Milo's Silver Pandaren

Gestart door Milo, 28 mei 2012, 20:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bunny

meten is weten :)
70<->76mm 90 graden bocht: http://lyt.sr/631pc
70<->76mm: http://lyt.sr/kgwl1

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Rob

Liep een pagina achter never mind
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Milo

Ja ik weet dat die buizen er zijn, maar ik wilde even weten of iemand het toevallig wist anders moet ik eerst alles eruit slopen, meten en dan weer trug zetten aangezien ik het niet gelijk kan monteren.
Want mn buizen en mn filter verschillen van diameter, daarom vroeg ik het.

1. Wat voor diameter heeft dat ding (gasklephuis?) waar je begint met je 90 graden bocht?
2. Hoe los ik het probleem op met dat mn buizen 70mm zijn en mn filter diameter 76mm? >Adapter ringetje?<
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Zoveel werk is dat niet :P 10 minuten. Waarom heb je dan een filter gekocht met een 76mm aansluiting? Wat voor bochten heb je nu? Ik zou gewoon alles op 76mm houden moet je alleen nog een 90 graden bocht plus een stukje buis hebben.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Omdat mij verteld was dat ik een 76mm filter nodig had, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn 2 vragen...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

ja met een zo'n adapter of gewoon nieuwe buizen

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

milo heb je nu iets van 3 filters en wat buizen en je hebt nog nooit iets los gehaald om het ff op te meten ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Ik snap je zin niet egt, leo.
Ik koop dan wel wel van die adaptertjes want buizensysteem heb ik al compleet liggen.
En wat de diameter is van dat ding (gasklephuis?) ga ik zelf wel opmeten want...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Citaat van: Milo op 14 november 2012, 17:32:15
Ik snap je zin niet egt, leo.
Ik koop dan wel wel van die adaptertjes want buizensysteem heb ik al compleet liggen.
En wat de diameter is van dat ding (gasklephuis?) ga ik zelf wel opmeten want...

je hebt een tijdje terug zn goedkope filter aangeschaft. daarna die groene met buizen. en nu weer een nieuwe filter ? maar je hebt nog nooit iets los gehaald om het e.a. op te meten ?

veel duidelijk kan ik de vraag niet stellen  :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

#444
Hijs nu duidelijker ja, dat eerste filter was véélste groot (101mm diameter) dus die heb ik retour gedaan.
Geen idee waarom ik die uberhaupt heb besteld.
2e filter van Green+buizensysteem daar was het filter van verrot.
Daarom heb ik nu alleen een filter besteld om die aan te sluiten op het buizen systeem.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Dat verschil van 3mm rondom (76 -> 70 mm)  kan je wel oplossen met de slangenklem iets strakker te draaien.

diameter gasklephuis durf ik geen antwoord op te geven, maar ik verwacht dat je dat met een 70mm ook vast moet kunnen zetten
Micra Addict

Leo

Citaat van: Milo op 14 november 2012, 18:03:02
Hijs nu duidelijker ja, dat eerste filter was véélste groot (101mm diameter) dus die heb ik retour gedaan. Geen idee waarom ik die uberhaupt heb besteld. 2e filter van Green+buizensysteem daar was het filter van verrot. Daarom heb ik nu alleen een filter besteld om die aan te sluiten op het buizen systeem.

aha dat dacht ik dus al. maar nu is het helder  ::)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Open lucht filter systeem zit erin.
Merk zo 1,2,3 nog geen verschil, wel dat als ik hem in zn toeren trap (3k en hoger) dat ie iets meer geluid produceert vanuit de motor.

Ik zit alleen nu met een probleem: mn carterslangetje en versnellingsbak slangetje liggen bloot...
Voor mn carterslangetje kan ik zo'n filter regelen, maar hoe werkt dat met mn versnellingsbak slangetje?
En weet iemand welk carterfiltertje ik precies moet hebben?
Want er zijn heel veel verschillende soorten zag ik...
Kan iemand mij hiermee helpen?
Zal later op de middag ff foto'tje plaatsen.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Super, bedankt Bunny, die ga ik strax thuis eerst ff bestellen.
En wat te doen met dat versnellingsbak slangetje?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)