Gaas verwijderen uit Throttlebody

Gestart door Riesh, 16 juni 2013, 16:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

Heeft het  nut om dat gaas uit de trottlebody te halen.
Het lijkt me ook een flinke restrictie en zal ook de luchtwerveling niet ten goede komen?
Ik meen namelijk dat dit bij sommige andere auto's best wat winst op kan leveren, zo begreep ik van Speedcentre waar ik een maand of 3 geleden was.

Of is er een reden dat dit niet gedaan wordt ?

heb ff een foto van bunny geleend:
Micra Addict

MaStErTuNeR Q

misschien voor de rommel die toch nog door de filter komt ?

Leo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 16 juni 2013, 16:39:23
misschien voor de rommel die toch nog door de filter komt ?

maar de openingen van de luchtfilter zijn kleiner dan het gaas van de TB.

worden bij sommige autos geen TB's gebruikt zonder extra luchtfilter ???

volgens mij kun je het gewoon verwijderen maar of hier veel winst in zal zitten lijkt me sterk

proberen kan altijd he :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 16 juni 2013, 16:39:23
misschien voor de rommel die toch nog door de filter komt ?

Als er daadwerkelijk rommel meekomt dan werkt je filter ook al niet naar behoren lijkt mij ???
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Ries

http://www.micra.org.uk/threads/ebbdude-s-micro-micra-project.40020/
dit gaas verwijderen resulteert in pk verlies volgens ebbdude van het engelse forum.
Die heeft dit getest op een dyno.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Gaas zit daar om je luchtfilter te beschermen tegen backfire.
Als het goed is zou er ook geen rommel daar kunnen komen en anders zit je luchtfilter niet goed :P

KenSuperS

geloof dat het er ook tussen zit om de luchtflow te 'stabiliseren'.

weghalen heeft iig geen nut. bij een stnd motor niet, maar ook eentje met nokkenassen, spruitstuk, filter enz heeft het geen positief effect.
haas en co.

MaStErTuNeR Q

Citaat van: KenSuperS op 17 juni 2013, 17:58:40
geloof dat het er ook tussen zit om de luchtflow te 'stabiliseren'.

weghalen heeft iig geen nut. bij een stnd motor niet, maar ook eentje met nokkenassen, spruitstuk, filter enz heeft het geen positief effect.

dit klopt staat ook in de uitleg van de engelsman in het bovengenoemde topic .

crash_750

ik zag laatst nog dat er iemand een soort vortex voor te koop had?weet niet wat dat voor uitwerking heeft?

Kwarkieboy

#9
Citaat van: crash_750 op 18 juni 2013, 10:00:18
ik zag laatst nog dat er iemand een soort vortex voor te koop had?weet niet wat dat voor uitwerking heeft?

zoiets heb ik een keer gezien, ze zeggen dat je daar wel wat pk's mee pakt. zelf heb ik er geen ervaring mee



[Edit]
dit is wat er gebeurd bij het plaatsen van een Cyclopse-X
de lucht krijgt een draai en zo kan het sneller en makkelijker door je inlaat. (zo staat het beschreven op de site :p)

http://www.youtube.com/watch?v=uVk55rVDx10
K11 '95
K11 Aztek '00

crash_750

die bedoelde ik idd :P maar met zn promotiefilmpje kunnen ze natuurlijk aardig rommelen ;D

thieme

Om zo'n verticaal dingetje te laten draaien heb je ook niet echt veel kracht nodig dus filmpje is een beetje raar.
Iemand had eigenlijk al zo'n ding moeten hebben toen we bij Dick waren konden we meteen op de bank kijken wat het doet.

Jeroen330

Even.... stop zon ding in je inlaat en je lucht krijgt een mooie werveling.....


...totdat het bij je gasklep met gaas komt. Na het gaas is er geen werveling meer aanwezig hoor :)

thieme

Is zoiets dan meer bedoeld als vervanger voor het gaasje met betrekking voor de stabilisatie van de airflow dan niet voor bescherming tegen backfire?

Roadrunner

Toch een gevalletje; met een vaatje zout nemen.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.