Cylinderkop vraagjes

Gestart door thieme, 05 juni 2013, 17:07:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Zoals ik vorig weekeind in het wat heb je vandaag gedaan topic gemeld had heb ik een aparte cylinderkop op de sloop gehaald. Die micra had geloof ik iets over de twee ton gelopen en het leek erop dat ie bij de sloop stond vanwege schade aan de voorkant dus niks motorgerelateerd.
Nu wil ik de cylinderkop een keer goed schoonmaken (had gelezen met remmenreiniger ofzo?) en dan eens zelf beetje klooien met de dremel. Maar zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten kwa slijtage punten? niet dat ik dadelijk alsnog veel werk stop in een kop die toch niet meer helemaal goed is.

S.hermsen

#1
Hallo Thieme.
Wat denk je dat er zo bijzonder is aan deze cil. Kop dan? En eff met de drempel wat doen, niet zon verstandig plan. Want je moet wel weten wat je aan het doen bent. Is namelijk niet zomaar even wat uitvrezen van inlaat/uitlaat zoals bij een brommer/scooter ofzo!  Wat je kan doen ;)als je hem toch wilt gaan gebruiken is zowiezo met een stalen rij kijken of hij vlak is, anders hoef je al geen moeite te doen. (Eerst Vlakken) En als je al wat weg wil vrezen,?  zorg dan wel, dat je er voor zorgt dat alle 4 de in/uitlaat kanalen de zelfde doorstroming houden.(blijft gissen ???).  Maar proberen waard! Wel erg veel moeite voor wat ik denk ::) max 10pk.
Succes! O0 Gr. Sjoerd

S.hermsen

Oja! als je het echt goed wil doen aangezien de km. Zou ik Nieuwe klepsteel rubbers monteren. en als je het dan toch los hebt, Je kleppen opnieuw inslijpen. Misschien makkelijk en verstandig om eerst je kleppen te demonteren (speciaal gereedschap nodig) voordat je gaat vrezen. Vergeet ook niet de boel te nummeren als je besluit dit te gaan doen, want het moet op de zelfde plek terug worden gemonteerd.
Hoop dat je hier wat mee kan?
Gr. Sjoerd

thieme

Is wel duidelijk zo en met de dremel zal ik waarschijnlijk alleen wat imperfecties van het gieten weg gaan halen want ik weet van mezelf dat ik niet zo handig ben. Verder was voor mij alleen een beetje van belang hoe ik kan oordelen of de kop nog in goede staat verkeerd maar als die gewoon vlak is zit dat zowiezo wel goed.
Kleppen opnieuw inslijpen is dat echt nodig? want dat zou ik dan niet zelf kunnen doen en ik heb al genoeg geld tegen de auto gegooid :P


S.hermsen

Kleppen inslijpen is niet echt nodig, als je alles er maar goed schoon maakt als je klaar bent. Idd. Met remmen reiniger en dan nog even uitblazen met lucht.
Succes!! O0 en.gr.