Lupo 3L

Gestart door ex streetlegal micra, 08 september 2013, 16:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ex streetlegal micra

Na aandringen van sommige mensen hier  ;D

Ik ben arjan
Ik maak voor Shipyard Royal van Lent marmeren en granieten interieurdelen

Altijd een voorliefde gehad voor kleine auto's (heb er vele gehad  >:D) dus okt 2000 een kakelverse micra k11 miracle gekocht met een koni verlaging en tsw venom velgen en een remus einddemper
Later is er motorisch , nokkenassen uitlaatspruitstuk luchtfilter en een afgedraaid vliegwiel veranderd
Uiterlijk zelf een voorspoiler gemaakt van polyester en een luchthapper in de motorkap
Op autotron rosmalen in contact gekomen met heinz (oprichter micraclub) en gelijk lid geworden (volgens mij lidnr 10)
In 2002 in berlijn een meeting van nissan europa bezocht met heinz en daar de 2de plaats mooiste micra behaald



Audio is al meer dan 20 jaar een hobby van me en zoals je ziet heb ik een aantal bijzondere creaties gemaakt
Hier een glazen sub-kist met 4 x 8 inch focal subjes
Glas is 2 cm dik en de kist was aan alle 6 de kanten van glas
Het glas was rondom in verstek gezaagd met de hand en met transparante UV lijm verlijmt

Na een eenzijdig ongeval met de micra in 2005 de micra  weggedaan omdat hij niet lekker meer aanvoelde , meerdere malen bij de garage aangegeven maar die zei dat er niks mis met de micra was alles viel binnen de toleranties

Nu rij ik dus een VW Lupo
Ik heb geen plannen (meer) met de auto behalve goed onderhouden
Waarom een lupo 3L , omdat ik meer dan 300 km per week rijd en het op benzine niet leuk meer werd
Qua audio ben ik voorlopig nog wel bezig
Om toch wat te laten zien hier een paar foto's
Hier de opbouw mijn deurpanelen


Reservewiel bak met extra accu en versterker


Dak gedempt met ontdreuningsmatten


Subjes in de zijpanelen

Hier zit nog heel veel werk in eer dat het klaar is
Moet nog een afwerkkap maken en een aluminium ring die net als bij de voorspeakers als grill door moet gaan

De deurpanelen met nog maar 1 set alu. Grill (ik zoek nog iemand die nog een paar setjes kan bij maken )


De tweeters gemonteerd in een gordijnroede eindkap  ;D
Deze worden in een alu. Eitje gemonteerd deze heb ik al liggen maar geen tijd/zin gehad om ze te monteren


Nadat mijn schokdemper rechtsvoor slecht werd bij de dealer een prijs had opgevraagd (960,- voor alleen onderdelen) besloten om een bc racing set te monteren

Zodat de lupo er tegenwoordig zo bij staat


De sleutel moest ik het gleufje tussen de stenen in zetten anders paste hij niet  >:D

Dit is mijn verhaal in een notendop , bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

thieme

Wow die micra is/was echt lekker
vind zelf een Lupo het toch net niet als auto maar zolang jij er maar tevreden mee bent :)

Roadrunner

Hallo Arjan :)
Die glazen kist is wel stoer zeg. En ik neem ook aan dat je wel eens een drempeltje bent tegengekomen met die bumperlip.

Lupo's zijn best geinig. Alleen de prijzen die ze voor die 3L versies durven vragen is een beetje jammer.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

ex streetlegal micra

Citaat van: thieme op 08 september 2013, 16:56:52
Wow die micra is/was echt lekker
vind zelf een Lupo het toch net niet als auto maar zolang jij er maar tevreden mee bent :)

Maarja met een verbruik van 1:30 gemiddeld diesel en op het moment nog wegenbelastingvrij

@ roadrunner de prijzen dalen nu erg hard omdat er vanaf jan. 2014 weer wegenbelasting betaald moet gaan worden
Nu is het leuk een 2 de auto voor de deur waar je een beetje diesel ingooit en verzekerd
Maar straks komt er naar schatting een 40 tot 50 euro per maand bij
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

lurtz

leuke lupo man strak in de lak

en die micra wow heel wat uren ingezeten
is deze naar de sloop gegaan wat is er mee gebeurt ?

Roadrunner

Citaat van: ex streetlegal micra op 08 september 2013, 18:29:04
@ roadrunner de prijzen dalen nu erg hard omdat er vanaf jan. 2014 weer wegenbelasting betaald moet gaan worden
Nu is het leuk een 2 de auto voor de deur waar je een beetje diesel ingooit en verzekerd
Maar straks komt er naar schatting een 40 tot 50 euro per maand bij

Klopt. Maar een moderne diesel die zo licht is en zo zuinig is is alsnog relatief goedkoop in de belasting.
Eigenlijk had VW de Lupo 2 jaar geleden of zo moeten introduceren.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

ex streetlegal micra

Precies ik ken er zat die op de up diesel zitten te wachten (als die al komt , VW zegt van niet)
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

ex streetlegal micra

Citaat van: lurtz op 08 september 2013, 18:33:18
en die micra wow heel wat uren ingezeten
is deze naar de sloop gegaan wat is er mee gebeurt ?

Deze heb ik aan een handelaar verkocht nabij eindhoven
En sindsdien 5 eigenaren gehad volgens rdw
Begrijp me niet verkeerd ,er was niks mis met de micra alleen het voelde anders dan ik gewend was
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Dinky

Wowwwwww die glazen sub kist is echt waanzin!!!!!!
Echt geweldig mooi!!!!
Respect!!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

lurtz

ja kenbdat gevoel ook niks mis mee met mijn oude micra
maar voele niet goed  als ik erin ging rijden

Milo

Mooi man en ik heb tijdens de afstel meet in de Lupo gezeten en dat klonk érrug strak!
Het liefst wil ik mijn auto ook eens goed onder handen nemen qua demping maar ik zie zelf op tegen al het werk (A)
En die glazen kist van de Micra, die woog tog zo zwaar? 100 kilo ofzo heb ik eens bij riesh opgevangen?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ex streetlegal micra

@ milo
Ja die glazen kist woog idd 100 kg
Ik realiseerde toen me ineens dat ik aardig wat geld in de motor had gestoken en vervolgens ruim 100 kg aan gewicht mee moest slepen
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Milo

Citaat van: ex streetlegal micra op 11 september 2013, 20:31:39
@ milo
Ja die glazen kist woog idd 100 kg
Ik realiseerde toen me ineens dat ik aardig wat geld in de motor had gestoken en vervolgens ruim 100 kg aan gewicht mee moest slepen

Haha lekker tegenstrijdig xD
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ex streetlegal micra

#13
Jaaaa de zomerbandjes liggen erom

If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Leo

die velgen staan hem goed O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2