1.6 injectoren

Gestart door Kwarkieboy, 22 juni 2013, 11:04:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwarkieboy

Ik zit al een tijdje er aan te denken om 1.6 injectoren erop te zetten.
Hoe werkt dit precies ?
Is het gewoon een kwestie van nieuwe injectoren er in zetten of moet je de complete Rail vervangen ?
of komt er nog meer bij kijken ?
Ik wil die injectoren in combinatie met een GA15 TB er op zetten.
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

de goeie 1.6 injectoren (zwart) kan je gewoon in je bestaande rail schroeven.

Kwarkieboy

Oke dat is makkelijk.
Ga eens even kijken waar ik ze kan halen
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

ik heb nog 1 setje liggen maar je zou ook kunnen kijken bij een sloop in de buurt

Kwarkieboy

Citaat van: thieme op 22 juni 2013, 13:36:36
ik heb nog 1 setje liggen maar je zou ook kunnen kijken bij een sloop in de buurt

dat heb ik al gedaan en niemand heeft die dingen :S
ik heb al een beetje rond zitten bellen.
verkoop je dat setje ?
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Kan ze wel verkopen ja maar heb geen idee wat het waard is. Kheb toen ik op de sloop was die 1.6 injectoren als in het spruitstuk gedraaid wat bij de kop zat die ik heb gekocht zodat ik daar niet extra voor hoefde te betalen ;)

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Dat zijn de roze die passen niet als het goed is ;) In ieder geval ik geloof dat de injectoren die ik er nu in heb zitten dat ik die toen voor 20 euro van Michiel over heb genomen

Kwarkieboy

Zeg maar wat je er voor wil hebben...
K11 '95
K11 Aztek '00

thieme

Ik hou die 20 euro wel aan waarvoor ik mijn huidige heb gekocht. Je woont alleen wel wat verder weg dus daar komen dan nog verzendkosten bij. Moet ik ook even kijken of ik geschikt verpakkingsmateriaal kan regelen om het te verzenden.

Rob

slechte ervaring mee koste mij me blok (noodlottig deels)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Riesh

ik denk eerder dat het kwam doordat je geen fpr gebruikte. 
Micra Addict

Kwarkieboy

In combinatie met een GA15 TB en een Janspeed spruitstuk moet dat volgens mij wel goed gaan
K11 '95
K11 Aztek '00

Riesh

#13
Na wat ik (inde korte tijd dat ik bij de dynomeet aanwezig ben geweest) heb gezien denk ik dat je dan een te arm mengsel hebt. Ook, of mischien juist wel door de 1.6 injectoren. Met te weinig druk op de brandstofrail ga je het niet trekken.

het ga15 gasklephuis en een janspeed zorgen er beide voor dat de motor armer gaat lopen, dat moet je wel compenseren. Een fuelpressure regulator en een AFR meter lijken me redelijk noodzakelijk.

de cabrio van bunny liep ook al eng arm met alleen een ga15 TB
Micra Addict

thieme

dat is waar de selflearn van de ECU komt kijken Riesh. Als die selflearn via de lambda doorkrijgt dat het mengsel te arm is stelt die dat aan. Ik weet niet precies hoe dat dan werkt maar ik rij nu toch al erg lang met GA16 injectoren en GA15 TB en werkt prima.