Help aub

Gestart door Milo, 27 september 2012, 09:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Ik weet dat dit niet is wat hier eigenlijk hoort maar HELP  :(

Ik heb een probleem op eBay.
Ik wilde een tijdje geleden iets kopen op ebay, dus ik het item in mijn winkelwagen plaatsen.
Vervolgens wilde ik ervoor betalen maar toen kon ik er niet voor betalen omdat ze niet naar NL verzonden.
Maar er stond wel bij dat ze Worldwide verzonden.
Ik kon de items niet verwijderen, ook heb ik de verkoper benaderd maar die bleef aanhouden dat ze wél naar NL verzonden...

Ik kreeg op 5 september een mailtje over dat ik het moest betalen anders kreeg ik een "geschil" en dat er dan een kans was dat ik geschorst kon worden.
Ik dacht nja als dat het ergste is dan is het niet zo erg.
Nu kreeg ik vanochtend dit in mijn email binnen:



Als ik het vervolgens wil printen krijg ik een WinRAR bestandje dat wanneer ik het uitpak en open niets bevat....
Is dit voort echie of is dit gwn spam ofzo!? (aangezien er online@billmelateer staat en het originele email adres online@billmelater is, DENK IK).
Het gaat hier om 5 dollar van 2 stickertjes die ik vanwege een fout niet KAN betalen en dan zou ik daar een boete van 349 dollar van krijgen!?
Ik zou geschorst worden, niet een dikke boete krijgen :-\
Kan iemand mij hier miss iets meer over vertellen want opt moment trip ik em een beetje... ???
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Even contact opnemen met ebay en die kunnen je wel helpen

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Citaat van: Bunny op 27 september 2012, 09:36:20
Even contact opnemen met ebay en die kunnen je wel helpen

Heb ik net even gedaan ja, hoop dat ze me kunnen helpen...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Heb je trouwens gebruik gemaakt van Bill me later?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Citaat van: Bunny op 27 september 2012, 09:43:20
Heb je trouwens gebruik gemaakt van Bill me later?

Nee, nooit van gehoord tot ik vanochtend het mailtje kreeg.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Tango75

Dat rar bestandje had je dus NIET moeten openen... Als je iets niet vertrouwt moet je altijd wat onderzoek verrichten... Het domein van BilMeLater is geregistreerd door EBay. En het domein van BillMelateEr door ene Stanley Pace, die nog 16643 andere domeinen heeft... Dat is dus hoogstwaarschijnlijk een phisingmail/mallware geweest die jij hebt ontvangen. Op de website van billmelater staat te lezen dat er recentelijk veel van die spoofmails zijn verzonden...

https://www.billmelater.com/cm/phishing_alert.html

WhoIs:
BillMelateEr: http://whois.domaintools.com/billmelateer.com
BillMeLater: http://whois.domaintools.com/billmelater.com

Ik denk dat je er verstandig aan doet om je PC helemaal te formateren of door een expert te laten nakijken... En tot die tijd NIET inloggen op paypall of andere bank/betaal zaken via je computer te doen! En al je wachtwoorden wijzigen vanaf een andere pc... Met dit soort dingen kun je niet voorzichtig genoeg zijn...

Leo

ai das minder. ik controleer altijd bij verzending of het naar NL kan. staat dit er niet dan bied ik er ook niet op. heb het ook 1 keer meegemaakt maar toen had de verkoper direct mijn bod verwijderd. dit is overigens wel een extreem geval.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Ik zal mn pc eens reinigen, maar denk niet dat er iets bijzonders is anders had ik er al wel een waarschuwing van gehad.
Ik ben zelf ICTer dus mn pc is goed beveiligd.
Maar gelukkig dat ik weet dat het spam is.
Heb ondertussen ook een mailtje trug van eBay hierover, die zal ik strax op school ff doorlezen dan post ik hier weer wat trug.

Thnx iig.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

Emailtje van eBay heb ik ook niets aan gehad want ze hebben helemaal niets gezegd over dat vage mailtje wat ik kreeg.
Enkel dingen verteld die ik allang heb gedaan...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

je moet de verkoper mailen dat hij bij het product vermeld dat er naar NL kan worden verzonden. dit gaat alleen als hij de verzendkosten vermeld. anders blijft ebay je weigeren
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Verder gemailed met eBay en kreeg dit net als reactie trug:

Ik heb de aanbieding 320890610419 inmiddels gecontroleerd en heb kunne zien dat u de twee objecten ervan op 30 juli 2012 gewonne heeft. Op 28 augustus 2012 heeft de verkoper twee geschillen wegens onbetaald objecten geopend. Die twee geschillen zijn door eBay automatische gesloten. U heeft geen aantekening wegens onbetaald object ontvangen en de verkoper heeft geen creditering van de verkoopcommissie gekregen.

In dit geval is het inderdaad niet mogelijk om voor deze objecten nieuwe geschillen te openen. Tevens heeft u geen recht meer op die objecten. Dit houdt in dat u de transactie niet meer dient te annuleren.



Opgelost dus, en wat betreft dat mailtje van Billmelater is spam, dus wat mij betreft kan deze gesloten worden.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)