Hallo allemaal

Gestart door divalo, 28 januari 2013, 12:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

divalo

Hallo Nissan Micra fanclubleden, mijn naam is Dick van Loon 53 jaar oud en een Nissan fan, heb zelf 2 micra's k11 een 1.0 en een 2.0 en een Nissan Laurel 2.4SGE uit 1985.

Heb vroeger voor Nissan Motor Nederland en voor Nissan Europe gewerkt.
Momenteel werk ik als docent autotechniek op het ROC Leiden waar ik een project doe om 4 Micra motoren op een megasquirt programeerbaar motormanagement te laten draaien op een proefstand, dit is erg leerzaam omdat de mensen die er aan meedoen zelf hun eigen Megasquirt op bouwen en alle functie's zelf moeten controleren, daar na bouwen ze hem op de motor die op de proefstand staat en moeten ze zelf de software erin programmeren.

als ik wat tijd heb zal ik eens wat foto's plaatsen.

groetjes Divalo

Bunny

Welkom hier :) de 2.0 is toch van Martijn geweest?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

welkom :) ik neem aan dit dit jouw micra is :P

http://www.youtube.com/watch?v=l_AvOBGfjDg

want dit ziet er wel goed uit O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

#4
Welkom,

Ben hier en daar jou naam wel al eens tegengekomen leuk dat je je hier dan ook maar eens registreerd.
Edit: Ben trouwens wel benieuwd wat zoiets zou kosten voor een micra aangezien ik bij mij eigen auto nog snellere nokken en een lichter vliegwiel in wil bouwen maar dan ben ik bang dat ik met de standaard ECU niet meer door de APK CO2 meting kom.

joyce-micra


divalo

Ja het is inderdaad Martijn zijn auto, deze heb ik een tijdje geleden voor hem gebouwd en toen Martijn mij vroeg of ik hem wilde overnemen heb ik dat gedaan.

hij had toen 158 pk en nu inmiddels 180 pk en ik ben een motor met 50 mm throtllebodies aan het bouwen met 300 graden nokkenassen en 13,3 compressie verhouding, als het goed is zal hij dan ongeveer tussen de 240 en 250 pk moeten leveren alleen dan is hij niet meer bruikbaar als daily drive maar wordt het mijn circuit auto.

Groot nadeel van de micra is echter zijn frontaal oppervlak en zijn CW waarde vrij hoog zijn dus veel topsnelheid valt er niet te halen of je moet de daklijn 10 cm verlagen

Riesh

#7
Welkom Dick.
Dick van loon is toch wel een hele bekende naam in het Nissan wereldje.
Heeeeel lang geleden (jaar of 15) ben ik wel eens bij je geweest met mijn rode k11 'Mighty Mouse',de mensen bij Nissan dealer Berkel wisten toen al dat je bij Dick moest zijn., helaas voordat er motorisch wat aan gebeurde heb ik hem in een sloot geparkeerd.
Micra Addict

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

#10
Welkom dick.

En CHAPEU voor het creeeren van die K11 2.0

zou ik wel eens wat advies mogen vragen van het blok van een 1,3 k11?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Kevertje-SYS

Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.

En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0


K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Red Racer

Citaat van: Kevertje-SYS op 28 januari 2013, 20:24:17
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.

En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0


K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P
TNX marco ;)


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Kevertje-SYS

Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:28:47
Citaat van: Kevertje-SYS op 28 januari 2013, 20:24:17
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.

En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0


K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P
TNX marco ;)

Ik snap het ook wel hoor.
Waar het hart van vol is.....

Je wilt gewoon weer een k10

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

divalo

je mag me alles vragen, maar het kan wel eens even duren voor dat je antwoord krijgt want ik ben best wel druk, wat betreft de CG13DE ik vind dat persoonlijk een fantastisch motortje en ik heb er ontzettend veel plezier mee gehad in de Nissan Micra challange, een zwaar onderschat motortje wat best graag 9000 toeren wil draaien, de leukste modificatie is er carburateurs van een suzuki GSX1100R er op zet, wat een sound.