Full k11 turbo kit

Gestart door Bunny, 07 september 2013, 09:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

:D ben benieuwd
Helaas ben ik er de rest van de dag niet .... zou het wel beter in de gaten willen houden.

thom-micra

ik...wil....








maar heb geen geld :)



MaStErTuNeR Q

maar als ik het zo eens lees zijn er wat gebreken aan de kit .

thieme

Ja inderdaad even rustig kijken hoe en wat

Jeroen330

Turbo met speling op de as?

Lekker laten liggen die set

thom-micra

moet je indd niet willen, revisie kost al gauw 800 euro?
zoizo 2ehands turbo's zijn altijd link.
buurjongen had een audi 80 met gtd blok erin, had hem nog geen maand: turbo kadoek...



thieme

#7
Daarintegen zijn die td04 turbo's toch redelijk goed te krijgen? of zit er toch verschil tussen verschillende TD04's? Lijkt me dat er genoeg mensen zijn die die turbo bij een Subaru wrx erafgooien voor een betere.

Edit:
http://www.ebay.com/itm/TD04L-Subaru-Impreza-Forester-WRX-2-0L-49377-04300-Turbo-Turbocharger-NEW-/321197208497
Lijkt bijv. hetzelfde.

Het gaat mij er een beetje om dat dit een pakket is met aangepaste fuelrail fatsoenlijk spruitstuk en uitlaat (behalve het missen van de cat is een probleem) zo "pasklaar" als je een turbo pasklaar kan maken lijkt mij?
Opzich is het bijeen zoeken van parts is niet zo'n probleem maar er zit bij micra turbokits vaak veel eigen fabricage werk bij wat erg duur is om te laten doen en zelf zie ik mij er ook niet aan beginnen omdat ik:
A het gereedschap niet heb
B niet zo handig ben
C ik in principe de tijd wel heb maar vaak de fut niet heb om dingen te doen
Als ik thuis kom van werk zit ik meestal de rest van de avond als een zak aardappels in me stoel achter de PC en weekend is altijd beetje bijslapen/poetsen/boodschappen doen

Ik kan bijvoorbeeld wel zoiets kopen
http://www.turbospecialties-race.com/engine-model-cg13de-wt20-turbo-p-151.html
maar dan weet je de prijs ook wel.

thom-micra

TD04 heeft verschillende types:
-TD04-13G, komt van oudere auto's
-TD04-13T, komt van de wrx
-TD04-9B, komt van 3000gt
etcetc
veel gebruiken ze de 13T, doet ongeveer 18psi, daarna wordt het gewoon een haarföhn :P



thieme

Gaat zo te zien om een 13t ja maar op Micra zou ik waarschijnlijk zowiezo lagere druk moeten draaien of ik moet aparte koppakking nemen

thom-micra

jep, je kunt dan het beste een stalen compressieverlagende koppaking nemen, weet je zeker dat dat goed gaat ;)

edit:
je kunt stock met intercooler 4/5psi aan ongeveer.