Fast 'n slow...all low!

Gestart door smeck, 12 december 2012, 21:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smeck

Gisteren een nieuwe daily gekocht en op aanraden van Chiba kun me hier maar eens aangemeld.

Begon met tunen na de aanschaf van mn 2e auto, een '97 honda prelude.
Blok was redelijk gaar bij aankoop dus na 3 maanden een 2.2vtec hoge comp. uit japan laten overkomen, destijds de eerste in Nederland.

Maar na 5 jaar geld erin zinken was het tijd voor wat anders

Dus nu ben in het bezit van 2 nissans:
een r334 widebody skyline.
Begon zn leven als een spec2 r33 gtst...maar nadat ik verliefd was geworden op een veiling in Japan stond deze nog geen jaar voor de deur toen k begon met de flink ingrijpende aanpassing naar een r34 front icm een volledig origineel URAS bodykit.
Lang verhaal kort...dit is het eindresultaat!





Deze staat echter sinds vorige week voor lange tijd in de stalling zodat ik kan sparen voor een andere ingrijpende aanpassing onder de motorkap...

En dan de reden waarom ik hier ben...mn k11 Micra!
Moest een daily hebben en aangezien ik het vertik met de klote NS te reizen kwam ik deze op het spoor en 3 dagen later was die van mij :D





Hij ligt dmv een fors aangepaste slopel tigra koni geel coilover set op de grond, maar hier moet nog wel het een en ander worden aangepast.
De plannen komende maanden (voor zover tijd en het weer het toelaten) zijn dan ook:

-fusee aansluiting aanpassen zodat k negatieve ipv positieve camber heb...kunnen de wielen weer verder dan de huidige 15 graden draaien wat een drama is met straatje keren  ;D
-rollen! kleur en ontwerp blijven nog even geheim
-spacers/andere velgen
-loszittend slot in de deur vastzetten
-losse deurhendel passagiers kan vast zetten
-nieuwe voorruit fixen...deze is flink gepoetst met een staalborstel of schuurspons  :-\
-uitlaat bung in de invidia einddemper...een auto mag alleen herrie maken als ie et vermogen ervoor heeft vindt ik
-stoelen van mn oude prelude monteren
-toerentellen installeren
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

thieme

Skyline *kwijl* echt gaaf die stickers zijn ook wel grappig.
Micra is naar mijn smaak veel te laag XD wel benieuwd wat je er mee gaat doen.

Leo

welkom, prachtige Sky heb je zeg  :D

deze stond nog op het andere forum  ;)


maar is dit niet een beetje te laag ? eerder kwa slijtage enzo  ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

te laag?  zolang je nog speling hebt is het niet te laag..

zoals ik al zei op een ander forum:
als het goed is zijn de bovenste gaten al sleuven en moet je hem al negatieve camber kunnen geven (is  ook wel prettig voor het weggedrag)
Micra Addict

smeck

de camber mogelijkheid is inderdaad aanwezig, maar werkt niet omdat deze werkt dmv 2 aansluitingen met de fusee ipv 1 op de micra.
Moet alleen de sleuven bruikbaar maken door een stukje weg te boren met een 13mm.
Maar hier ga k over 1,5 week naar kijken als k weer tijd heb
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

chiba_kun

Hey smeck, jij ook hier! ;)

'More camber', dat zou wel grappig zijn. Dat je drempels bijna niet kan nemen is nog tot daar aan toe (dat ben je toch al gewend), maar dat je nauwelijks kan sturen is wel even iets om op te lossen. :)

Tango75

Hi en welkom hier! En je hebt duidelijk geen geheimen hier... Die Skyline van je heb ik al eens gespot bij de halfords voor de deur op Rotjeknor zuid. Heb er toen ook snel even wat foto's van geknipt.. Mooie wagen!
O0




Het opschrift van deze sticker klopt natuurlijk voor geen meter! "There are many like it" Dat is niet waar, is duidelijk een "One of a kind"

Maar even over die Micra van je... Is het idee van een daily niet dat je een extra auto hebt voor gemak en comfort?!? Dat gaat met die 5mm speling bij jou natuurlijk niet op...

smeck

haha toffe foto's!

Maar gemak en comfort is voor bejaarden :D
had hiervoor de skyline gewoon als daily, dus ben t gewend.

Maar meeste drempels zijn wel schrapend te nemen als k erg langzaam en schuin aanrij :p
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

Ries

heey welkom! :)
toffe auto's heb je, maar die laatste is wel heel erg laag. heb je geen hoge drempels in de buurt?

en dit kunnen niet veel mensen zeggen: "had hiervoor de skyline gewoon als daily"
haha super vet!! :P

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Red Racer

FACKING HELL

dit is uber lowww.

O0 goed werk, zou wel eens wat foto's willen zien van de veren ed als het kan.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

chiba_kun

@smeck: ondertussen nog niet echt vastgestaan op een drempel?

Wel lekker zuinig he de Micra in vergelijking met de Skyline? ;)

smeck

inderdaad al paar keer halverwege een drempel achteruit moeten gaan en gisteravond even de drempels over ge-wipwapt bij de drive through ;D
Van t weekend meteen ff kijken of mn dorpels niet langzaam doorbuigen nu en anders de boel verstevigen!

Maar is inderdaad een heel stuk zuiniger :D
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!