sidepipe k11

Gestart door smeck, 29 december 2012, 23:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smeck

heb ff zitten spelen met ontwerpje wat k van plan ben met de micra, en nu zit k met een vriend te spelen met het idee van een sidepipe, na de kat zit er toch alleen maar een rechte buis dus kan die net zo goed wat eerder laten afbuigen en via zijkant/zijscherm eruit.

Weet iemand of dit al een keer gedaan is en zo ja waar rekening mee gehouden moeten worden?
Is een 3deurs, dus alles na het voorportier is in pricipe wettelijk toegestaan, het hele legale aspect hebben we al gecheckt ivm de sidepipe die we in de kadett b van mn maat gaan maken ;D
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

joyce-micra

wij hadden voor de catback uitlaat ook vanaf de cat geen dempers meer dit is een leuk geluid maar merk je in vermogen met inhalen bv. het enige verschil bij ons was dan hij achter uitkwam en niet opzij.
en wij kwamen er zonder problemen met door de keuring. O0

smeck

De keuze voor sidepipe is vanwege de verlaging, huidige uitlaat ligt nu op de achteras. Ook komt er juist wel een demper tussen omdat k mn skyline al heb voor de herrie, deze moet gewoon stil zijn. Vind trage auto's met een open uitlaat volstrekt onnodig persoonlijk

Probeer vooral uit te zoeken op welk punt k em et beste opzij kan laten gaan.

what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Rob

denk dat als je hem rechts na de eerste bocht van de kat er uit laat komen dat je weinig problemen hebt op wat stangen na waar je onder langs moet... maar je moet toch omlaag denk ik onder je dorpel komen

hoog uit dat je hem plat drukt een keer met een drempel :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

joyce-micra

ik denk dat dat wel mee valt met die drempels ik heb nog nooit met een van onze auto's een drempel geraakt dus denk dat dat geen probleem is ben wel benieuwd naar het resultaat en wat voor demper ga je dan gebruiken?

smeck

Ik heb 1,5cm groundclearance dus k lig iets lager  ;D
Maar idee is een cherrybomber ipv de rechte pijp vanaf de cat en dan buis naar buiten.
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!