Milo's Silver Pandaren

Gestart door Milo, 28 mei 2012, 20:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

gewoon los kabeltje er heen trekken naar de front spiekers? (of zeg ik iets geks nu @ audio people...)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Milo

#241
Citaat van: Rob op 14 augustus 2012, 12:43:02
gewoon los kabeltje er heen trekken naar de front spiekers? (of zeg ik iets geks nu @ audio people...)

Huh, ik snap je niet helemaal?
Mn voorste speakers staan op mn versterker.
Mn radio stuurt met het handsfree bellen een signaal naar mn voorste speakers, maar als die natuurlijk niet direct op mn radio zitten is er geen geluid.
Daarom zeg ik: mn achterste speakers anders aansluiten op mn Front aansluiting van mn radio??
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Je achterste speakers aansluiten op Front kan maar dan klopt er niets meer van als je op je radio de fader bijvoorbeeld gebruikt en dan kan je je achterspeakers ook niet meer op de versterker zetten dat heb je nu wel toch?


Rob

wat pioneer bedoelt is denk ik dat er een rechtstreekse verbinding vanaf de radio moet zijn naar de spiekers
dus niet met tussen komen van tulpkabel versterker en dan kabels er naar toe...

hun gaan uit van een oem systeem dus van de radio uit naar de spieker....

dus mijn optie leek om er misschien zoals standaard zit een extra kabeltje op de spieker te zetten (de standaard aansluiting in de deur niet zoals het nu omgeleid is) zodat het werkt maar ook nog via je versterker kan blijven lopen...

klinkt nu beetje als spagettie maar als je hem goed door leest een keer extra snap je hem vast wel anders teken ik wel schema keer wat ik bedoelde XD hahaha
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joery-Joery

Pioneer bedoelt inderdaad dat de speakers op de standaard aansluitingen moeten zitten en niet via de versterkers.

Maar om een extra draad naar de speakers te trekken is een erg slecht idee omdat dan zowel de radio als de versterker je speaker aan zullen sturen.

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een aparte speaker installeren speciaal voor het bellen waar je dan een schakelaar tussen zet dat als je niet belt je deze uit kunt zetten anders zul je over deze speaker ook muziek krijgen.
Maar misschien hebben Riesh of Kevertje nog een beter idee.

Rob

ja precies zoals je vroeger met die hand free setjes van nokia zag dat is de makkelijkste optie die onder je dash in een hoekje (waar het wel beetje open is zodat geluid weg kan en je het hoort)

en hoezo lastig... er ligt een standaard kabel boom voor je audio alll
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Tango75

Citaat van: Rob op 14 augustus 2012, 12:43:02
gewoon los kabeltje er heen trekken naar de front spiekers? (of zeg ik iets geks nu @ audio people...)
Dat zou dan toch betekenen dat je speakers dubbel gevoed worden? Eén keer vanaf de versterker en één keer vanaf de radio. Dat lijkt me niet een goede oplossing als ik daar zo over na denk. Maar als het geen problemen geeft om je front speakers op deze manier parallel aan te sluiten is het wel de makkelijkste oplossing...

Anders anders moet er een schakelaartje tussen  :P

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joery-Joery

Zeg Tango, anders zet je precies hetzelfde als mij neer maar dan net anders geformuleerd  :D

Milo

Citaat van: Joery-Joery op 14 augustus 2012, 15:18:51
Je achterste speakers aansluiten op Front kan maar dan klopt er niets meer van als je op je radio de fader bijvoorbeeld gebruikt en dan kan je je achterspeakers ook niet meer op de versterker zetten dat heb je nu wel toch?

Dit zou in principe kunnen, want alleen mn sub en mn voorste speakers zitten op mn versterker.
Maar het aansluiten van je achterste speaker op je Front aansluiting zou geen kwaad kunnen dan?
Dan doe ik dat gwn, want heb ook niets bijzonders (bijv fader ofzo) ingesteld op mn radio.
Alleen bassboost enzo, de rest doe ik via mn versterker.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Nee hoor voor de radio maakt het niets uit.

Je kan gewoon de bekabeling die normaal gesproken voor je frontspeakers zijn voor je achterspeakers gebruiken.

Milo

Citaat van: Joery-Joery op 14 augustus 2012, 18:05:43
Nee hoor voor de radio maakt het niets uit.

Je kan gewoon de bekabeling die normaal gesproken voor je frontspeakers zijn voor je achterspeakers gebruiken.

Okaaaay, ga ik dat nu ff snel doen. Bedankt! O0
Zal vanavond wel weer ff posten hoe het is gegaan :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

Is gelukt hoor! Audio klinkt nog gwn zoals het al klonk en ik kan nu normaal handsfree bellen! :)
Bedankt voor de bevestiging O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Graag gedaan, fijn dat het gelukt is  O0

Riesh

huh, dat geluid moet dan toch ook via de rca werken
Micra Addict