Groupbuy: Air Induction Kit

Gestart door Psydan, 15 juli 2013, 01:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

ben wel benieuwd naar het setje
Micra Addict

Psydan

Even om het bij te houden

1. Riesh (Geld ontvangen + verzending)
2. xleonl (Geld ontvangen + verzending) Verzonden!
3. Jeroen330 (Geld ontvangen) word opgehaald
4. Marco330 (Geld ontvangen) word opgehaald
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

je hebt hem al verzonden naar mij :o

dat was snel :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Maar hij heeft nog een klein filtertje zitten op de plek waar bij ons een slangetje hoort.
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

#65
Citaat van: Psydan op 30 juli 2013, 20:30:23
Maar hij heeft nog een klein filtertje zitten op de plek waar bij ons een slangetje hoort.

klopt, maar slangetje is beter ;)

ik vraag me eerder af waar dat gat aan de achterkant van de bocht voor bedoeld is ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Hoezo is een slangetje beter?

En welk gat bedoel je?

Leo

#67
Citaat van: Marco330 op 30 juli 2013, 20:43:29
Hoezo is een slangetje beter?

En welk gat bedoel je?

het verhaal van het slangetje was toch omtrent apk eisen dat staat een pagina of 2 terug

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 16 juli 2013, 05:57:34
Deze kit.komt.dan.wel makelijk door de apk met die slang van.kleppendeksel naar pijp

ik bedoel dit gat



EDIT:
volgens mij heeft het hiermee te maken

Citaat van: Jeroen330 op 16 juli 2013, 23:38:54
het enige verschil tussen de '92 - '97 en de '98 - '02 is dat de pre facelift een extra vacuumslang heeft die onder in de luchtfilterbak zit.. das een klein slangetje..
Oplossing is simpel, uit de filterbak het metalen klepje halen, klein gaatje in de silicone bocht maken, tuutje erdoor en slangetje erop drukken.. iedereen vanaf 6 jaar oud kan dat zelf..
verder zijn motoren 1.3 identiek.. ook 1.0 en 1.4 hebben dezelfde diameter aansluiting..
gaan met die banaan

dus volgens mij kan die bij mij gewoon dicht gemaakt worden als ik bovenstaande verhaal lees :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Met dit filtertje kom je inderdaad niet door de APK. Alleen is dit filtertje wel beter voor de motor.

En bij jou kan hij gewoon dicht. Een facelift heeft het extra slangetje wat de pre-facelift heeft er niet opzitten.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

carterontluchting moet officieel een gesloten systeem zijn maar of dit wel of niet afkeur is verschilt echt heel erg tussen verschillende APK keurmeesters

Marco330

Dit heeft te maken met milieueisen. De carterontluchting/oliedampen die uit die nippel komen waar het filtertje op zit, mogen niet in de lucht komen. Daarom dat slangetje. Die leidt de dampen terug naar je inlaat.

Maar het is ook niet erg voordelig (maar niet rampzalig) om deze dampen terug in je inlaat te hebben. Om dit te voorkomen, kan een oil catch tank geïnstalleerd worden.


Leo

ok dat is een goede uitleg O0

marco hoe ga jij dit aanpakken, ga jij een oil catch tank plaatsen ???

zelf sluit ik het gewoon aan via het slangetje en dan wacht ik het wel af bij de apk ::)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Citaat van: xleonl op 30 juli 2013, 21:18:57
ok dat is een goede uitleg O0

marco hoe ga jij dit aanpakken, ga jij een oil catch tank plaatsen ???

zelf sluit ik het gewoon aan via het slangetje en dan wacht ik het wel af bij de apk ::)

gewoon bij de APK ff je originele terug plaatsen als je tegen die tijd nog geen oil catch tankje hebt .

Marco330

Citaat van: xleonl op 30 juli 2013, 21:18:57
ok dat is een goede uitleg O0

marco hoe ga jij dit aanpakken, ga jij een oil catch tank plaatsen ???

zelf sluit ik het gewoon aan via het slangetje en dan wacht ik het wel af bij de apk ::)

Ik ga voor de oil catch tank. En komt geen grote hoeveelheid olie in. De catch tanks zijn vooral handig op turbomotoren. Maar toch, ik wil het graag gelijk goed doen.

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 30 juli 2013, 21:20:41gewoon bij de APK ff je originele terug plaatsen als je tegen die tijd nog geen oil catch tankje hebt .

Juist!