[Dienst aangeboden] Micra 1992-2002 Optimalisering/verbruikverlaging dienst.

Gestart door Jeroen330, 19 oktober 2014, 17:29:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Micra hoog verbruik? Onzuinig? niet zo zuinig als jij denkt?

Veelal krijg ik de vraag hoe het verbruik van de Micra verbeterd kan worden. Op basis van deze vraag heb ik deze dienst ontwikkeld. De uitwerking van deze dienst is op iedere auto verschillend vanwege het verschil in algemeen onderhoud en gemaakte modificaties aan het voertuig.

Deze dienst is een aanvulling/uitbreiding op de dienst "uitlezen/afstelllen" en daarom perfect te combineren met deze dienst voor een nog beter resultaat!



Wat houdt de dienst zijn geheel in:

Het verbruik van de Micra wordt bepaald aan de hand van verschillende factoren: Modificaties aan de auto, bandenspanning, algemeen onderhoud, aanlopen van de remmen, afstelling en de werking van verschillende sensoren en kleppen op de motor.

Mijn dienst geeft aandacht aan belangrijke sensoren op de motor, geeft een stuk nieuw onderhoud aan de motor, optimaliseert rijeigenschappen en geeft het besturingssysteem aandacht om optimaal in te leren.


Controle en behandeling sensoren:

- Lambdasensor controleren
De lambda sensor speelt een grote rol in het verbruik van de auto. Deze wordt gedemonteerd, geinspecteerd en schoongemaakt voor optimale werking






- Lucht Massa Meter inspecteren en schoonmaken
De Lucht Massa Meter speelt net als de Lambda sensor een zeer belangrijke rol in het verbruik van de motor. Deze meet namelijk de binnenkomende lucht in de motor waarop de computer de inspuiting bepaalt. Optimale werking is daarom heel belangrijk. De sensor wordt voorzichtig schoongemaakt met speciale cleaner


- Gasklep en AIVC controleren en reinigen
Een goed werkende en schone, soepel bewegende gasklep zorgt voor een beter gasrespons en betere lucht flow. Deze wordt daarom helemaal gereinigd. De lucht regelende AIVC klep op de inlaat wil regelmatig vies zijn. Deze wordt uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.

AIVC klep:



- Temperatuur sensor controle.
Een juiste temperatuur registratie in de motor zorgt ervoor dat de computer tijdig reageert op temperatuur wisselingen met de inspuiting die hij daarop geeft. Deze sensor moet dus optimaal werken.

- Bandenspanning
De bandenspanning wordt gecontroleerd en juist gezet. goede bandenspanning is cruciaal voor een goed verbruik.



Onderhoud van de motor:


- Nieuw luchtfilter/schoonmaken open luchtfilter
Originele luchtfilters worden vervangen voor een nieuw exemplaar. Open luchtfilters worden behandeld met professionele luchtfilter cleaner en olie van K&N



- Nieuwe bougies van NGK.
Kwaliteit bougies van NGK met een juiste gap worden gemonteerd voor een optimalisatie van de ontsteking



- Controle en behandeling rotor/verdelerkap
De contactpuntjes in de verdelerkap en op de rotor willen makkelijk corroderen. De verdelerkap wordt geopend en de contactpuntjes worden behandeld voor optimalisatie van de ontsteking. Ook worden de bougiekabels geïnspecteerd.





Afstelling:

- Resetting self learn (CLEAR SELD LEARN)
Mijn apparatuur wordt aangesloten en de ECU wordt ingesteld dat hij opnieuw het verbruik gaat inleren aan de hand van rijgedrag van de bestuurder. voor een goede inleer moet de ECU de eerste 50km inleren om vervolgens zijn inspuiting bij te gaan stellen/te optimaliseren. Dit geeft de motor de kans na fris onderhoud en frisse sensoren een nieuwe geoptimaliseerde inspuiting te gaan creëren.




Een uitgebalanceerde dienst om het verbruik te verminderen en het telkens terugkomende verbruik een stukje aangenamer te maken. In de toekomst hoop ik deze dienst verder uit te kunnen breiden met stikstof vulling in de banden en remmen controle. De prijs zal hierdoor ook nog kunnen veranderen in de toekomst.


Denk er bij aanvraag direct aan of het niet handig is direct de auto uit te laten lezen en af te laten stellen om het vermogen en verbruik nog verder te optimaliseren!!!




Prijs voor de hele dienst INCLUSIEF materiaal: €60,-!

Dit topic wordt gebruikt voor gebruikservaringen, want zoals eerder gezegd; de uitwerking zal op elke motor verschillend zijn!

Jeroen330

Prijs is bekend! €60,- incl materialen!

Voordeel voor de mensen die al eens uitlezen en afstellen gedaan hebben is dat ik de auto bij uitvoeren van deze dienst kosteloos opnieuw afstel/bijstel

PW-performance

Doe die van mij ook maar eens Jeroen. Lijkt mij een zeer zinvolle controle en je weet dan ook dat timing e.d. goed staat. Inplannen maar.... O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

thieme


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

revolution-nl

Ziet er weer goed uit.  Ik denk dat we in Maart nog eens bij je terugkomen voor deze dienst.

Jo_Chef

Wat een top dienst! Ik PM je binnenkort om van je dienst gebruik te maken, en ook gelijk in combinatie met je andere dienst van het afstellen/motor checkup.

Jeroen330


Leo

jeroen in hoeverre is dit ook mogelijk voor een 1.4 ?

dingen als bandenspanning, luchtfilter, bougies, rotor/verdelerkap hoeven sowiezo niet gecontroleerd te worden :)

misschien is het mogelijk dat je hem kunt nakijken tijdens de meeting ?

mijn stationair bij warme motor is wat laag,
tevens zit mijn MAF? stekker niet aangesloten (hij start niet als ik die er op doe)
ik heb een imitatie sensor van ebay
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Ik ga hier de 23e wel even naar kijken..

Ik heb eerder gehoord dan ebay sensoren niet allemaal zo goed werken..

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2