Milo's Silver Pandaren

Gestart door Milo, 28 mei 2012, 20:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Beenius

Klopt wat Chiba_Kun zegt. Tenzij je uitstel aanvraagt. Of dit moet dus in 2014 aangepast zijn in de regeling. Dan zou ik het ook even niet weten.

@milo; Het is idd moeilijk als je 1 autootje hebt. Maar zou het niet riskeren zonder apk de weg op te gaan, verzekering technisch etc. Als er iets gebeurd zal de verzekering zich heel snel terugtrekken denk ik.

APK heeft niet zo extreem veel eisen om er doorheen te komen. zie bijv: http://www.apkkeuringseisen.nl/apk

MaStErTuNeR Q

mijn onderhouds beurtje kost meestal tussen de 50 en de 100 euro .
APK betaal ik hier 3 tientjes voor .

banden zijn te verwaarlozen aangezien je ook nog op winterbanden kan doorrijden in geval van nood ??

owjah rij alsjeblieft niet door zonder APK , scheelt een bak met geld in the end .

Milo

Kga vandaag ff de APK+grote beurt regelen en ff rondbellen voor de banden wat dat zal kosten.
Dan ff naar het totaal plaatje kijken wat het kost anders rijd ik nog heel ff door op mn winterwielen.

Enig idee wat een APK+grote beurt kost? Of hangt dat weer geheel af van wat er gedaan moet worden?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Anders doe je eerst alleen APK en dan als je geld hebt de grote beurt?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Citaat van: Bunny op 19 februari 2014, 13:48:43
Anders doe je eerst alleen APK en dan als je geld hebt de grote beurt?

Dat was ook mijn idee maar toen ik dit bij mijn stiefpa voorlegde hamerde hij erop dat dat niet slim was en dat mijn auto strax essentieel is voor mijn werk en niet te missen.
Wat ik natuurlijk snap want dat is ook gwn zo, maarja hij geeft er niet om om het voor te schieten dus dan doet ie dat maar... :p
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

MartinAir

Ach anders wordt je gewoon onterft als je niet terugbetaald :P

Maar als je het inderdaad kan betalen gewoon eerst de grote beurt doen, bij de meeste mensen/garages lopen die gelijk ook even alle apk punten na. Dus weer minder kans op APK afkeur waarna je weer moet herkeuren...
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Beenius

Ach milo, de micra'tje zijn toch niet te slopen ;)  grote beurt is nie nodig joh  *phun intended*

thieme

Grote beurt kan je misschien zelf wel?

Milo

Citaat van: thieme op 19 februari 2014, 18:33:27
Grote beurt kan je misschien zelf wel?

Kan ik miss idd ja, maar ga ik niet doen.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

#789
Ach ja als je straks aan het werk bent lach je bij wijs van spreken om het bedrag dat je nu moet betalen, i.a.w. dan kan je het ook weer zo terug betalen aan je ma of stiefpa.

Er is ook echt niets mis met lenen van je ouders als je nog thuis woont en nu na je studie aan je eerste "echte" baan begint.

Daarnaast moet je op onderhoud gewoon niet bezuinigen, daar krijg je later alleen maar spijt van.

Riesh

Naar je stiefpa luisteren. Grote beurt + apk laten doen. APK is zo'n geval meestal gratis.
Ga ik wel weer op zoek naar bandjes voor de velgen  ;)

en dan zet je die Ultralite dingen gewoon te koop. Als ik de huidige prijzen goed inschat moet je daar ongeveer 300 voor kunnen krijgen
Micra Addict

Milo

Vanochtend Micra naar de garage gebracht voor APK.
Vanavond even met mn stiefpa mee trug gereden naar garage want de Lanos had een lekke band en maakte een raar geluid bij sturen.
Bleek dat het ventiel vd band kapot was en de spoorstang kapot dus deze blijft nog ff staan.
Genoeg over de Lanos en nu weer over de Micra:

Bougies waren een eind op, zijn vervangen.
Oliefilter+olie ververst, lichtfilter was niet nodig aangezien ik dit zelf al had gedaan op 156k.
Wederom opmerking over de grootlicht aanduiding (niet mistlamp voor, hiermee was ik in verwarring gisteren).
Het lampje brandde niet op het dashboard, wat bleek nou: er zat een stukje zwart plakband binnenin de behuizing geplakt omdat het lampje van airbag brandde (storing).
Vorige eigenaar (of eigenaar dáárvoor) heeft dit gedaan.
Maar toen dit is gebeurd is het stukje plakband waarsch te groot geweest en bedekte het dus ook mijn grootlicht aanduiding.
Dusssssss, mysterie rond de grootlicht aanduiding is ook (eindelijk) opgelost.
Heb hierzelf namelijk ook al flink wat tijd ingestoken.
Echter heb ik hem nog niet trug, want ze willen de airbag storing nog even oplossen, maar ze kwamen niet de in boordcomputer om uit te lezen om een of andere manier.
Dus hier gaan ze morgenochtend weer aan verder.

Morgenavond kan ik hem weer ophalen en dus hoogstwaarschijnlijk ook zonder verdere grote reparaties want volgens de monteur was hij verder nog tiptop in orde :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Da's goed om te horen O0
Ik ben wel benieuwd naar die airbag storing. Da's dus wat de mijne ook heeft.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

lampje verwijderen....


en die lanos trouwens ook....

Overigens die klachten van de Lanos doen me denken aan een onvrijwillige aanraking met een stoeprandje
Micra Addict

Milo

Citaat van: Riesh op 24 februari 2014, 19:49:13
lampje verwijderen....


en die lanos trouwens ook....

Overigens die klachten van de Lanos doen me denken aan een onvrijwillige aanraking met een stoeprandje

Lampje verwijderen kan idd, maar als het op te lossen is heb ik dat liever.
Mocht ik ooit een ongeluk krijgen, dan wil ik wel graag dat ik in de airbag kom met mn hoofd en niet in mn dashboard ;D

Wat betreft de Lanos, ja heb ik ook al vaker gezegd en mn moeder ook. Mja mn stiefpa vind het zonde zoals ik al zei :P
En nee, geen stoep wel een drempel (te hard). Het zei knak nadat het al een flink tijdje aan het rotten was :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)