4-2-1 spruitstuk K11 incl downpipe.

Gestart door Chrismo, 08 januari 2013, 08:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Aangezien ik zo af en toe een vraag krijg of het mogelijk is een spruitstuk voor 1 iemand te maken en ik dit vaak moet afwijzen ben ik benieuwd hoe groot de interesse is in zoiets.

Ik moet namelijk een flens laten snijden, en als ik er meerdere laat doen wordt de prijs vanzelf lager.

Graag zou ik eens willen peilen hoeveel mensen er een sneller spruitstuk willen hebben, en wat men daarvoor aan geld wil uitgeven.

Let op: Het wordt een RVS spruitstuk met een lambda aansluiting waar gewenst. Daarbij komt een downpipe met flexdeel passend aan de standaard katalisator.

Iedereen weet dat deze dingen redelijk wat kosten zo op internet, dus graag wel serieus blijven.


Ik hoor het graag!



vr gr Chris

Bunny

Opzichte wel interesse maar is dit ook mogelijk voor de K11 met airco?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

lurtz


Milo

Zou wel willen maar geen centjes ervoor denkik
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Tango75


Leo

Citaat van: Bunny op 08 januari 2013, 08:51:27
Opzichte wel interesse maar is dit ook mogelijk voor de K11 met airco?

zelfde als bunny heb overigens een 1.4, kweet niet of deze veel aanpassingen nodig heeft :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Red Racer

als je een aantal kan maken voor de airco modellen zal er wel vraag naar zijn omdat die niet leverbaar zijn.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

thieme

Ligt aan de prijs denk ik vooral maarja ik ben al voorzien van een janspeed. RVS is wel beter vooral als het een mooie dikte is.

Chrismo

Ik kan in principe "alles"maken, maar dit kost wel tijd en geld helaas. De flenzen passend op de cilinderkop moet ik laten uitsnijden. Ik moet een K11 met airco als voorbeeld hebben, dan moet ik de buizen inmeten en deze waarschijnlijk ook laten maken. Dan een passende aansluiting naar de katalisator met flexdeel en bung voor de lambdasensor.

Omdat ik hier best wat tijd in moet gaan steken (en dit wel wil gaan doen, lijkt me een mooi project!) was mij als eerste de vraag OF er serieuze interesse zou zijn.

Natuurlijk ligt dit voor een groot deel aan de prijs, dat snap ik ook. De aangeboden spruitstukken op internet zijn toch al uit een grote massa geproduceerd. Omdat ik er veel minder zal maken wordt het erg moeilijk een passende prijs te "verzinnen" op dit moment.
Daarom de vraag wat jullie voor zo'n spruitstuk kunnen/willen betalen. Dan weet ik namelijk of het iets zal worden of dat het een mooi idee blijft.
Je hebt natuurlijk wel iets unieks op de motor zitten, en omdat het rvs is, gaat het een heeeeeeeele tijd mee.


Ik hoor jullie reacties wel.



Ps:

Misschien een idee om hier een lijstje te maken? Zoals hieronder:


Naam......soort K11 motor........met of zonder airco........de prijs die je wil betalen maximaal






gr Chrismo

Bunny

#9
Ik heb ook geen flauw idee wat het allemaal gaat kosten en wat dan een fair prijs zou zijn. Ik trap maar af.

1. Bunny, 1.3  1997 met airco, max 300
2.
3.
4.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Ik wil dan in principe wel meedoen, maar even onder voorbehoud van prijs en wanneer het uiteindelijk klaar is (ik moet het geld wel hebben als studentje zijnde)

1. Bunny, 1.3  1997 met airco, max 300
2. Milo, 1.4 2000 met Airco, max 250 ofzo? (geen idee?)
3.
4.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

1. Bunny, 1.3  1997 met airco, max 300
2. Milo,     1.4 2000 met Airco, max 250
3. Xleonl,  1.4 2001 met airco, max 200
4.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Chrismo

Ik zie het al  ;) Als we nog even doorgaan moet ik er geld BIJ gaan doen  :-\

Dit gaat hem niet worden. Ik heb net even wat opgezocht aangezien ik al eens eerder iets gelijks heb gemaakt. De prijs waarop ik ga uitkomen zal rond de 300 euro liggen. Het is een heel arbeidsintensief werk namelijk. Plus de inkopen voor mij, het snijwerk, buigen....... dan denk ik dat 300 euro echt minimaal is.

Bij deze zal ik dan maar zeggen dat het (feest) niet doorgaat. Voor niks gaat de zon op, de rest kost helaas allemaal geld.

Mocht iemand toch nog perse iets willen, dan ontvang ik graag een pm. Hel blijft tenslotte leuk werk om zoiets te maken!!





gr Chrismo 

ex streetlegal micra

Ik heb 10 jaar geleden bij ter beek een spruitstuk gekocht voor 900 gulden
Dus een euro of 400/450 lijkt mij een richtprijs
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Riesh

En die was ws nog niet eens RVS...

Een GOEDE rvs header kost nu eenmaal knaken. Je kan ook van die dingen op ebay vinden maar die scheuren al in 2 als je er naar kijkt
Micra Addict