Jo_Chef's Rode '96 K11 GX

Gestart door Jo_Chef, 21 september 2014, 22:27:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jo_Chef

Gaaf! Een heel topic over onze micra!

Eerst waar even wat gegevens en specs :

Kleur: Rood
Bouwjaar: 12/1996
Motor: 1.3 16v
Uitvoering: GX
Eigenaar sinds: 08/2013
Eigenaren: 7 (de 6e was ik zelf, en mijn vriendin is nu de trotse eigenaresse)
Kilometerstand bij aankoop: 196.xxx
Huidige kilometer stand: 223.962 (21/09/2014)

Onze rode monstertje is nog niet gemodificeerd. Er zit op dit moment alleen een actieve subwoofer in. Wel staat er een nismo demper op de planning en een k&n luchtfilter (en ik wil zo graag een ander inlaat spruitsuk). Ik wil hem ook nog steeds plastidippen maar het is verstandiger dat uit te sparen voor een k11 die netter is. Ofcourse wil ik super graag naar een dynodag en proberen hem wat zuinger/efficienter te laten lopen. want het plan was ooit eerst een k11 naar de 100pk te tunen maar dat gaat waarschijnlijk eerder een saxo 1.6 16v vts worden. Wie weet heb ik ooit allebei  ;D

Eigenlijk vind ik onderhoud plegen leuker en belangrijker. En natuurlijk lekker veel kilometers maken! Hieronder ga ik een leuk topic bijhouden betreft ons rode monstertje.

Er zullen nog vele fotos en verhalen volgen!

Jo_Chef


Conodihno

Lekker gaan uitproberen op deze Micra. Kun je later op eventueel een andere het meteen goed doen :)

Leo

#2
welkom, leuke plannen

voor een andere luchtfilter kun je ook kijken naar een toyosports air induction kit (heb ik zelf ook)
http://www.ebay.nl/itm/1993-1998-Nissan-Micra-1-0-1-3L-Luft-Luftansaugkit-Rot-/191178748818?pt=DE_Autoteile&hash=item2c83243392

wat bedoel je met ander inlaat spruitstuk ?

meestal word er eerst gekozen (na het plaatsen van een ander/openluchtfilter) voor een 1.5 TB

http://www.ebay.com/itm/JDM-Nssan-GA15-THROTTLE-BODY-SENSORS-1-5L-Pulasr-/281048891461?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item416fd1c045&vxp=mtr

uit vorige dyno meetings is gebleken dat het afstellen van en micra wel duidelijk leid tot meer pk's

100 pk is zeker mogelijk met een 1.3 het belangrijkste onderdeel daarvoor is een janspeed 4-2-1 spruitstuk
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jo_Chef

Toen we destijds de micra kochten was het ook de bedoeling er aan te leren sleutelen en een racemonstertje er van te maken, maar toen kreeg ik werk buiten de stad en toen had ik hem nodig om daar te komen. Daarna vond mijn vriendin hem zo fijn rijden ldat ik hem aan haar heb gegeven.

Thanks! Dit staat nu zeker genoteerd! Ik vroeg me trouwens af of een k11 nou een vliegwiel heeft? En als dat het geval is, zou het effect hebben als je em verwijderd? Ik heb gehoord dat een auto veel sneller toeren maakt als er een lichter/geen vliegwiel opzit.

Ook vond ik deze screenshot nog, destijds was ik niet bekend met de micra club
(Dit trok mij ook nogal over de streep destijds)




ReSp4wN

#4
Met een lichter vliegwiel stijgt hij inderdaad wel sneller in toeren,
zonder vliegwiel kun je niet rijden dus daarin ben je verkeerd ingelicht

Mooi ding ook die gele, laag   :D



Dit zit op je blok dan zeg maar en daar komt je versnellingsbak overheen.
Dus je monteert je koppeling op het vliegwiel, dus kan je ook niet rijden zonder vliegwiel, tenzij je geduwt wordt  :P


Psydan

Mocht je je auto zover krijgen als die gele dan heb je echt een toffe kar. Ik heb hem een tijd in mijn bezit gehad, en eerlijk gezegd mis ik hem nog elke dag.
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

de gele banaan van jordy/psydan een heel gaaf racemonstertje

een vliegwiel kun je laten afdraaien om het lichter te maken,

maar er zijn makkelijkere mods om mee te beginnen bij een micra

als je je micra laat afstellen word hij zuiniger en krijgt hij meer vermogen
hebben we gezien tijdens een dynomiddag :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jo_Chef

Hh ik begrijp het beter, goeie uitleg ook. Ik heb hem ook even gebeld en hij bedoelde een kleiner vliegwiel.

