Tijd voor een bodykit

Gestart door Govert, 05 juni 2014, 21:44:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Govert

 :'(
Hallo mensen, een treurig bericht: ik heb zojuist mijn mooie micra een beetje ingedeukt bij een verkeers ongeval.
Nou is mijn micra wel heel mooi (verchroomde bumper stukken en spoiler), maar ik ben bang dat ik nergens een nieuwe bumper ga vinden die er bij past.
Als iemand weet waar ik zo een bumper kan vinden hoor ik het graag, anders wordt het een bodykit uitzoeken.

Alle betrokkenen partijen zijn er zonder schammetje af gekomen, enkel wat blik schade... nu nog even zien welke verzekering het gaat vergoeden (ik enkel WA, zij all-risk). Of dat ik het uit mijn eigen portomonee zal moeten betalen.
I am, therefore I be.

thieme

Hoi welkom.

Jammer van de schade, bij mijn weten zijn die chrome opzetstukken vrij zeldzaam maar als de opzetstukken zelf nog heel zijn kan je ze wel overzetten. Heb je meer foto's van je micra?

Dinky

Zonde man, maar het komt vast goed!!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Govert

Hmmz, een beugel voor de koplamp is gebroken, ben benieuwd of het mij gaat lukken dat met een 3D printer te repareren.
Rubber van de lamp stekker is gescheurd... binnekort even langs de sloop om te kijken of ik hopelijk een oude kan vinden.

... *twijfel*  ik ben 3D artiest en game designer, zit me nu serieus af te vragen of ik deze micra een bodykit " upgrade" ga geven... ik ben ook voorzitter van Tkkrlab dus tools zijn er, enkel de 3D printer is nog te klein om een bumper uit te printen... tenzij ik er een bouw voor die maat... *twijfel*
I am, therefore I be.

Roadrunner

Auw. Zonde van je mooie Micra. Gelukkig geen letsel verder.
Desondanks welkom hier. Mogelijkheden voor je Micra zijn er vast wel te vinden.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Govert

Zij aanzicht, zometeen even een foto van de auto zelf (toen ie nog heel was).
I am, therefore I be.

Govert

Jammer genoeg de fotos niet gevonden van toen ik' m net had gekregen.
Bij deze dan maar de huidige staat:




T' is een k11, met automaat, het is geen race beest, maar dat hoefde ik ook niet...
Waar ik wel onder de indruk van was, was wat ik onder de motorkap vondt... gek genoeg heb ik DIE fotos wel kunnen vinden.
I am, therefore I be.

Bunny

Welkom hier! Ik zou voor een bumper van de sloop gaan, zoals Thieme al zei die chrome hoekjes zijn over te zetten. Hoe was het ongeluk gebeurd en wie had er schuld?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Govert

Hiervoor had ik een k10, die van ouderdom gesorven is.
Hij reed 1 op 500... olie
Naar links sturen rammelden de wielen,
Een euro 95 met euro 98 af en toe bijtanken zorgt er voor dat ie moeilijk start (weet ik nu, wist ik toen niet).
Al met al hoop ik nog minstens 70.000km en 10 jaar met deze vrolijk rond te rijden, en dan over te stappen naar een k(wat er dan mooi is).
I am, therefore I be.

Govert

#9
Het ongeluk gebeurde op een ongelukkige kruising met stoplichten.
ik stond stil in het midden van de kruising omdat een tegenligger met een rotvaart op de kruising af kwam (die had voorang).
Toen de tegenligger stopte (vermoedelijk rood licht) ging ik linksaf, kwam opeens de andere rijder "uit het niets", vermoedelijk van achter mij, die ook linksaf ging. Ik heb hun rechter portier ingereden toen ik draaide om linksaf te gaan.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wie er dan schuld heeft.
I am, therefore I be.

MaStErTuNeR Q

jij was er al en had je knipper al uit ??
en zij gingen om jou heen dus ik zou zeggen zij zitten fout .
tevens zou ik hier ook de regel korte bocht gaat voor toepassen
waarin dus de weggebruiker met de kortste bocht voorrang heeft .
in dit geval jij dus .

Beenius

#11
Zuur! Blikschade is altijd minder. Fijn dat niemand iets heeft overgehouden.

Ik snap je uitleg niet helemaal. Gaat het hier om een tweebaans kruising of? als het 1 baan was en hij komt achter je vandaan om af te slaan naar links en jij ziet het niet door je dode hoek. Ben je volgens mij volledig in je recht. Je stond tenslotte voor hem/haar en je was al opgereden. Heb je hierbij je knipperlichten aan, dan is het helemaal een gedane zaak.
Dan komt het er enkel op aan, wie zegt wat. Jou woord tegen die van hem/haar.

Probeer getuigen te krijgen als ze moeilijk doen. Getuigen maken of breken alles! Zolang je getuigen hebt, heb je bijna altijd een gewonnen zaak. Als iemand moeilijk doet. doet niemand moeilijk, tsjah, geld incasseren en fixen die mooie micra!

Govert

Het is een tweebaans kruising, on-evenredige kruising (3 banen[heen, terug, linksaf] vs 2banen [heen, terug] ) , maar het stoplicht gaat op groen voor zowel de tegenliggers  als de mensen  die naar links, rechts en rechtdoor gaan vanuit de andere richting.

Ja ik stond dus met knipperlicht in het midden van de kruising te wachten, vanuit de voorsoorteer naar links baan, tot er geen tegenliggers meer waren/aankwamen, en de baan vrij werd.
I am, therefore I be.

Psydan

Welkom. Wat vervelend die schade. Maar aan je verhaal te horen is het hun fout. Jij was inderdaad al opgereden en die andere probeerde jou dus te passeren terwijl dat niet mag. Dit is hoe ik het zie.

Succes met het herstellen van de schade in ieder geval ;)
Do not underestimate what you will never understand.

Riesh

Welkom Govert, zonde van de schade. Gelukkig is het maar blik en heb je zelf niks.

Ik heb een linker en rechter spatbord liggen (nieuw =  dus nog niet in kleur), ik heb hier waarschijnlijk alleen de rechter van nodig..

En heel misschien heb ik ook nog een gebruikte bumper liggen, ik geloof zelfs dat de kleur nagenoeg hetzelfde is. Maar dat hangt er even vanaf of degene die deze zou overnemen hem nog wil.
Micra Addict