trotse eigenaar van een Micra 1.0 1987

Gestart door jeffreyyy1, 18 december 2012, 20:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bunny

Dat moet als het goed is in je kentekenpapieren staan, op de rdw staat dat het niet geregistreerd is dus ik denk dat je wel uit mag gaan van 3

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Kevertje-SYS

Mijne had ze niet en dat hoefde in die tijd ook niet.
je kan ze gewoon weghalen dus

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Riesh

ik heb nog een complete achterste set originele gordels van een k10 liggen
Micra Addict

Rob

gelukkig hebben we mensen die zuinig zijn op huyn oude wagens :) als je kijkt hoe sommige er mee omgaan het type "is maar om van a naar b te komen"
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

jeffreyyy1

is de micra eigenlijk een 4 of 5 persoons auto? op de site van het rdw kan ik het niet terugvinden..

Bunny

Ik zou de RDW bellen, die kunnen je precies alle regels vertellen over hoeveel personen en gordels verplicht.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

even terzijde heeft jou micra een 4 of 5 versnellingsbak ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

jeffreyyy1

Citaat van: xleonl op 27 januari 2013, 00:28:13
even terzijde heeft jou micra een 4 of 5 versnellingsbak ?

de micra heeft 4 versnellingen. helaas, soms op de snelweg mis ik de 5e wel hoor

jeffreyyy1

een paar weken geleden toen het begon te sneeuwen heb ik de micra niet meer gebruikt omdat ik bang was dat ie zou gaan roesten door de pekel. vandaag wilde ik hem even proberen maar helaas wilde hij niet meer starten. je hoort als je de sluitel overhaalt alleen een 'tik' verder doet ie niks. woensdag- als hopelijk de meeste pekel van de weg is gaat hij naar de garage.

Kevertje-SYS

Even accu aan de lader of startkabels erbij.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Leo

Citaat van: jeffreyyy1 op 27 januari 2013, 19:00:14
de micra heeft 4 versnellingen. helaas, soms op de snelweg mis ik de 5e wel hoor

nou dan zou je mischien eens kunnen gaan sparen voor een 5 bak :)

Citaat van: jeffreyyy1 op 27 januari 2013, 19:00:14
je hoort als je de sluitel overhaalt alleen een 'tik' verder doet ie niks. woensdag- als hopelijk de meeste pekel van de weg is gaat hij naar de garage.

dat is overduidelijk een lege accu, het gemakkelijkste is de micra overstarten met een andere auto. dit heb ik in het 1e jaar van mijn k10 regelmatig moeten doen.

mischien is het ook verstandig om een hulp-starter aan te schaffen als je er veel last van hebt.
dit staat overigens los van de kwalitiet van de accu want zelf met een nieuwe accu in mijn k10 moest ik heb na 3 weken niet gebruikt te hebben even overstarten
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

jeffreyyy1

ja een 5 bak.. misschien in de toekomst. lijkt me duur om hem om te bouwen. wat zou een 5 bak kosten voor een 1.0 ? ik rijd met met micra nooit harder dan 95 / 100. ik weet niet waarom ik niet harder ga maar ik weet niet wat wat verantwoord is met een 1.0 4 bak uit 1987. zou 120 of 130 gewoon veilig zijn om te rijden met de micra? of is dit echt slecht voor de motor of het onderstel?

Leo

Citaat van: jeffreyyy1 op 27 januari 2013, 23:12:54
ja een 5 bak.. misschien in de toekomst. lijkt me duur om hem om te bouwen. wat zou een 5 bak kosten voor een 1.0 ?
versnellingsbakken worden hier ook aangeboden via de sloop auto's (150 euro)
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14862.0.html

altans dat lijkt me een 5 bak vanwege de 1.2l motor. dus de prijs van de onderdelen is relatief laag. het inbouwen is duur als je hier zelf niet de mogelijkheden voor hebt.

Citaat van: jeffreyyy1 op 27 januari 2013, 23:12:54
ik rijd met met micra nooit harder dan 95 / 100. ik weet niet waarom ik niet harder ga maar ik weet niet wat wat verantwoord is met een 1.0 4 bak uit 1987. zou 120 of 130 gewoon veilig zijn om te rijden met de micra? of is dit echt slecht voor de motor of het onderstel?

met mijn k10 3 traps automaat reed ik ook maar 100 op de snelweg (wel op gps niet op teller)

bij harder rijden merkte ik dat ik de motor wat meer zn best moest laten doen :P

maar slecht voor de motor is het niet. en het onderstel staat hier los van.

wat hielp was 98 tanken (ik woon dicht bij de Belgische grens) en hierdoor kon ik een stuk harder rijden op de snelweg.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

een 5bak voor een k10 moet je ook wel voor 50-75 euro kunnen vinden hoor.
Inbouwen is niet zo heel moeilijk alleen veeel sleutel werk
Micra Addict

jeffreyyy1

De auto rijdt weer! Voor de zekerheid de accu niet meer opnieuw opgeladen maar vervangen voor een speciale accu die goed bestand tegen stilstand is. er staat bij dat ie na 12 maanden niet gebruiken zijn capaciteit nog heeft http://www.accudienst.nl/prod/58231/optima-red-top-rt-s-4.2-accu-12v-50ah20h-254x172x173x200.html?mpid=54825 Accu was niet goedkoop maar hopelijk kan ik voorlopig weer zorgeloos rijden.

Vandaag is de Micra naar de APK geweest en is zonder problemen door de keuring gekomen. de keurmeesters waren verbaast dat de auto er op die leeftijd nog zo goed uitzag!