Dat gezegd hebbende, afstellen ben ik enorm benieuwd naar. Ik hoop dat er weer een dynodag komt.

Dan iets heel anders, ik was vandaag bij de Jumbo en daar stond ineens naast mij geparkeerd: een groene k11 super S. Nou dacht ik dat Super S/Sri/GX etc. gewoon optie pakketjes waren, maar deze had (zo leek het) af fabriek remschijven achter, heldere zij knipper lichten, vier spaaks stuur en mist lichten. Maar dit was een oud model k11. Ik heb even zijn kenteken genoteerd PT-SL-39.

Het gaat mij vooral om die remschijven achter want ik houd niet van trommelremmen, maar ook die mistlampen staan erg stoer. Zijn er meerde soorten non-facelift k11's met schijven achter?




Jo_Chef

Citaat van: Psydan op 29 september 2014, 11:48:12
Mocht je je auto zover krijgen als die gele dan heb je echt een toffe kar. Ik heb hem een tijd in mijn bezit gehad, en eerlijk gezegd mis ik hem nog elke dag.

Toen ik hem kocht was jou gele banaan een grote inspiratie voor het rode monstertje. Alleen toen krijg hij daadwerkelijk nut dus maar het plan in de koelkast gezet. Als het straks allemaal weer stabiel loopt met werk e.d. wil ik super graag een non-facelift tunen a la banaan!

MartinAir

Het uiterlijk is het algemene Super S pakket idd. De remschijven achter echter... Die is er later op toegevoegd denk ik zo (aangezien het een eerste toelating Nederlandse Micra is). Op een Duitse Super S zitten namelijk wel schijven achter, om alleen deze reden al zijn er meerdere leden die Super Sjes uit Duitsland hebben geinporteerd. Ook hebben een aantal andere leden losse achterassen met remschijven liggen. Heeft deze eigenaar waarschijnlijk ook gedaan ;)

Wat je ook altijd kunt proberen is Duitse slopen afbellen om er een te vinden :P
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

PW-performance

Nederlandse pre-facelift Super-S micra's hebben ook wel remschijven achter. Mijn Super-S heeft ze ook. Zelf denk ik dat het ermee te maken heeft of er abs op verkocht is als optie dat dan ook remschijven gemonteerd zijn.
Ook al zijn er ook trommelrem assen met abs op micra's.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

^^^ wat Piet zegt dus.

Alleen zijn ze wel heel erg zeldzaam, Nederlandse Micra's met schijfrem aan de achterzijde
Micra Addict

MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Jo_Chef

Afgelopen zaterdag wilde ik onze micra laten keuren door mn collega's maar warempel er zit weer een lijstje aan te komen maar gelukkig was er een hoop dat nog net ging.

Niet afkeur:
Benzine filter is aan vervanging toe
Koelsysteem heeft sludge
Rechts achter zit een roestgat in het dragende deel

Afkeur:
Multiriemen moeten vervangen worden
Aandrijf as rechts voor + stuurkogel (zit speling op)
(homokineet is hoorbaar, hoe los ik dat op?)

maar nu een paar vraagjes namelijk: Mag ik een aandrijfas gebruiken van een k11 1.0 terwijl ik een 1.3 heb?

En heeft er iemand interesse in 2 gloednieuwe multiriemen? Want ik heb de verkeerde gekocht. Nooit geweten dat je meerdere lengtes had.
Ze zijn van febi bilstein, gekocht bij winparts en het gaat om een 6PK955 en een 4PK650. Los 10 euro inclusief verzend kosten, setje 15 euro inclusief verzend kosten. (ik maak nog een vraag en aanbod hiervan aan)