Marco330's Snowball

Gestart door Marco330, 11 juli 2013, 23:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

En voor Marco de (na mijn weten) eerste Nismo stabilisatorstang van Nederland!


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330


Leo

gaaf :D

word een leuke set up zo O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Uren schuren en wat stralen verder zijn de klauwen klaar voor een kleurtje en een verse revisie set!!




Riesh

Micra Addict

Jeroen330

De roest uit de wanden halen en het polijsten was 5 uur werk... pfff

Jeroen330

Na een lijst reparatie punten is Snowball weer APK gekeurd!

Wat er onder andere aan gedaan is:

- nieuwe remklauw, schijf en blokken voor
- nieuwe remblokken en wielremcilinder achter
- fuseekogel voor
- stadslichten
- stel ringen schroefset nagelopen
- met octaanbooster de CO naar gangbare waarden gebracht
- nieuwe remvloeistof rondom


Al dat mag de pret niet drukken: knallen met dat hok!!

Leo

#548
gefeliciteerd met de apk :)

zijn het nog de gewone remmen (gti) of al de 200sx klauwen ?

en hoe werkt dat octaanbooster icm met het CO ?
snowball heeft geen 2e kat meer ?

en stoot de motor ook minder co uit wanneer ik 98 of 102 tank ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: Leo op 14 juli 2015, 16:51:29
gefeliciteerd met de apk :)

zijn het nog de gewone remmen (gti) of al de 200sx klauwen ?

en hoe werkt dat octaanbooster icm met het CO ?
snowball heeft geen 2e kat meer ?

en stoot de motor ook minder co uit wanneer ik 98 of 102 tank ?

Alle remmen zijn nog standaard nu maar voor APK moest er gewoon het een en ander gedaan worden.. niets is zo gevaarlijk als met halve remmen de weg op. En Marco heeft dan de pech dat de auto hier staat want ik vervang het gewoon hahaha ;)

Snowball heeft een catback zonder de 2e katalysator.
Dit levert automatische CO problemen op..

Ik heb STP octaanbooster gebruikt wat direct het injectiesysteem reinigd en de CO reduceert




Dit bracht met een goed heet gestookte motor met strakke afstelling de CO net onder het gewenste niveau.

In principe zorgt een brandstof met een hoger octaangetal voor een schonere motor met minder aanslag. Dat heeft ook direct effect op je uitstoot en kan ook voordelig zijn in verbruik/vermogen mits je de afstelling van je ontsteking goed hebt staan voor deze (minder ontbrandbare) brandstof

chiba_kun

Wat een vette Nismo stabi!!

Jeroen330


Snowball leeft nog steeds!
Hij staat droog en warm in de loods, te wachten op grotere upgrades die komen gaan. Marco is echter eerst lekker druk met een huisje kopen, dus snowball is letterlijk al een tijdje "bevroren".

Toch blijft het een van de tofste Super S Micra's die ik ken!

Ondertussen wordt er wel gesleuteld aan il Pomodoro, de rode kilometervreter op LPG.

- Er ligt een trekhaak klaar voor montage
- Nieuwe velgen en banden gemonteerd
- Begonnen met het behandelen (ontroesten, behandelen, tectyleren)

Hier nog wat foto's..



Aardig wat oppervlakkige roest op de bodem en bij her reservewiel, dus een behandeling is niet gek..






Op de sloop staat een donker rode facelift, dus daarvan komt er een nette voorbumper en een voorscherm zonder deuk..

chiba_kun

Cool die N14 GTi velgen!

thom-micra

he, die stabi stang komt me bekend voor, heb al een tijdje de voorste en achterste nieuw in huis liggen. dus zal dit de 2e zijn :)



Jeroen330

Citaat van: thom-micra op 27 augustus 2016, 18:49:09
he, die stabi stang komt me bekend voor, heb al een tijdje de voorste en achterste nieuw in huis liggen. dus zal dit de 2e zijn :)

Gefeliciteerd met de eerste dan Thom...!