K13 Kikker

Gestart door Deadly_Paradox, 16 januari 2011, 19:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davey

mja zit wat in rob! maar met "goedkope" auto's weet je het toch nooit. met een auto van duizende euro's kan ik het me wel voorstellen. en tja als je echt garantie wilt moet je toch meestal bij een dealer kopen.
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Red Racer

je ziet dan nog wel hoe ze er mee omgaan dat is wel prettig.

kan je haar ook niet even naar dit fora toe sturen? wel leuk om haar belevenis te horen.

grt


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Deadly_Paradox

Zoals ik al zei is er niets van foto's gekomen maar hij rijdt heerlijk :P
En m'n vriendin is bang dat ze boetes gaat krijgen want hij is retesnel! (Vergelijkbaar met een 1.6 K11, alleen is dit een 1.2)  8)

2yellow4u

Citaat van: Deadly_Paradox op 22 januari 2011, 22:49:34
Zoals ik al zei is er niets van foto's gekomen maar hij rijdt heerlijk :P
En m'n vriendin is bang dat ze boetes gaat krijgen want hij is retesnel! (Vergelijkbaar met een 1.6 K11, alleen is dit een 1.2)  8)
Hoeveel pk is de K13 1.2 en wat is het gewicht?

Larrs

Ik had dit topic nog niet gezien, maar ik heet je welkom hier. En leuk dat je de eerste bent hier met een K13. :)

De K13 heeft volgens mij iets van 80pk.
Met de nieuwe auto's kan je volgens mij steeds minder aan de cilinderinhoud zien of ze snel of langzaam zijn.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Taxloss

qua pks is hij dus heel ietsje sneller dan een 1.3.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

davey

mja maar misschien heeft de k13 ook wel een stuk hoger koppel? en natuurlijk een nieuw vers blok dus loopt natuurlijk nog heerlijk soepel
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Deadly_Paradox

De K13 1.2 heeft inderdaad 80Pk met 108Nm koppel.
Daarbij is het nieuwe 3 cilinder blok een low friction blok waardoor er minder vermogen verloren gaat in de bewegende delen.
Een veelgemaakte denkfout is dan mensen denken dat veel pk's zorgen voor een snelle acceleratie maar dat is het werk van koppel, PK's zijn nodig voor snelheid en de K13 houdt dus ook op bij 170 vandaar dat ik het in de 2e zin ook heb over vermogen want dat is een combinatie van koppel en PK's.
Daarbij zeggen ze dat de K13 ook iets lichter is dan de K12 en weegt nu in de Tekna uitvoering 915Kg (droog).
Maar PK's klinken wel leuk in de kroeg alleen heb je er met het Nederlandse beleid en benzineprijzen niets aan dus wij zijn dik tevreden met hoe die rijdt  ;)

emiel

 O0 O0 O0

goed om te lezen!!! ENJOY!!!

Taxloss

Ik bedoelde er ook verder niks mee hoor Alleen zoals ik zei dat hij net iets meer pk heeft dan een 1.3 en dat klopt..
Dat het vermogen ook te maken heeft met koppel snap ik best.

Goed te horen dat jullie er blij mee zijn! Moet ook, ik vind het een leuke auto!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Deadly_Paradox

Was ook geen tegenaanval of verdediging, we hebben 'm ook gekocht voor ons zelf ;)
Voor sommigen zal het verhaal koppel/PK's niet bekend zijn dus dat maakt het misschien voor wat minder technisch onderlegde forummers ook wat duidelijk.
Zoals ik al zei denken veel mensen dat acceleratie en snelheid allebei een kwestie van PK's is.
Om nog een stapje verder te gaan:
Voor veel mensen zal het vreemd overkomen dat er tegenwoordig een 3 cilinder in ligt maar in tegenstelling van een (ik noem maar wat) Daihatsu Cuore is het hier geen kwestie van een cilinder eraf halen en de inhoud gelijk houden waardoor je van 1200 naar 800cc gaat (geen rekenfout maar een kwestie van afrondingen ;) ) heeft deze wel 1200cc gehouden.
Dat is dus weer een onderdeel van het low friction gedeelte want er zitten dus minder bewegende delen in en omdat de kruk- en nokkenassen korter zijn maar niet dikker hoeven zijn is er ook minder bewegende massa.
Maar laten we het hier maar bij houden want voor velen zal dit droge saaie stof zijn en weinig interessant :o

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

VTI.Daan

Mooie Micra Ray!

Ben benieuwd naar de eigengemaakte piccies!

Deadly_Paradox

Eerst eens wat beter weer zien te krijgen want dit trieste gedoe doet het lentegroen ook geen recht.
Komend weekend ook nog 2 motoren nakijken... eigen motor heeft waarschijnlijk lucht in het koelsysteem en die van m'n zwager hield er vanmorgen halverwege z'n werk ook mee op.