en vereist redelijk wat verstand van auto's en motoren)

Dat zijn de stappen in volgorde. Natuurlijk kun je ook je onderstel upgraden zodat je jouw vermogen makkelijker de weg op krijgt. Denk hierbij aan verlaging, veerpootbruggen, swaybars etc.. Dit is onderaan de streep ook een toename in weggedrag wat leidt tot hogere snelheden.

Uitlezen en afstellen kan ik. Staat in het topic dienst aangeboden en kost een schijnt voor wat het je oplevert.

http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,11233.0.html

Succes

Leo

#2
Hey joey plaats ff wat fotos van je micra ook van je luchtfilter en einddemper

Er zijn genoeg mogelijkheden om dingen te verbeteren :)

Voor die eerste paar extra pk moet je even langs jeroen gaan
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Zou fijn zijn als je je ook even voorstelt in het Show your face topic! ;)

Welkom hier :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Luuukske

Hey welkom hier! Je start in ieder geval met een 1.3 dus dat is al een  voordeel!




Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.