Marco330's Snowball

Gestart door Marco330, 11 juli 2013, 23:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marco330

Gister eindelijk eens wat nuttigs gedaan!

De shortshifter en de Fujitusbo zijn gemonteerd.

Shortshifter was wel wat werk. Moest 1 boutje erg 'geholplen' worden om los te komen. Ook hebben we de 2 koperen buisjes die erbij geleverd worden niet gebruikt, maar hebben we de bus uit de originele pook gepakt. Deze past perfect!

De bouten in de oude uitlaat zaten, zoals alles bij oude auto's, lekker vastgeroest. Dus de middenpijp op 2 plekken doorgezaagd. Daarna geprobeerd de 2 bouten bij de voorste kat los te krijgen. Dit, je raadt het al, leverde 1 gebroken bout op. Gelukkig was ik hier op voorbereid, en heb ik van tevoren 2 nieuwe bouten bij de Nissan dealer gehaald.  :)

Daarna alles voorzien van nieuwe pakkingen, vloeibare pakking en nieuwe SRS bouten en moeren.

Komt een lekker geluid uit! Rustig wanneer je 120 rijdt, maar een mooie brom bij het gas open!

Dit heeft geresulteerd in een hoger koppel voor Snowball. Héérlijk.

Ook zijn de veren voor de schroefset inmiddels terug van de coater. De set wordt ook zo snel mogelijk gemonteerd.

Helaas waren de hoogteverstellers voor de achterkant te ver heen. Deze kon ik niet meer verstellen, en dat wil ik wel. Dus heb bij XYZ 2 nieuwe gekocht. Deze zijn als het goed is onderweg! Zodra deze er zijn, gaat Snowball zakken!

Jeroen heeft foto's omdat mijn batterij leeg was  ;D. Dus die komen binnenkort.

Jeroen330


thieme


Marco330

Thanx bro!!

Roest op m'n carterpan  ;D

Tijd voor een 1.6  :cheer:

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

Micra Addict

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Prachtuitlaat! Roest op je caterpan is wel een teken dat hij in ieder geval geen olie lekt. :D

ReSp4wN

Zie ik nou goed dat je een verstelbaar uitlaatrubber heb?  :D awesome

Mooie update weer  O0

Jeroen330

Laatst heb ik met Marco de XYZ schroefset uit elkaar gehaald.

De veren van de schokbrekers heeft Marco even langs de coater gebracht.. Deze kwamen in nieuwstaat weer terug! De hoogteverstelling achter was niet netjes meer vanwege het water wat in de loop der tijd in de veerschotels van de achteras blijft staan. gelukkig na contact met XYZ te hebben gehad heeft Marco een nieuwe set bemachtigd! Hiermee kan de achterzijde ook mooi versteld worden.

Vandaag heb ik de rest van de set behandeld en weer op juiste wijze klaargemaakt voor montage!


Schroefdraad behandelen met kopervet en pre load instellingen terugzetten




En de set zit weer netjes in elkaar! Wachtend op de hoogte verstelling achter en dan montage..





Super setje broeder!
Wat lichte gebruikssporen maar eigenlijk gewoon in nieuwstaat!

Leo

wauw die zijn weer bijna als nieuw O0

maar kopervet trekt dat niet weer vuil aan ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

ja, maar is altijd nog beter dan het staal en alu op elkaar laten invreten.

Ben benieuwd hoe stug dit setje is, ik hoop vergelijkbaar met de BC
Micra Addict

Jeroen330

Citaat van: Riesh op 02 september 2014, 18:45:29
ja, maar is altijd nog beter dan het staal en alu op elkaar laten invreten.

Ben benieuwd hoe stug dit setje is, ik hoop vergelijkbaar met de BC

Alles lijkt erop dat de fabrikant nagenoeg hetzelfde is.. hardheid verstelling erop en goede kwaliteit.. we gaan het zien..


Citaat van: xleonl op 02 september 2014, 18:42:24
wauw die zijn weer bijna als nieuw O0

maar kopervet trekt dat niet weer vuil aan ???

Wat Riesh zegt.. het blijft kiezen tussen kwaden en er komt sowieso vuil en water op de schokbreker.. dan liever met een laagje vet er tussen..

We zitten ook nog te kijken naar schroefset hoezen, ook voor mijn K11.. dan hou je het vuil en water wat beter op afstand..

Marco330

WOEPWOEP!

Weer een coole set.

De hoogteverstellers voor de achterkant waren idd compleet gaar! De stelringen waren vastgeroest aan het schroefdraad. Maar ook dat was niet al te best meer.

Gelukkig waren ze bij XYZ bijzonder behulpzaam. Heb daar een nieuw setje hoogteverstellers besteld:



Zaterdag gaan Snowball een stuk naar de grond!

Ook heb ik gister de buis van de veerpootbrug achter en voor naar een polijster gebracht. Ben zelf al 3 hele dagen bezig geweest met schuren (met de hand) en het schoot niet op. Toen kwam ik op MP een advertentie tegen, en daar liggen ze nu!

Voetjes van de VPBgen liggen bij de coater voor een nieuwe laag blauw!

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2