k10 sr20det RDW

Gestart door Dirknissan, 03 februari 2011, 23:14:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirknissan

Hallo allemaal ben vrij nieuw op dit forum zal me even voorstellen
ik ben Dirk ^^ 28 jaar oud en hou van nissan,al bijna 10 jaar rij ik dit merk en er komt ook niets anders in.
eerste tijd van mijn nissan periode heb ik nissan 100 nx gereden veel plezier en uiteindelijk gestopt bij 317 whp 376 nm koppel op de wielen. kaal geplukt tot 950 kilo en gaan met die banaan.
vervolgens de stap gemaakt om s13 te gaan rijden daar een rb26dett in gebouwd
3 weken mee rond gereden om ook die te gaan strippen, het projeckt s13 gaat allemaal nog een tijd duren voor dat het klaar is.


rechts 100nx van een maat van me links me s13
dus had ik een daily driver nodig en dat werd de k10 hier bij laat ik de fotos spreken.















rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

Jeroen330

Hoppa Dirk,

Ook welkom hier!

emiel

Aloha,

ook vanuit Borne heten we je van harte welkom hier!

De K10 ziet er stoer uit, leuk ook dat kleppendeksel!

Toedels,

Emiel & Andrea

P.S. we zijn natuurlijk ook benieuwd naar je andere project!

Micra-K12

Respect voor het werk!

joyce-micra

Welkom,

Dit word weer veel kijkplezier!! O0 ;D :D :o ;) :) :P ::) :wave:

syrek

ziet er netjes uit!
You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

skralebenderacing

ziet er allemaal goed uit ben benieuwd wat het gaat worden
micra power, simply the best

Red Racer

welkom.

Wauw ik vind dit geweldig om als k10 rijder te zien :P

wil ik ook wel hebbbuh :D O0

past alles wel makkelijke en de electro ook? of zitten daar aanpassigen op?

Grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Challenge

Ziet er mooi uit!
Hoop voor je dat het chassis het gaat houden :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

2yellow4u

Welkom op het forum en bij de club!

Rob

volg je al op de ncn

zit hij al deels er in vast nu?
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Dirknissan

ja blok zit helemaal vast auto was van origine een automaat nu weer terug handgeschakeld van gemaakt ik had de oude nx van me vriendin als donor dus gebruik ik de voledige nx kabelboom in de micra ook het dash gedeelte ga ik daar voor gebruiken nu bezig met de juiste aandrijfas fusee kombo.van de week verder met afbouwen en dinsdag of woensdag maar eens proberen te starten 
rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

Jeroen330

Sr20 assen passen sowieso in de k11 naven van een automaat.. misschien handig te weten.. hebben de k10 naven ook extra ruimte?

Dirknissan

Dat is inderdaad zeer handig te weten.over welke ruimte heb je het nu dan.
ik weet dat de k11 fusee's van een handgeschakeld over te zetten zijn op een k10 maar weet niet of de automaat fusees ook zo over te zetten zijn.en of de nx remmerij daar weer op past.
als dat zo is veranderd mijn planning een beetje  ;)
nu heb ik een 100 nx fusee er op zitten met flinke aanpassingen.
rb26dett s13
sr20de    k10
sr20de+t 100 nx R.I.P.

Jeroen330

De fusees van een k11 automaat zijn gewoon geschikt om 100nx remmerij op de doen. Zowel 1.6 als GTI remmerij. Je moet met GTI klauwen de remklauwen dan wel iets uitspaceren (dat ze iets meer naar binnen komen) met een ringetje van ongeveer 1mm..

Dat zijn de gegevens van micra.org.uk

over de aandrijfassen:
Ik weet dat als je een SR20 in een K11 plaatst dat je een as zou moeten inkorten. Dan nog zou je volgens mij het probleem hebben dat je met de dikte van je homokineet (door oa je ABS ring) niet goed door de naaf van de handgeschakelde K11's komt.

Je zou daarvoor naafjes van een K11 automaat moeten gebruiken. deze zijn daar ruimer
Het beste kun je challenge van dit forum daar even over mailen. Hij heeft een SR20 in zijn K11 en heeft ook naven van een K11 automaat. Hij kan je dit vanuit ervaring het beste uitleggen