Welke wegligging upgrade nog uit te voeren?

Gestart door wdb, 16 mei 2012, 15:17:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wdb

Op mijn Micra K11 1.3 heb ik inmiddels een Weitec verlaging van 35 mm op de standaard dempers. Een veerpootbrug van Omp en underbrace van Wiechers. Daarbij rijd ik op 185/60/14 Continental. Dit rijd behoorlijk lekker, maar vraag me af of er nog meer uit te halen is. Mijn doel is vooral strak sturen en zo lang mogelijk contact houden met de weg. Daarbij wil ik ook wat comfort behouden. Remmen vind ik goed genoeg!

Voor en achter zitten standaard al stabilisatorstangen en naar mijn idee werken die wel goed, is het raadzaam om die van voor door een dikkere te vervangen? Bij vervangen achter door dikker krijg ik meer overstuur ben ik bang. Een veerpootbrug achter is ook nog een optie, maar wordt de auto dan niet te stijf achter dat hij een wiel optilt? Denk het niet, maar wil het zeker weten..

Alvast bedankt.


Leo

#1
gekopieerd uit een reactie van jeroen330 bij de topic wegligging.

Wiechers Veerpootbrug achterzijde (vermindert body roll)
staal kost 36 euro, gepolijst 54..

http://www.lowering.nl/webshop/advanced_search_result.php?keywords=nissan+k11&osCsid=fb30472144715b2f51cc503c8aa7bb21&x=7&y=5

verder geeft het zich nog een Panhardrod kost ongeveer €110,-
(zet je achterwielen weer 'recht' onder de auto)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

wdb

Bedankt voor je reactie. Dat stukje had ik al gelezen. Maar mijn vraag was niet wat er te krijgen is. Wilde graag weten of mijn auto niet te stijf word achter met een veepootbrug achter, waardoor hij gaat glijden of een wiel optilt. En zijn deze mods nog wel zinvol? 

Zeurdoos

Wat is zinvol . Wat wil je er mee bereiken ?? En een wiel op tillen gaat niet gebeuren hoor want A zo hard rijd jij niet door de bochten en B dan zal je toch echt een schroefset of korte schokbrekers moeten hebben ;)

wdb

Mijn doel is vooral strak sturen en zo lang mogelijk contact houden met de weg. Daarbij wil ik ook wat comfort behouden. Zie mijn beginpost. Wil graag ervaringen horen.. Een veerpootbrug achter zorgt voor minder bodyrol. Op mijn vorige auto had ik ook een veerpootbrug, verder alleen verlaagd. Daar kreeg ik onwijs overstuur van. En dit wil ik dus niet. Daarom vraag ik er zo naar, want hierdoor raakte ik de macht over het stuur kwijt en belande ik in de sloot! ;s

Zeurdoos

Was die vorige auto ook een Micra ?? Want het is natuurlijk per auto verschillend wat je er dus mee kan bereiken maar denk dat je Jeroen330 maar eens een pm moet doen die heeft er aardig wat ervaring mee ;)

wdb

Bedankt daar kan ik wat mee! Nee was een daihatsu charade.

v6gek

daihatsjie charade  :furious3: is dat niet zo+n 45km karretje waar je niet hard mee door een bocht moet rijden.

Leo

Citaat van: v6gek op 02 maart 2013, 11:33:06
daihatsjie charade  :furious3: is dat niet zo+n 45km karretje waar je niet hard mee door een bocht moet rijden.

jep vind ik behoorlijk knap btw dat is echt zn auto waar vrijwel geen tuning spul voor is uitgekomen ::P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

wdb

Noh, een charade heeft een betere wegligging standaard als een micra. Heb je geen last van je starre achteras. Jullie denken zeker aan een cuore niet?

Leo

Citaat van: wdb op 02 maart 2013, 13:21:05
Noh, een charade heeft een betere wegligging standaard als een micra. Heb je geen last van je starre achteras. Jullie denken zeker aan een cuore niet?
[/quote

idd ik vewarfe hem met een cuore.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

smeck

swaybar/anti rolbar onder je auto upgraden door een grotere.
Alle bussen vervangen door poly's
fatsoenlijke schroefset
poly motor/bak steunen (ja dat draagt echt flink bij).
interior crossbar

wegligging verbeteren is op zich niet heel moeilijk voor normaal straat/track setup...maar hoe betere wegligging je wil, hoe duurder en minder comfortabel het wordt ;)
Plus het went snel. Onder mn skyline zit voor ±€8000 aan wegligging upgrades en k vind nog steeds dat het beter kan...
what's that...can't hear you over the sound of the scraping!

wdb

Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit zeggen ze wel eens!  :P

Ondertussen ben ik wel verdergegaan met me projectje onderstel.
Heb een schroefset, moet er alleen nog onder.. En wil dan ook met een paar graden negatief camber gaan rijden voor, moet lukken.

Moet ook zeggen dat het niet moeilijk is allemaal, maar soms kijk je ergens overheen en andere mensen hebben er weer een andere kijk op! Als deze twee mods er op zitten ga ik verder kijken wat ik nog nodig vind.

Die poly rubbers zaten voor en achter al op me rollbars. En veerpootbrug achter rijd ik ook al weer een tijdje mee rond. Het is en wordt natuurlijk nooit een race auto, maar als ik kan verbeteren en het lukt is  dat alleen maar mooi.

Idg bedankt voor je bijdrage. Idd het went snel en werk nogal verslavend om er steeds meer uit te halen.. Beter kan het altijd, maar moet niet vergeten dat het om een Micra gaat met een beperkt onderstel, hier zie ik juist de uitdaging..


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

wdb

#14
Haha, ja. Tis dat ik het nu even druk heb. Me vingers jeuken!