richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

mwhahaha the mad scientist (goede naam voor de auto ook)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Citaat van: Defqon op 14 juni 2011, 12:41:48
mwhahaha the mad scientist (goede naam voor de auto ook)

owjah? loop je je hier nu niet te kletsen. leg uit. svp. ;)

Rob

oke nu snap ik jou ff een keer niet hahaha
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb


Rob

ja al je aanpas werk/las werk bekabeling ;)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

dat is zo ja

als final post wilde ik mededelen

ah laat maar ;)

(me laswerk was wel slecht ja maar Pobresh is er weer eens niet, wil hem gelijk geven @ niet vast maar ja dan mag die wle posten :P)

richardwbb

#141
Draadjes.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Rob

hulp nodig? I (L) Spaghetti!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Dit is spaghetti aan macaroni solderen, het naampje van het draadje komt niet overeen met de functie soms zoals ECS en ECU maar ook nog andere, er zitten draden van gelijke kleur op 1 connector, de draden naar de OBD zoals rx en tx die liggen ook doormekaar qua kleur en soms slaagt Nissan er in alle kleuren doormekaar te gooien op 1 Micra en 1 NX stekker.

De nats, no nats tekening (die laatste dikke uitklappagina in het WPH) is niet loik te doorzoeken en het relais van de ECU zit in de Micra onder de motorkap en er hing een stekker in de Micra bij de ECU helemaal los die ook nergens op past, dat is minder makkelijk uitzoeken (ABS dacht ik)

De Nx ECU wil 2 keer een 12 volt signaal i.p.v 1 en communicatie is nog niet mogelijk, wat we wel hebben gezien op bepaalde onderdelen zoals bobine en tps etc, dat er 12 volt op staat, na het weekend pas weer verder met de draadjes, want Wouter doet het eigenlijk in zijn eentje dit elektrische uitzoekwerkje waar je gerust een uur of 20 a 30 mee bezig ken zijn omdat niemand dat ff opgeschreven heb ;)


Micra SRi

Wat een werk zeg.
Succes.
gr.
Luigi

Joery-Joery

Wat ik me dan af vraag als "leek", waarom zet je niet gewoon alles over?

Challenge

Kabelboom van het motorblok kan je helemaal gebruiken inc. tot aan de ecu,je zal alleen dan moeten zoeken waar je brandstofpomp relai zit.
En dan moet je alle draden gaan uitzoeken van je dashboard....(als je dat wilt natuurlijk)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jeroen330

dat is wel hoe ik het wil doen straks

wouter100nx

@ joery, je behoud je originele ga16de ecu kabelboom maar deze heeft ook enkele draden het voertuig in:


brandstofpomp relais
ecu relais
diagnositc obd1 stekker
versnellingsbak signalen
en natuurlijk de voeding en massa.

hier moet je de ga16 en micra kabelboom aan elkaar maken en dat is enig zoek werk.
gelukkig is er straks een duidelijk schema hoe alles moet.